Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BOSCH GBH 2-24 DSR udar...

maciek98210 13 Dec 2009 10:44 28542 24
  • #1
    maciek98210
    Level 9  
    witam posiadam młotowiertarkę BOSCH GBH 2-24 DSR
    od pewnego czasu mam problem z wiercenie w betonie wiertarka troszke wejdzie na udarze w cegłe np. i wyłancza mi się kręcenie wiertła a udar dalej bije tak jakby się blokowała ale dziura jest zbyt mała żeby się zablokowała lekki opór ma i już nie kręci się wiertło przypuszczam ze coś jest po stronie jakiegoś mechanizmu z wirnika coś się zużyło prosze o rade co może być przyczyną lub jaką cześć mam wymienić numer to tak wygląda ze załącza się za wczas zabezpieczenie żeby nie wyrwało rąk
    pozdrawiam i z góry dziękuje
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nic sam nie wymienisz, bo nie znajdziesz części - a serwisowo to to się nazywa "lufa ze sprzegłem" . BOSCH GBH 2-24 DSR udar...
    Podejrzane elementy - 821, i zespół sprzęgła 22.
    Znalazłem - BOSCH GBH 2-24 DSR udar...
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    maciek98210
    Level 9  
    Witam i dziękuje za odpowiedzi-
    tą tuleje miesiąc temu wymieniłem na nową
    bo były uszkodzone dwie prowadnice w środku tulei sdsa właściwie ich w ogóle nie było
    ?
    Pozdrawiam
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bądź kupił regenerowaną lufę - faktycznie element na zdjęciu składa się z 2 - końcówka mocująca SDS jest wprasowywana w tuleję prowadzącą. Miękka chińszczyzna szybko się zużyła.
  • #7
    maciek98210
    Level 9  
    hmm możliwe zakupiłem na allegro
    no dobra ale co tam mogło się zużyć nic tam ciekawego nie widać
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    fala591
    Level 13  
    Witam.
    Z tej strony wejdziesz do katalogu części zamiennych online
    http://www.bosch-pt.pl/profesjonalny/serwis/s...ennych/serwiscz%C4%99%C5%9Bcizamiennych.shtml
    A tu zamówisz to, czego potrzebujesz:
    Robert Bosch Sp. z o.o.
    Infolinia
    (022) 715-44-19
    0 801 100 900
    Centralny Serwis Elektronarzedzi
    ul. Szyszkowa 35/37
    02-285 Warszawa
    Tel.: (22) 715 44 60
    lub (22) 715 44 61
    Faks: (22) 715 44 41
    Oryginały i w rozsądnej cenie.
  • #10
    pabblo17
    Level 10  
    Dokładnie jak kolega napisał sprawdz te dwa trybiki jak na zdięciu pokazał tam gdzie te elementy się zchodzą masz wytarte zabieraki . Ten sam problem miałem niedawno zalecam również smarowanie końcówek wiertła uchwytu sds a kłopot wycierania się uchwytu zginie.
  • #11
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Jeśli jej jeszcze nie zrobiłeś to sprawdż też łożysko igiełkowe poz.61
  • #12
    ziulak
    Level 10  
    A może ktoś podpowie co zrobić z przełącznikiem funkcji by działał poprawnie?
    Pozdrawiam
  • #13
    siwy1956tbg
    Level 11  
    Jeśli się brać za wymianę tulei (lufy) należy przedtem sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgiełko- wałek (824) na którego zakończeniu znajdują się cztery "zabieraczki" w kształcie prostokąta- czy nie są za bardzo zaokrąglone- bo to może być jedna z przyczyn zatrzymywanie się wiertła podczas wiercenia z udarem. Następnie to mało łożysko- czy za bardzo nie jest rozruszane na boki- nieprawidłowe działanie przełącznika funkcji. Potem zabieraczki na kole 823 i w nim jak i w łożysku wahliwym- 830. jeśli wszystko jest dobre- to można się pokusić o kupienie nowej "gołej" tulei- ale bym nie polecał, gdyż idę o zakład że jeśli ten młotek ciężko pracował to te elementy: 86,37,74,75,71 to wcześniej by należało sprawdzić. A jeśli by się okazało że przydało by się wymienić, więc l"taniej" jest kupić całą 821. A co do przełącznika; należ dość mocno wcisnąć przycisk pokrętła- na siłę- ustawić nieco niżej niż pozycja "młotek"- tam na korpusie jest "wprowadzenie a na pokrętle - przycisku -"wodzik" uprzednio ustawiając położenie wałka (elementu z łożyskiem 44) po lewej stronie otworu. Natrafić tym pokrętłem na to wprowadzenie- potem przesunąć w pozycję młotka i po kłopocie. Acha; do smarowania pneumatyki nie stosować żadnych smarów łożyskowych, grafitowych bo zatrze się tłok. Do tego celu służa smary pneumatyczne- Bosch, Makita, Hitachi mają swoje.- każde inne. Makity przypomina kolorem do grafitowego- nie mylić!!!.
  • #14
    ArekD22
    Level 2  
    Właśnie dzisiejszej nocy próbowałem złóżyć młotek, przełącznika nie udało mi się osadzić w prawidłowym położeniu.:cry:
    Proszę o pomoc :
    1/ czy przełącznik wraz ze sprzęgłem montujemy w pierwszej kolejności razem z lufą w obudowie i następnie wkładamy udar i napęd ?
    2/ czy trzeba całością trafić w wodzik przełacznika ,przy jego odpowiednim ustawieniu?
  • #15
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    W obudowie montujesz tuleję udaru natomiast tam gdzie masz napęd itd montujesz element sterujący wyborem rodzaju pracy .Po złożeniu obudowy z napędem przesuń sprężynę elementu sterującego w lewo i załóż przełącznik i to wszystko ( mam nadzieję ze użyłeś właaściwego smaru).
  • #16
    thomas__1
    Level 23  
    Mam też problem z udarem w tym samym modelu. Udar jest prawidłowy - mocne bicie, ale jest problem w jego załączeniu. Trzeba bardzo mocno nacisnąć wiertarką żeby zaskoczył. Jak zaskoczy to idzie prawidłowo. Usterka powstała stopniowo podczas kucia betonu przy remoncie domu. Rozebrałem cały mechanizm, wyczyściłem lufę benzyną ekstrakcyjną - wyleciało trochę opiłków i przesmarowałem. Jest jakby lepiej ale nie jest to to co powinno. Czy zużyła się jakaś część? Udar jest mocny czyli oringi powinny być OK.

    *******************************************************
    Rozebrałem całą lufę i okazało się że iglica (bijak) rozleciał się na 3 części. Po wymianie iglicy chodzi jak nowa.
  • #17
    Adam@
    Level 10  
    Mam problem z taką samą wiertarką. Po okołu pięciu minutach pracy zanika udar. Po wystygnięciu udar działa prawidłowo.
  • #18
    iku18
    Level 19  
    Możliwe że oringi na tłoku i bajaku są wyrobione, przy okazji dochodzi wymiana smaru.
  • #19
    Ponury Grabarz
    Level 11  
    Witam,

    Odkopuję temat bo mam podobny problem co autor tematu maciek98210 - wiertarka przestaje obracać wiertłem podczas gdy udar nadal działa prawidłowo.
    W moim przypadku wiertarka jest jednak praktycznie nowa, co widać po samej obudowie jak i w środku, który jest "czysty".
    Swoją uwagę, za Waszymi sugestiami, skupiłem na tulei ustalającej 821 oraz wale zębatym 824. O ile wałek wygląda prawidłowo, o tyle zaniepokoiła mnie jedna rzecz a propos tulei - zaznaczona cześć tulei obraca się w stosunku to pozostałej części. Żeby do tego doszło trzeba dobrze chwycić obie części ale można to zrobić "w rękach".
    Czy tak to powinno wyglądać w sprawnym elemencie?
    BOSCH GBH 2-24 DSR udar...

    Pozdrawiam,
    Maciej.
  • #20
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Zaznaczona część ma obracać się z całą tuleją a obracanie niezależne jest wadą.Gdzie kupiłeś tuleję lub całą młotowiertarkę?
    Jeśli mozesz wklej zdjęcia tabliczek zarówno tej z boku podający typ jak również od spodu obudowy z numerem katalogowym.
  • #21
    Ponury Grabarz
    Level 11  
    Dziękuje za szybką odpowiedź!

    Pochodzenia wiertarki nie znam, ale będę o to pytał na początku przyszłego tygodnia, bo sam jestem ciekaw skąd ona się wzięła.
    Biorąc jednak pod uwagę, że nie mogę jej znaleźć po numerze katalogowym (0611228787) na stronach Boscha, to podejrzewam, że to jakaś chińska podróbka.

    BOSCH GBH 2-24 DSR udar...

    BOSCH GBH 2-24 DSR udar...
  • #22
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Nie potrzeba sprawdzać w serwisówce od razu widać że to chińczyk więc wszystko jasne.
    Takie dławiki tylko w chińczykach (podróbkach).
  • #23
    thomas__1
    Level 23  
    Ja też obstawiałem że moja 2-24 jest podróbką, ale jakim sposobem części z katalogu Boscha spasowały (podając nr narzędzia)? Chyba że jest to klon z tanich podzespołów identycznych z oryginałem tylko kiepskiej jakości.
  • #24
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    thomas__1 wrote:
    Chyba że jest to klon z tanich podzespołów identycznych z oryginałem tylko kiepskiej jakości.
    Tak właśnie jest. Istnieje pełna zamienność części, pomiędzy tanimi podróbkami a oryginałem.
  • #25
    gramir
    Level 10  
    Dzień dobry.
    Mam problem jak jedne z kolegów wcześniej.
    Wymieniłem kompletną "lufę" i znaczna część innych elementów jak bijak, cylinder, itd. Smar użyty Lubitren 1, jednak po kilku minutach udar staje się słaby. Słychać jakby w środku bicie występowało, ale na wiertło się nie przenosi. Co to może być?
    Mam jakieś dziwne przeczucie jakby iglica stawała w lufie i nie przenosiła bicia. Po wyciagnięciu lufy jak popycham śrubokrętem to iglica pracuje, może nie bardzo lekko ale bez zbytniego oporu.
    Jest jeszcze jedna sprawa która mnie zastanawia, mianowicie: bardzo trudno jest wyciągnąć bijak z cylindra, tak jakby podciśnienie trzymało go w cylindrze, przy próbie wyciągnięcia go szczypcami z cylindra podciśnienie cofa go na dno cylindra.
    Po kilku próbach wychodzi tylko trzeba bardzo mocno uchwycić żeby przekroczyć otworek na cylindrze i wyrównać ciśnienie. Czy tak ma być? Czy coś jest źle złożone.