Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MFA do AEA. Zamiana impulsatora. Zmiana numeru WGSZ.

marcin.koz2910 13 Gru 2009 17:29 2097 3
  • #1 13 Gru 2009 17:29
    marcin.koz2910
    Poziom 26  

    W planach mam założenie MFA do mojego AEA

    pomijając już fakty czujników które mogę łatwo zażegnać pojawia się problem z licznikiem a dalej idąc jego numerem WGSZ dla silnika AEA jest to 4151

    Liczniki z MFA mają 3795 (ABS, 2E, 1Z, AAM) 3800 (ABF) itd. itp...

    Dlatego znalezienie licznika z odpowiednim wyskalowaniem i numerem WGSZ jest niemożliwe...

    I w związku z tym mam kilka pytań:

    1. Czy zamiana impulsatora z tych silników z MFA rozwiąże problem błędnego wskazywania prędkości w moim AEA?

    2. Czy może będę musiał mieć inne koła w aucie?

    3. Czy istnieje możliwość zmiany w liczniku tego numeru WGSZ? Jeśli tak to jak to zrobić?

    Oczekuję konkretnych odpowiedzi od tych co wiedzą o co chodzi :-)

    VW Golf 3 silnik AEA 75KM

    0 3
  • Pomocny post
    #2 10 Wrz 2010 18:13
    albert_slask
    Poziom 10  

    Witam!

    Kolego! Mam podobne zamiary ale w T4... Jak widzisz nikt się na tym nie zna, a ci co się znają albo coś wiedzą... pewnie nas na to nie stać... szkoda gadać :(

    Sam staram się z tym walczyć metodą prób i błędów. W końcu dojdę do CELU.
    Mam licznik z passata b3 albo cośoło tego. Najważniejsze, że koszt nieduży i można testować. Licznika w moim t4 nie mam zamairu zmieniać - chcę dołożyć dodatkowy wyświetlacz mfa. Daltego, drogą kupna nabyłem cały licznik z passata w celu jego degradacji wyłącznie do funkcji mfa. Czy mi wyjdzie? Zobaczymy. Nie wiem czy będę musiał coś w nim zmieniać... Ale jestem optymistą :)

    Może ktoś przyłączy się do zabawy??? Temat ciekawy.

    Powodzenia.
    Pozdrawiam.

    Krzyś.

    0
  • Pomocny post
    #3 11 Wrz 2010 13:38
    kaczorvw
    Poziom 18  

    Do Kolegi zadającego pytanie

    Ad. 1 - nie - impulsatory w golfach są takie same , chodzi o przełożenie główne w skrzyni biegów

    Ad. 2 - po co ? patrz punkt pierwszy

    Ad. 3 - tak - wystarczy wyedytować eeprom - można dobrać przełożenie , w tym przypadku zostaje porównanie wsadów z różnych liczników i odnalezienie komórek dla przełożeń

    Do drugiego Kolegi - do jakiego silnika chcesz to mfa w t4 zapinać ? pomijając awykonalność poskładania z dwóch liczników jednego .

    W swoim T4 założyłem kompletny licznik z passata B4 z tym że wraz z nowym silnikiem również z tego samego passata - pozostała kwestia rżnięcia na prędkości ponieważ zaniża ze względu na fakt że to syncro i skrzynia ma dużo krótsze główne przełożenie

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Wrz 2010 21:53
    albert_slask
    Poziom 10  

    kaczorvw napisał:
    Do Kolegi zadającego pytanie

    Ad. 1 - nie - impulsatory w golfach są takie same , chodzi o przełożenie główne w skrzyni biegów

    Ad. 2 - po co ? patrz punkt pierwszy

    Ad. 3 - tak - wystarczy wyedytować eeprom - można dobrać przełożenie , w tym przypadku zostaje porównanie wsadów z różnych liczników i odnalezienie komórek dla przełożeń

    Do drugiego Kolegi - do jakiego silnika chcesz to mfa w t4 zapinać ? pomijając awykonalność poskładania z dwóch liczników jednego .

    W swoim T4 założyłem kompletny licznik z passata B4 z tym że wraz z nowym silnikiem również z tego samego passata - pozostała kwestia rżnięcia na prędkości ponieważ zaniża ze względu na fakt że to syncro i skrzynia ma dużo krótsze główne przełożenie


    WRESZCIE!!! Ktoś, kto coś może w tym temacie powidzieć!
    Kolego dziękuję bardzo!!!

    Ja mam T4 z silnikiem ACV rocznik 1996 czyli zielone podświetlenie.
    Chcę zaadoptować licznik z mfa (np. z g60) do mojego silnika... :D
    Nie chcę składać swóch - ten licznik, który mam zostaje. Mfa chcę dołożyć.
    Chcę mieć mfa niezależnie od mojego licznika. ... hmmmmm

    "Wystarczy wyeedytować eprom" ... takie to proste? do Łodzi nie mam tak daleko :D

    Pozdrawiam serdecznie,

    0