Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B-nie pali na wszystkie cylindry

13 Dec 2009 17:30 10223 22
  • Level 9  
    Witam.
    Mam taki problem z swoim samochodem Oplem Omegą B 2.0 benzyna ecotec z 1994r polegający na tym, iż auto chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry, przerywa i były problemy z rozruchem silnika aż w końcu samochód zaczął strasznie dymić i przerywać , zgubił wolne obroty a po pewnym czasie gdy sie zatrzymałem pod samochodem ujrzałem katalizator rozgrzany do czerwoności.Teraz samochód raz zapali raz nie ale jak juz zapali to chodzi nierówno i nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe. Odczytałem kody błedów i wskazalo błąd nr 92 czyli czujnik położenia walka rozrządu, mechanik natomiast napomniał coś o cewce wysokiego napięcia. Może ktoś mial podobne objawy, bądź wie co pomierzyć i w jaki sposób aby zdjagnozować poprawnie usterke. Mierzyłem cisnienie na cylindrach bo myślałem że może uszczelka i na 1-1,1; 2-0,9; 3-1.1; 4-0,9.
    Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki i informacje.
  • Level 42  
    Podstawowej rzeczy zapomniałeś , nie zbadałeś iskry na świecach , wszystkich!
  • Helpful post
    Level 11  
    nie wiem czy twoje autko ma dwa czujniki położenia wału ale jak ma to odczep jeden i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem odpali ci w trybie awaryjnym, potem podłacz drugi a ten pierwszy włącz i też odpal, sprawdz na którym chodzi lepiej i ten drugi bedzie do regulacji
  • Level 9  
    Sprawdzałem iskre na świecach i jest na wszystkich identyczna. Zmieniłem jeszcze świece i prubowałem zapalić na innych ale nie pomogło.Czujnik położenia wałków rozrządu jest jeden.
  • Helpful post
    Level 14  
    Mój kolega miiał identyczny problem fordzie scorpio a mianowicie;padł katalizator,zapchał tłumnik,uszkodził się przepływomierz.Katalizator rozgrzał się do białości.Wyczyścił tłumnik,wywalił resztki katalizatora(pod warunkiem ze masz jedną sondę lamda,myśle że tak),kupił nowy przepływomierz i autko smiga lepiej niż wcześniej.
  • Level 36  
    gelu1 wrote:
    Sprawdzałem iskre na świecach i jest na wszystkich identyczna. Zmieniłem jeszcze świece i prubowałem zapalić na innych ale nie pomogło.

    emeryt2 napisał Ci co zrobić i zrób to dokładnie,zdemontowałeś cewkę w/n sprawdziłeś przewody w/n i pozostałe przy cewce,troszkę skrupulatności się przyda.To tyle o zapłonie,a możliwych przyczyn przygody z katalizatorem może być naście.czujnik temp,sonda,przepływomierz,lejące wtryski ,uszkodzone kable itd,itp
  • Level 9  
    Dodam że auto ma instalacje LPG i nie chodzi na obydwu zasilaniach.
  • Helpful post
    Level 18  
    Witam.Może być lewe powietrze lubią padać gumki na wtryskach.
  • User under supervision
    Czyli nie oddasz go do elektryka tylko elktroda ma rozwiązać zagadkę?
    Jak chodzi na lpg a jak na pb?
  • Level 9  
    Na benzynie i na lpg tak samo to znaczy tak jakby nie palił na wszystkie cylindry.
  • Level 9  
    A więc tak wymieniłem czyjnik położenia wału korbowego i wałków rozrządu i samochód nadal nie chce odpalić ;/
    Iskra na świecach jest jak byk, z tym że wydaje mi sie że po wykręceniu świece suche tak jakby nie dostawał paliwa,pompe paliwową słychać tak że podaje paliwo. Nie wiem co tu jeszcze można sprawdzić , brak mi pomysłów może ktoś coś jeszcze podpowie? A i jeszcze jedno pytanie w samochodzie jest gaz 2 generacji, czy jest możliwość odpalenia samochodu odrazu na gazie bo chyba nie ma tu takij opcji jest tylko mozliwosc przezucenia na gaz po przegazowaniu do okoł 2000rpm.
  • Level 17  
    Witam Kolego! proponuje spróbować diagnostyki komputerowej ponieważ, nikt wróżką nie jest. Osobiście to proponuje sprawdzić sonde lambda ponieważ to ona ma współpracować z katalizatorem. Można by sprawdzić ciśnienie paliwa w komorze silnika i drożność układu wydechowego. Proszę pisać o wszystkim.
  • Level 9  
    Na kompie byłem i wyrzucil tylko blad walków rozrzadu, bo do 98 roku zapamietuje podobno ostatni, wiecej nie dalo sie zczytac bo nie chciala zapalic;/ zaciagnelismy ja tam na holu. Jutro sprawdze sonde i droznosc układu wylotowegoa, ale czy przez niedrozny iklad i sonde wogule by niechcial odpalic czy tylko odpalal by i gasl?
  • User under supervision
    Wykręc sonde to odetkasz wydech jeśli zatkany/
  • Level 9  
    A jakie wartości powinna mieć sonda na zimnym silniku? I może jeszcze wie ktoś jak pomierzyć przepływomierz ? A i jak wykręce sonde i odetka sie wydechto bez sondy zapali?
  • Moderator of Cars
    Sonda nie działa jak nie jest rozgrzana do 300°, nie ma się nijak do zapalania i pracy silnika chwilę po odpaleniu
  • Level 28  
    Witam jak mocno nagrzewa się katalizator to masz zapchany wydech. Pozdrawiam.
  • Level 25  
    Zmierz ciśnienie paliwa .Na gazie odpalisz jak dasz +12V na elektrozawory i pózniej przegazujesz powyżej 2000 obrotow.Jak katalizator się rozgrzewa to tak jak by wtryski dawały paliwo a nie bylo iskry.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, a może dostaje gaz i paliwo razem, autor już dawno powinien auto oddać do naprawy, przenoszę do początkujących ale jestem bliski zamknięcia tematu!
  • Level 25  
    Nie wiem czy by go zapalił jak by dostał i gaz i benzynkę , chyba nie
  • Level 11  
    na jaki kolor dymi i czy usterka powstała nagle czy może grzebałeś coś wcześniej przy kablach wysokiego napięcia? podejrzewam zmienione kable przy cewce WN
  • Level 9  
    Kopcił an czarno i troszke na niebiesko przewazal czarny dym, przy kablach nic wczesniej nie grzebalem stalo sie tak podczas jazdy po przejechaniu s trasie okolo 300 km powrotne 300 było na holu ;/