Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Totalny amator - wzmacniacz do komputera

07 Lip 2004 17:20 1707 11
  • Poziom 11  
    Moja wiedza na temat elektroniki jest co najmniej zerowa, ale nikt nie był od razu alfą i omegą. Chciałbym zrobić wzmacniacz do głośniczków komputerowych, mam schemat, wzór płytki, ale żeby zamówić coś przez online musiałbym wiedzieć z jakich elementów składa się ten układ. Kompletnie nie znam się na oznaczeniach i dlatego mam prośbę, pomóżcie: jakie części zawiera ten układ (oto link http://www.chip.pl/arts/n/article_102866.html ) oraz od czego zacząć edukację (może w sieci są tego typu strony z pomocą).
    Dzięki za zrozumienie i ew.pomoc. :(
  • Poziom 11  
    Dzięki bardzo, ale zależy mi akurat na takim wzmaczniaczu.
    Mam kartę 5.1 SB Live więc pasował by mi taki układ. Jeżeli będę zadowolony z jakości to poszukam coś do głośnika centralnego i do sub. Narazie chciałem zacząc od 4 kanałów, z głośniakmi już sobie prawie poradziłem (nie mogę znależć kondensatora bipolarnego do gwizdka Tesli ARV-078-00/4 zalecany jest 5,6 uF, oraz dobrać cewki do ARN-130-02/4).

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

• Spec od akustyki
    raczej nie dostaniesz kondensatora 5.6uF Kup 4.7u i 1u a potem połacz je rownolegle. bedzie 5.7uF. mozesz też z powodzeniem dać mniejszy od 5.6 Możesz eksperymentować z dzwiękiem. Może nie trzeba dobierać cewki do głośnika srednio-niskotonowego. podłącz bez i tylko daj gwizdek dla uzupelnienia np. przez kondensator 3.3uF.
  • Poziom 29  
    Prosty 4 kanałłowy wzmacniacz o dobrych parametrach można nabyć jako kit w odercie avt, jest on na układzie TDA8571j zasilać możesz go osobnym zasilaczem komputerowym.Dodatkowo na centralny i subwoofer może być TDA8563Q który może pracować z obciążeniem 2 omy.

pozdrawiam!
  • Poziom 19