Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LED zamiast żarówek w kierunkowskazach

Ksysiobo 07 Lip 2004 17:22 7196 7
  • #1 07 Lip 2004 17:22
    Ksysiobo
    Poziom 10  

    Witam.
    Właśnie wykonałem sobie na próbę żarówko-leda znaczy 7X pomarańczowy led na oprawce od żarówki E1.
    Chciałem toto zastosować zamiast żarówki w kierunkowskazie, ale jest problem.....
    Jak wiadomo przerywacz kierukowskazów jest "ustawiony" na jakieś obciążenie i jeśli jest mniejsze to mryga w trybie turbo :).
    Moje pytanie jest proste: jak zmusić taką hybrydę do działania.
    Bo takie ledy świecą ładnie- "szybko" i to wyraźnie widać.
    Można kupić takie gotowe "żarówki" np. na allegro
    Przypuszczam że odpowiedz kryje się w środku takej sztuki :D
    I jeszcze jak zrobić żeby byly niezależne od biegunowości instalacji w samochodzie - chyba że to jest jakiś standard - że plus np. zawsze w środku a minus na korpusie.

    Pozdrawiam.
    (jeżeli taki temat już był to przepraszam, ale nie znalazłem :oops: )

  • #2 07 Lip 2004 17:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Lip 2004 17:35
    Ksysiobo
    Poziom 10  

    Na moje oko świeci wystarczająco.
    Klosze lamp zmieniłem na białe.
    Narazie to są próby, ale jak włożyłem z jednej strony zwykłą a z drugiej "leda" to na awaryjnych świeciły prawie tak samo.
    Jakby co to zawsze mogę dołożyć kilka ledów.
    Właśnie. Autko to BMW 5 e34. Czy przerywacz jest zespolony z przekaźnikiem ? - bo w bezpiecznikach tyka coś, ale nie wiem czy to sam przekaźnik czy cały przerywacz ?

  • #4 07 Lip 2004 17:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Lip 2004 17:41
    Ksysiobo
    Poziom 10  

    Oj chyba sie zdublowałem :oops:

    dzięki za podpowiedz. Czy ten opornik powinienem wymienić na większy czy mniejszy ?

  • #6 07 Lip 2004 17:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Lip 2004 17:46
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Cytat:
    I jeszcze jak zrobić żeby byly niezależne od biegunowości instalacji w samochodzie - chyba że to jest jakiś standard - że plus np. zawsze w środku a minus na korpusie.


    Zastosować mostek GRAETZ'a. Zasilanie na styki~ ~, natomiast wyjścia to już wiadomo + -

    Ponieważ diody zasilane są z nizszego napięcia niż 12V spadek ok 1V na diodach nie ma większego wpływu. Dobrać należy tylko mniejsze wartości rezystorów.

    Pozdrawiam

  • #8 07 Lip 2004 17:50
    Ksysiobo
    Poziom 10  

    Właśnie wymontowałem przerywacz :D
    Jest dokładnie tak jak napisałeś, znalazłem drucik (pasek blachy około 4 cm). Zaraz go pobadam dokładniej.
    A może jest jakiś sposób żeby nie przerabiacz przerywacza ? - może jakiś opornik, albo coś :)