Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kodowanie kluczyka Mercedes ML-163

on2805 14 Gru 2009 19:29 15986 26
  • #1 14 Gru 2009 19:29
    on2805
    Poziom 8  

    Witam, czy ktoś wie jak wygląda pracedura kodowania transpondera Mercedes ML-163. Kupiłem używany scyzoryk i nie wiem jak można go zakodować.

    2 26
  • #2 14 Gru 2009 20:31
    Ireneo
    Poziom 40  

    Z tego co kojarzę to z innego modelu nie zadziała.

    0
  • #3 14 Gru 2009 20:34
    piotrracek
    Poziom 11  

    Zgadzam się z kolegą Ireneo to nie zadziała.

    0
  • #4 14 Gru 2009 20:34
    on2805
    Poziom 8  

    Mam kluczyk od tego samego modelu. tylko jaka jest procedura dostrojenia...

    1
  • #5 14 Gru 2009 22:29
    ARh-
    Poziom 11  

    jeżeli chcesz mieć drugi (działający) kluczyk musisz udać się do salonu MB i zamówić nowy za około 800zł, innej opcji nie ma...pozdrawiam

    0
  • #6 14 Gru 2009 23:18
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Naprawdę myślisz, że Panowie Inżynierowie ze Stuttgartu dopuściliby do sytuacji, że użytkownicy kupują sobie kluczyki na targu (a potem kodują)??
    Ha! Ha! Ha!
    Tak nie ma nawet w badziewnych chińskich alarmach ...:D
    Pzdr. G.

    1
  • #7 14 Gru 2009 23:43
    on2805
    Poziom 8  

    Gerri......Mam orginalny kluczyk od MB ML -163 a nie chińske badziewie więc można go dokodować tak żeby działał, widze że ty nie masz o tym zielonego pojęcia. Jeżeli ktoś wie jak to zrobić dajcie znać.....

    0
  • #8 15 Gru 2009 08:33
    Ireneo
    Poziom 40  

    Procedura strojenia.Otwórz drzwi,podaj zapłon ,włącz wycieraczki,przejrzyj na oczy.Każdy pisze że się nie da zwłaszcza spec od mercedesów więc po co uparcie piszesz jak dokodować?Śmietnik robisz z forum i tyle.

    2
  • #9 15 Gru 2009 09:05
    on2805
    Poziom 8  

    Auto data mówi coś takiego:
    -turn ignition switch to position II
    -turn ignition switch to position 0 and remove key
    -within 1 minute:
    -press and hold key lock button
    -press unlock button 5 times
    -remote control should now operate system
    -if not:repeat procedure
    Tylko ta procedyra nie działa u mnie.

    0
  • #10 15 Gru 2009 09:15
    Ireneo
    Poziom 40  

    Ponieważ masz inny pilot ta procedura jest do synchronizacji pilota od tego dokładnie auta.

    1
  • #11 15 Gru 2009 09:24
    on2805
    Poziom 8  

    To rozumiem że nie ma możliwości dokodowania innego kluczyka, tak żeby działał?

    0
  • #13 15 Gru 2009 20:02
    ARh-
    Poziom 11  

    auto wychodzi z fabryki z kompletem 6 kluczyków, nabywca dostaje dwa, jeżeli chce mieć jeszcze jeden idzie do dilera a ten mu ściąga z sejfu w sztudgardzie, właściciel odbiera nowy kluczyk podchodzi do auta i działa!!! ot cała filozofia!!!

    0
  • #14 15 Gru 2009 21:57
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    ARh- napisał:
    ot cała filozofia!!!

    Ale kolego baje wypisujesz :D
    To w tym "Sztutgardzie" muszą mieć dobre te sejfy, żeby pomieścić wszystkie kluczyki z millionów samochodów (z których w przeważającej większości nikt nie będzie korzystał):D
    Sprawa wygląda tak, że do samochodu są załączone w momencie zakupu dwa lub trzy kluczyki. ŻADNEGO DODATKOWEGO KLUCZYKA PRODUCENT NIE ZOSTAWIA SOBIE NA ZAPAS "W SEJFIE"!
    Kluczyki dodatkowe są produkowane w miarę zapotrzebowania wg kodów z centralnej bazy danych.
    Odnośnie tematu zapytania: kluczyk składa się z dwóch niezależnych części. Jedna odpowiada za obsługę centralnego zamka - druga za odpalenie samochodu. Podana procedura umożliwia synchronizację jedynie części odpowiedzialnej za działanie centralnego zamka.
    Jeżeli chodzi o synchronizację immobilizera, to oficjalnie odbywa się ona jedynie po podłączeniu komputera serwisowego "Star Diagnosis" który wprowadza do sterownika kody ściągnięte "on-line" z centralnej bazy danych w Niemczech.
    Nieoficjalnie: na przykład na "Alledrogo" reklamuje się pełno kolesiów zajmujących się "uzdatnianiem" elektronicznych stacyjek. Zadzwoń i zapodaj problem - może zostanie szczęśliwie rozwiązany.

    1
  • #15 16 Gru 2009 10:07
    ARh-
    Poziom 11  

    kolego Gerri, nie jest to bajka zmyślona przeze mnie, dokładnie takiej informacji udzielił mi pan w serwisie MB, gdy chciałem dokupić kluczyk

    0
  • #16 16 Gru 2009 19:37
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W zeszłym tygodniu widziałem oryginalną maszynę do kodowania kluczy: bierze się "pusty" kluczyk z półki, wsadza do maszyny i za chwilę kluczyk jest zakodowany pod konkretne auto. To, co wymyślił pracownik ASO nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego dla producenta: pomnóż cztery tysiące złotych (klucze do jednego auta) razy ilość wyprodukowanych aut.
    Toż to miliony! - i nie złotych tylko euro...

    2
  • #17 24 Gru 2009 15:00
    bobwlo
    Poziom 10  

    Ok
    Czytam i nie wiem czy w Polsce można poza oczywiście MB (bo 800zł to b.dużo)dorobić kluczyk do ml-a?.
    Jesli ktoś posiada informacje proszę na priva

    0
  • #18 16 Gru 2010 14:08
    on2805
    Poziom 8  

    Witam, wiedziałem że można dokodować kluczyk z innego auta do Ml, i jest to możliwe. Kupiłem klucz do ML używany, wymieniłem grot i resztę mi dokodowali, tylko trzeba mieć pojęcie jak to zrobić... A wszyscy mówili na forum że jest to nie możliwe a jednak.

    2
  • #19 26 Sty 2014 14:02
    kluczykkodowanie
    Poziom 6  

    Witam,
    czy ktoś może udzielić rady co jeśli procedura kodowania nie powiodła się i kluczyk po kodowaniu otwiera lub zamyka ale tylko raz, potem znowu jest nieaktywny.

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    2
  • #20 08 Mar 2018 10:16
    viper1989
    Poziom 10  

    powinno przejsc nowe programowanie/dodawanie klucza poprzez xentry.

    Moderowany przez CameR:

    Zwracaj uwagę na datę poprzedniego posta.
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    0
  • #21 08 Mar 2018 11:15
    Ringo24
    Poziom 22  

    Są dwa typy kluczyków, zależy od tego który moduł jest zamontowany - EAM czy AAM. Da się zaprogramować przez otwieranie kluczyka i odczyt zawartości AAM (EAM).

    0
  • #22 09 Mar 2018 20:11
    coldpeet
    Poziom 8  

    Nie wiem skąd wielu kolegów ma informacje o całkowitej katastrofie i braku możliwości dorobienia klucza do starego ML'a. Aktualnie problem (brak możliwości) jest z dorobieniem klucza do nowych "mietków" począwszy od mniej więcej (zależy od modelu) 2014 roku, które używają systemu FBS4. Stary ML to prozaiczny system DAS3. Trzeba mieć do tego sprzęt i tyle. Tyle że programator do kluczy nie rośnie na drzewie i nikt za gratis tego robił nie będzie. Bądźmy poważni.
    Trzeba mieć taki na przykład programator jak fotce:

    Kodowanie kluczyka Mercedes ML-163

    I taki soft do tego programatora:

    Kodowanie kluczyka Mercedes ML-163

    I klucze można trzaskać. Żadnej magii w tym nie ma, ale też sposobu na domowe "nauczenie/dopisanie" klucza nie ma.

    0
  • #23 10 Mar 2018 21:01
    viper1989
    Poziom 10  

    a co jesli chodzi o dorobienie klucza "rybki" w mercedesie GL z USA , klucz z panic key przyciskiem. Jest jakas procedura dodania? w xentry jest dodanie klucza i pokazuje ze trwa to 80min ale mialem dzis europejskie tylko rybki i nie poszlo.Nie widzi kluczy w ogole,a jak wlozylem klucz od A klasy rybke to od razu pokazalo klucz nie od tego samochodu.Kodowanie kluczyka Mercedes ML-163

    0
  • #24 10 Mar 2018 21:26
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    viper1989 napisał:
    w xentry jest dodanie klucza i pokazuje ze trwa to 80min

    To nie jest to, o co ci chodzi. W ASO możesz zamówić dwa rodzaje "rybki":
    - tzw. klucz "dodatkowy"
    - tzw. klucz "zastępczy"
    Auto może mieć do ośmiu kluczy działających niezależnie od siebie. Każdy z tych kluczy ma swój zestaw kodów i swój "kanał" którym kontaktuje się ze stacyjką. Ten kanał komunikacyjny nazywany jest przez producenta "szyną" Kupując auto otrzymujemy zazwyczaj dwa klucze działające na szynie pierwszej i szynie drugiej. Jeżeli teraz potrzebujemy kolejny klucz, to możemy zamówić go na szynę kolejną, (w tym wypadku trzecią) i możemy wszystkie trzy klucze używać jednocześnie, a możemy również zamówić klucz na szynę pierwszą lub drugą zastępujący do tej pory używany klucz który na przykład został skradziony. I tu mamy różnicę: wprowadzając tego rodzaju nowy klucz do użycia wykasowujemy ze stacyjki wszystkie kody które należały do poprzedniego (w naszym przypadku skradzionego) klucza.
    Czyli jeżeli ktoś jest w posiadaniu tego klucza już nim silnika nie odpali. Właśnie ten proces wykasowywania starych kodów z poprzedniego kluczyka może trwać do 80 minut.

    1
  • #25 10 Mar 2018 21:36
    coldpeet
    Poziom 8  

    Jeżeli chodzi o GL'a czyli X164 z lat 2006-2010 to powiem szczerze nie wiem czy za pomocą Xentry da się to zrobić. Nie mam Xentry i nie używam. Natomiast Klucz bez problemu mogę wygenerować na podstawie dumpa ze stacyjki. W tej stacyjce siedzi Motorola HC12, Można ją czytać MB Progiem, Xprogiem, ETL'em, Orange5 też to bez problemu ugryzie. Czasem da się to zrobić wogóle bez wymontu EZS z samochodu - używając IR Key, ale to max 30% przypadków, kiedy można w ten sposób odczytać hasło. W pozostałych przypadkach musisz wyjąć EZS z samochodu i na stole (różne techniki) pozyskać dump.
    Jeżeli chodzi o kwestię przycisku "panic" to jest to kwestia wtórna. Panic jest związany z układem centralnego zamka. Wersje "mietków" z USA pracują na częstotliwości 315MHz, natomiast europejskie 433MHz. Jednak (testowane) da się zakodować klucz wersji USA do wersji europejskiej, silnik będziesz mógł uruchomić (przekręcisz klucz w stacyjce, rygiel ESL się otworzy, immo wyda zdogę na uruchomienie silnika, ale nie będziesz w stanie z guzika na kluczu otworzyć samochodu... central nie będzie działać.

    Jeżeli uważasz że mój post jest sensowny i pomocny - wiesz co zrobić... :)

    P.S. To co napisał Gerri, to jest szczera prawda. Może za wyjątkiem tego że w EZS klucz z szyny 1 tak naprawdę to jest pozycja 0, klucz nr 2 to pozycja 1, a ostatni czyli ósmy występuje na pozycji 7. :) To tak dodałem żeby już wszystko było tip top na 100% :) Dlatego przy kodowaniu nowego klucza wypada mieć wszystkie sprawne kluczyki, żeby je odczytać i sprawdzić na której szynie one występują by przypadkiem nie wysadzić w powietrze istniejącego i działającego kluczyka tym nowo zakodowanym. uffff... tyle.

    3
  • #26 11 Mar 2018 08:38
    viper1989
    Poziom 10  

    to jest GL z 2013 czyli x166. Usa czyli klucz pod 315mhz. I xentry nie zczytam algorytmow, wiec raczej impreza do typowo fachowca ze sprzetem do wyciagniecia kodow z EZS.Czyli funkcja w xentry "dodawanie klucza zastepczego" moze byc do dodania w ktorejs szynie pustego klucza ? znacie kogos w lodzkim co przypisze klucz, juz sa 2 rybki dostepne od usa wiec kluczyk jest 315mhz.

    0
  • #27 11 Mar 2018 12:36
    coldpeet
    Poziom 8  

    W166 to jest już system FBS3, czyli klucz BGA. Wymaga to trochę innego sprzętu i oprogramowania ale sprawa jest jeszcze prostsza i nie wymaga żadnych ingerencji mechanicznych w EZS. Można to zrobić i na stole i na samochodzie.
    W łódzkim nie znam nikogo (co nie znaczy że takowy nie istnieje.
    Ja taki sprzęt mam i mogę bez trudności to zrobić ale stacjonuję w Krakowie. No chyba że masz chęć zrobić sobie weekendową wycieczkę w beskid śląski - Bielsko Biała to sprawę załatwimy na poczekaniu w 30 minut. 😀

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    ARh- napisał:
    kolego Gerri, nie jest to bajka zmyślona przeze mnie, dokładnie takiej informacji udzielił mi pan w serwisie MB, gdy chciałem dokupić kluczyk


    Co do wiedzy ludzi pracujących w ASO - Radzą sobie oni ze wszystkimi naprawami w samochodach i wiedzą oni (zazwyczaj) sporo na ten temat. Jednak po pierwsze - są oni związani technologią mercedesa w tym zakresie i zwykle załatwiają tematy poprzez wymianę komponentów, nie maja w zwyczaju (i chyba nie maja prawa) wnikać w tematy w sposób inny niż przewiduje technologia naprawy.
    Po drugie - jestem pewien że nie maja świadomości w temacie alternatywnych metod które są równie skuteczne, ale zawsze tańsze niż ASO.

    0