Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf 2 silnik 1,3 gaznik kontrolka ciśnienia oleju

roki2902 14 Dec 2009 20:06 6050 19
  • #1
    roki2902
    Level 10  
    Mam pytanie.Posiadam golfa 2 silnik 1,3 gaznik .Przy odpaleniu silnika zapala mi się kontrolka od ciśnienia oraz brzęczyk . tylko że problem jest taki że raz zapalała sie na wolnych obrotach a raz na szybkich . wymieniłem czójniki jednak i to nie pomogło ponieważ problem dalej był ten sam.jednak dziwi mnie to że od strony kolektorów pojawiły sie plamki oleju na ścianie od budy.jednak to jeszcze nie wszystko bo układ chłodzenia nie ogrzewa mi parownika od gazu aczkolwiek ciepłe powietrze z nagrzewnicy idzie ,czyli ciepła woda idzie i powraca lecz nie idzie w kierunku parownika. Z góry dziękuje... i prosze o pomoc...
  • #2
    Krzysiek534
    Level 16  
    Zmierz ciśnienie oleju, a "parownik" spróbuj odpowietrzyć.
  • #3
    roki2902
    Level 10  
    witam tylko jest maly problem bo niewiem jak odpowietrzyc ten parownik a cisnienie dzis sprawdze tyle ze ten silnik jak odpali to jest calkiem zrywny i silny ale zrobie jak mowisz sprawdze to cisnienie
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Jedż z tym do mechanika skoro nawet nie wiesz jakie ciśnienie masz zmierzyć.
  • #5
    roki2902
    Level 10  
    wiem jak zmierzyć ciśnienie.. ale nie wiem jak odpowietrzyć parownik od gazu
  • #6
    Krzysiek534
    Level 16  
    Zdejmij jeden przewód, odpal i czekaj aż pokaże się płyn(czasem trzeba przegazować), zakładasz przewód i powinno grzać "parownik".
  • #7
    roki2902
    Level 10  
    sprubuje tak jutro ... a o szczegółach napisze..
  • #8
    rethman
    Level 11  
    Kolego zostaw w spokouju mierzenie ciśnienia bo to jest raczej nie możliwe standartem w grupie vaga jest wadliwa deska wyjmij ją rozbierz i popraw ZIMNE LUTY na 99,9% to jest przyczyna brzeczenia i świecenia kontrolki sprawdz dobrze lupą i odpisz czy jest poprawa jesli nie moze byc jeszcze czujnik cisnienia oleju który też lubi sie zepsuć pozdrawiam:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do parownika to najlepiej go rozbierz i wymyj alkoholem izopropylowym moze byc zapchany i nie idzie w pełen obieg
  • #9
    roki2902
    Level 10  
    jest tak jak mowisz cisnienie jest ok. a co do tych zimnych lutow to znaczy mam rozebrac licznik tak? a co do gazu to chyba masz racje bo jak probowalem dmuchnac w jeden waz od wody i nie moglem przedmuchac wiec chuba cos jest zapchane
  • #10
    rethman
    Level 11  
    no i widzisz wez rozkreć licznik i poszukaj zimnych lutow powinienes znalezc jak znajdziesz dobrze popraw połaczenie i musi byc ok pozdrawiam
  • #11
    roki2902
    Level 10  
    Witam jeszcze raz otóż rozebrałem licznik ,ale tam jest wszystko na zaciski i nie mogę dostrzec tych zimnych lutów..... Pomocy.
  • #12
    marcpol
    Level 20  
    Zostaw rozbieranie licznika.
    Weź najprostszy miernik, jeden przewód podłącz do masy, drugi do czujnika ciśnienia oleju i na odpalonym silniku sprawdź, czy ma lub nie ma przejścia. Przy prawidłowym ciśnieniu miernik nie powinien pokazać zwarcia.
  • #13
    roki2902
    Level 10  
    Słuchaj podłączyłem już żarówkę i tak, jedną koncówkę przewodu podłączyłem do czujnika a drugą do + w akumulatorze i jak odpaliłem auto to żarówka zgasła. a chciałem dodac że ta usterka zrobiła mi się na dwóch silnikach. A w obecnym silniku mam zrobiony kapitalny remont.

    Dodano po 43 [minuty]:

    proszę o pomoc
  • Helpful post
    #14
    marcpol
    Level 20  
    Ok, w ten sposób sprawdziłeś, że masz sprawny czujnik. Rozumiem, że żarówka nie zapaliła się ani razu bez względu na obroty itp.


    Licznik możesz sprawdzić poprzez połączenie przewodu idącego do czujnika ciśnienia z masą - kontrolka powinna się zapalić (stacyjka w pozycji zapłon).
  • #15
    roki2902
    Level 10  
    Wszystko gra był urwany kabel od 2 czujnika dzięki za pomoc. Temat uważam za zamknięty.Nareśce nic nie świeci ani nie brzęczy.. :D
  • #16
    Wiesio19
    Level 9  
    Witam.
    Proszę o pomoc w sprawie kontrolki oleju.Golf2 1.3NZ, 90 r wtrysk .
    Po przekręceniu stacyjki nie świeci kontrolka oleju !!! :cry: ,po uruchomieniu silnika i zwiększeniu obrotów powyżej 3000 zaczyna mrugać kontrolka .
    Olej, filtr,czujniki wymienione,
    Mam pytanie czy przy włączonej stacyjce bez rozruchu silnika, na przewodach do czujników oleju powinno być napięcie na obu przewodach? (ściągnięte zaciski mierzone miernikiem względem masy):cry:
  • #17
    roki2902
    Level 10  
    Najpierw sprawdzic trzeba czujniki podłącz na żarówkę.
    I czy przy załączonej stacyjce w pozycji zapłon kontrolka mruga przy zgaszonym silniku.
  • #18
    Wiesio19
    Level 9  
    Sprawdziłem i sprawa wygląda tak do pierwszego czujnika czarnego przewód żółty żarówka nie świeci nie ma napięcia na tym przewodzie , natomiast na przewodzie niebieskoczerwonym czujnik brązowy żarówka świeci (nie mruga) po włączonym zapłonie przy zgaszonym silniku.
  • #19
    roki2902
    Level 10  
    Słuchaj miałeś sprawdzic czy dioda w liczniku mruga ta od oleju,a żarówkę podłącz i odpal silnik no i patrz czy żarówka nie mrugnie jak gazujesz. potem odłącz kabelek od czujnika i dotnij masy i patrz jaka reakcja w liczniku najlepiej jak by ci ktoś pomógł czyli ty jesteś w aucie a druga osoba styka ten kabelek z masą w krótkich odstępach.
  • #20
    Wiesio19
    Level 9  
    Dioda na liczniku nie mruga i nie świeci przy włączonym zapłonie ,a powinna świecić następnie żarówka podłączona przy uruchomionym silniku nie mruga dopiero przy 3000 obrotów zaczyna mrugać.
    Odnośnie przewodów z ciągniętych z czujników to na żółtym nic się nie dzieje na tym przewodzie nie ma żadnego napięcia natomiast przewód niebieskoczerwony po zetknięciu z masą odrazy pali bezpiecznik