Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1,9 tdi 110 KM (AFN) dymiący dogrzewacz

14 Gru 2009 21:48 10813 6
  • Poziom 10  
    Witam, VW Sharan 97; 1,9 tdi; 110 KM (AFN). W samochodzie jest dogrzewacz bez funkcji ogrzewania postojowego - Eberspacher. Jest to sam dogrzewacz bez regulacji przy zegarze. I tu jest problem. Dogrzewacz nie działał w ogóle. Pojechałem do fachowca i już działa, z tym że bardzo kopci. Jest to biały dym, bardzo śmierdzący, tak jakby dogrzewacz nie spalał ropy. Kiedy startuje nie kopci (pojawia się trochę dymu ale to raczej normalne) jednak po chwili gdy osiąga pełną moc to z tyłu samochodu nic nie widać, tyle jest dymu. Po wyjęciu z samochodu i podłączeniu na stole wszystko jest ok. Zakałdam spowrotem i znowu kopci. Zakładam do samochodu drugi dogrzewacz, który na stole też nie kopci i to samo. Zamiana pompki też nic nie daje. Wydaje mi się, że w środku mechanicznie z dogrzewaczem wszystko jest ok bo po podłączeniu na krótko na stole nie kopci. Odpala normalnie, pracuje na pełnych obrotach, po wyłączeniu wydmuchuje i sie wyłącza.
    Po wizycie u mechanika przez jeden dzień wszystko było ok. Samochód ładnie łapał temperaturę, dogrzewacz nie kopcił. Po jednym dniu zaczął kopcić i samochód już tak łatwo się nie nagrzewa.
    Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się z takim problemem.
  • Poziom 10  
    Proszę o pomoc. Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o odpowiedź.
  • Poziom 15  
    Dymi bo masz tłumiczek zalany ropą. Jak chwilę pochodzi to się
    tłumiczek nagrzewa i wtedy zaczyna dymić.
    Na stole podłączasz pewnie bez tłumika, albo tylko na chwilę i się nie zdąży nagrzać.
    Ropa w tłumiku jest albo z czasu jak nie działał - i jak się wydymi to przestanie.
    Można wybebeszyć tłumiczek i będzie od razu lepiej.
    Druga -gorsza możliwość- jest to że dogrzewacz się wyłącza, bo wykrywa
    zanik płomienia i zostaje niespalona ropa. Tutaj może być wiele powodów
    (świeca słabo grzeje, przepalone sitko, zasyfiona komora spalania, pompka daje za
    dużo paliwa, coś blokuje dolot powietrza, czujnik płomienia zawodzi).
    Trzeba sprawdzać po kolei.

    A jak sprawdzałeś dla dwu dogrzewaczy, to które elementy zostały wspólne?
    Pompka paliwa, która może za dużo dawać. Wężyk paliwa który może się zapowietrzać.
    No i nasiąknięty tłumik.
  • Poziom 10  
    Do samochodu założyłem drugi sprawny dogrzewacz i też kopcił. Kopcenie było od razu jak wystarował.

    Pojechałem do mechaniora założył mi mój stary dogrzewacz, który wcześnie wyczyścił i wymienił żarnik. U mechaniora odpaliłem i wszystko ok. Jeździłem dzień, samochód grzał jak należy i nie kopcił. Po dniu użytkowania odpalam samochód włącza się dogrzewacz i znowu kłęby dymu.
    I wydaje mi się że jak nie kopcił to po zgaszeniu silnika dogrzewacz włączał się na wydmuchiwanie a jak zaczął kopcić to dogrzewacz po zgaszeniu silnika powoli się zatrzymuje.
    Ponadto jak zaczął kopcić to samochód wolniej łapie temperaturę.

    Dzięki za poradę z tym tłumikiem. Odkręce go i zobacze co się będzie działo.
    Dolot powietrza już sprawdzałem - drożny, ale o tłumiku nie pomyślałem.

    Dam znać o wynikach ale to dopiero za kilka dni bo narazie samochód na warsztacie (dwumas i sprzęgło do wymiany!!!!!)

    Dodano po 13 [minuty]:

    A może coś ze sterowaniem pompką. Za dużo ropy podaje????? Jak założyłem drugą to było to samo.

    To dziwne bo dzień było ok a później znowu dym..

    Tak się nie da jeździć. Samochód nagrzewa się po 20-30 km!!!!!
  • Poziom 9  
    Witam. Mam podobny problem ,otóż gdy kupilem mego szarika to dogrzewacz nie pracował . zabralem się za to i znalazłem zerwane kable do pompki widać było że były wcześniej łączone polutowałem je . Niestety nic nie dało więc wyciągnąłem dogrzewacz na stół okazało się że przepalona jest świeca żarowa. Zamówiłem, wymieniłem, zamontowałem i wszystko git działa grzeje po wyłączeniu wychładza się. Ale sielanka trwała dwa tygodnie teraz kopci nie odpala a z wydechu kapie ropa. Może ktoś mial podobny przypadek. Proszę o pomoc :)
  • Poziom 9  
    Witam . Nikt niema żadnych pomysłów :)
  • Poziom 13  
    "WV Sharan gdzie włącznik webasto" - znajdź taki post. Ma 43 strony, jest tam wszystko o diagnostyce i przerobieniu DxWZ na postojowe.
    Sprawdź ponownie świecę, da się to zrobić bez wyciągania pieca na stół, trzeba go tylko odkręcić od podwozia i opuścić, a wtedy da się odkręcić sterownik i dojść do świecy. Robiłem tak kilka razy. Świeca ma mieć jakiś opór na mierniku (chyba z 1,2k), jak brak wskazania to padła. Świeca zasilana jest 8V, więc jak podłączysz ją pod aku, to ją spalisz.