Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9tdi 2000r - prosba o wsad

m1a9r8a2 22 Wrz 2012 12:22 24482 102
  • #31
    konrad98-47
    Poziom 21  
    To po co koledze inny wsad jak może swój przerobić.A gdy wgra z innym numerem to def sie wyswietli.
  • #32
    kamil547
    Poziom 9  
    No myślałem że ogólnie wystarczy softa zmienić bo wydaje mi się że bebechy będą te same
  • #33
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Żeby przerobić swój to trzeba wiedzieć które wartości we wsadzie wyedytować, ja niestety wiem które są to wartości w pasacie B5, w a4 próbowałem do tego dojść, ale średnio mi to wyszło, i w końcu wgrałem wsad od licznika eu do licznika ang takiego jak kolega(z tym ze ja na diesla) i zadne def mi sie nie pojawilo.
    Def pojawia sie z tego co wiem w przypadku kiedy wgra sie absolutnie zły wsad, lub podmieni jakieś komórki pamięci i nie przeliczy sumy kontrolnej?(nie jestem pewien czy suma kontrolna była w tym liczniku czy coś innego mi się przypomniało:P) Jeśli wgra wsad który podałeś 8d0 920 980K to nic nie zmieni, bo taki wsad już posiada (no chyba że właśnie wsad którym się kolega podzielił był edytowany).
    ja na dysku posiadam jeszcze wsady od 8d0 920 931 (to chyba też diesel, więc się nie przyda) i parę wsadów od a6, ale one się nie przydadzą zbytnio, bo po ich wgraniu wskazania paliwa są odwrotne z tego co pamiętam :P
  • #34
    kamil547
    Poziom 9  
    No dokładnie z a6 inaczej poziom paliwa pokazują kurcze to jak narzie jestem w kropie
  • #35
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    spróbuj poszukać na google któryś z wsadów które podałem, jestem pewien że gdzieś widziałem takie od benzyny eu, tylko nie ściągałem bo mi był potrzebny diesel.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1642828.html#7970575 <- do kolegów z tego tematu możesz się odezwać , może ktoś z nich posiada co potrzebujesz. i tam też jest wypisanych wiecej modeli:8D0 920 932 D,8D0 920 932 R,8D0 920 932 E,8D0 920 932 ,8D0 920 932 Q(te są z zegarkiem satelitarnym i z tego co pamiętam chyba nie pasują do tych ze zwykłym zegrakiem cyfrowym[czyli tego 880k]).
  • #36
    kamil547
    Poziom 9  
    a zna się ktos na edycji tych binarek
  • #37
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Ja jak próbowałem się poznać to porównywałem właśnie wsad diesla uk 980k z dieslem eu 932FX to w wordzie sobie pozaznaczałem które wartości są różnie i za co mogłyby odpowiadać ewentualnie ale to były tylko takie gdybania, trzeba by było więcej różnych wsadów porównać żeby się dowiedzieć co za co odpowiada.

    Na tej stronie http://forums.vwvortex.com/showthread.php?436...-8d0-920-980cx-cluster-eeprom-dump-other-info. i http://www.audizine.com/forum/archive/index.php/t-279507.html ktoś opisuje jakie wartości odpowiadają za wskazania temperatury silnika(koles przerabiał żeby wsk. temp. nie miał dużej histerezy)
    wiem jeszcze że przebieg, pin model licznika są przechowywane "pod koniec" (komórki 710-740)wsadu, a wartości X i Y wskaźników analogowych na początku(komórki 120-170).
    Aktualnie piszę prace mgr i mam trochę mało czasu, ale za tydzień dwa mogę coś więcej poszukać, pomyśleć i może do czegoś ciekawego dojdziemy :P pomocne może być też to żę na forum passata ludzie praktycznie całkowicie rozpracowali wsady liczników passatowych, które mają podobną organizację pamięci.
    http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe?highlight=service
    http://forum.vw-passat.pl/threads/52106-Wymia...-na-FIS-passat-3B-i-3BG?highlight=licznik+3bg
  • #38
    kamil547
    Poziom 9  
    ok dzieki za linki jak będziesz miał chwilkę to z chęcią skorzystam z pomocy bo jak narazie jeszcze nie wiem od czego zacząć na początku spróbuje wgrać jakiś nie edytowany soft i zobacze co się będzie działo
  • #39
    kamil547
    Poziom 9  
    tak się teraz zastaniawiam a jak by wgrał wsad ten od disla i przekodował bym go vagiem na benzyne to by nie zadziałało?
  • #40
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Zadziałało by, z tym że tarczke też byś musiał mieć od diesla i wtedy byś miał wezszy zakres obotów. Ja poczatkowo jezdziłem benzyna przekodowana na diesla i po prostu był "mniej czytelny" ze wzgledu na mniejsze wychylenia wskazówki. Jeśli chcesz mieć tarczke od benzyny i przekodowany na diesla to bedzie pszukiwał (można sprawdzić wskazania obrotów względem vaga lub np. cliatronika).
  • #41
    kamil547
    Poziom 9  
    już sprawdziłem faktycznie przekłąmuje jak przekodowałem na benzyne to miał 1100 obr/min a jak zostawiłem na disla to miał zaniżone mocno kurcze szukam jakiegoś wsadu od bezyny ale nic nie moge ogarnać
  • #42
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Można by jeszcze zakombinować i z dwóch wsadów zrobić jeden :) jak już wcześniej wspomniałem porównywałem kiedyś wsady benzyny i diesla. W załączniku screen wsadu- zaznaczone kolorem miejsca to różnice pomiędzy wsadem benzyny i diesla. Komórki 120-170 moim zdaniem odpowiadają za wskazania obrotów i prędkości - widać to po ciągu różnic i tym że wartości tak rosną lub maleją (wartości osi x i y - C7 00 -> 28 01 -> B1 01 [dziesiętnie 199->296->433] itd.) resztę tych wartości by trzeba było przekonwertować z hexa na dec (kalkulator windowsowy programisty :P)

    Można potem stworzyć z tego wykresy np w excelu, wordzie i będzie widać czy to napewno to :) (można to robić wg wzoru z tej strony którą wcześniej podałem o zmianie liniowości wskaźnika temperatury).

    Zająłbym się tą ciekawą zabawą, ale dalej dopieszczam moją pracę mgr i brakuje mi czasu, po za tym boję się trochę uszkodzić komuś licznik moimi wymysłami xD

    Także wg tego co napisałem (bierzesz dwie sąsiednie komórki np. C7 00, zamieniasz miejscami i wpisujesz w calcu 00C7 jako hex i zamieniasz na dec) możesz po konwertować komórki 120-170 z dwóch różniących się którymś wskaźnikiem(obrotomierzem lub prędkościomierzem) liczników, na wartości dziesiętne - trochę żmudna robota :P i jak już byśmy mieli coś takiego to powinno być widać jak na dłoni co jest co :P
    Można też porównać wsady np. licznika a6c5 eu diesel z a4b5 eu diesel - te powinny się różnić tylko wskaźnikiem paliwa też gdzieś w początkowej sekcji licznika i też już by się czegoś ciekawego dowiedziało :)

    Audi A4 1.9tdi 2000r - prosba o wsad


    Można też na żywca spróbować we wsadzie angielskim podmienić komórki 126-156(na te z diesla eu) i wgrać do licznika- jeśli to rzeczywiście one są od wskazań obrotomierza i prędkościomierza to powinno się otrzymać wynik jak po wgraniu całego wsadu od diesla eu(czyli tak jak pisałeś 1100obr/min...) <- to tylko luźny pomysł, nie biorę za niego odpowiedzialności, choć teoretycznie gdzieś czytałem że całą pamięć można wyczyścić, a licznik i tak się nie zepsuje :P


    O tych wszystkich metodach, o których pisałem, można jeszcze poczytać na forach passata, golfa - tam ludzie się mocno bawią wsadami i nawet mają programy które kilkoma kliknięciami zmieniają co się chce we wsadzie :P

    Do porównywania wsadów można użyc winhex albo XVI32 - można tam otworzyć dwa wsady i kazać wyszukać różnice - tworzy się raport w którym widać które komórki i czym się różnią.
  • #43
    oktawiusz5
    Poziom 10  
    jeśli nie ma potrzeby zmieniania z diesla na benzynę i odwrotnie to nie potrzebne są wsady żadne tylko kodowanie chyba odpowiednie

    Dodano po 2 [minuty]:

    urbaniakadam napisał:
    Zadziałało by, z tym że tarczke też byś musiał mieć od diesla i wtedy byś miał wezszy zakres obotów. Ja poczatkowo jezdziłem benzyna przekodowana na diesla i po prostu był "mniej czytelny" ze wzgledu na mniejsze wychylenia wskazówki. Jeśli chcesz mieć tarczke od benzyny i przekodowany na diesla to bedzie pszukiwał (można sprawdzić wskazania obrotów względem vaga lub np. cliatronika).



    tylko na klimatroniku po lifcie nie wyświetla tych funkcji co na klimatroniku przed liftem
  • #44
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Kodowanie nie zmieni skali na zagarach, także jeśli jest w milach/h, a ktoś chce kilometry/h to trzeba zmienić tarczkę i wtedy też trzeba zmienić wsad (inne rozmieszczenie konkretnych wartości prędkości). Jeśli tarczka jest i w milach/h i w kilometrach/h(czyli każda :)) i komuś to odpowiada to ani wsadu ani kodowania nie trzeba zmieniać (zmiana kodowania zmieni wtedy w wyświetlaczyu licznika kilometrów wartości z mil na km). Z obrotomierzem jest tak że, jeśli ktoś wsadza zegary z diesla do diesla, lub z benzyny do benzyny to nie trzeba nic zmieniać, jeśli z diesla do benzyny lub odwrotnie to nie trzeba nic zmieniać (tylko jest niewygodnie czytać wartości np. obrotów diesla na 8tys. skali gdy korzysta się z 1,5-2,5 tys. obr/min, i obserwować wskazówkę poza skalą w przypadku licznika z diesla w benzynie przy lepszym wyprzedzaniu :P), a jeśli zmieni się kodowanie, to trzeba zmienić też tarczki, co jest raczej logiczne(nie trzeba zmieniać wsadu, i tak samo kodowania nie tyczy się tylko diesel/benzyna ale tez zależy od ilości cylindrów). Zmieniałem tarczki i wsady w dwóch licznikach, a łącznie bawiłem się 6licznikami vw/audi więc jakieś tam drobne tylko pojęcie mam :)
  • #45
    oktawiusz5
    Poziom 10  
    jeśli kodowanie z uk się robi na eu to na tarczkach uk są też km i nie trzeba mieniać tarczki
    jeśli zmieniamy z benzyny na diesla to obrotomierz będzie działał prawidłowo według tarczki uk

    problem następuje jeśli kodujemy z diesla na benzynę wtedy owszem powinniśmy zmienić wsad.


    sam u siebie w a4 zmieniłem licznik z 6 cylindrowej benzyny uk na 1,9 4 cylindrowy diesla eu nie zmieniałem wsadów mam licznik w km/h jedynie co to na skalo obrotomierz nie wychyla mi się maksymalnie bo benzyna ma 8000obr/min a diesel 6000obr/min czyli chodzi wszystko według tarczy jeśli zmienimy wsad to musimy mieniać tarczki
  • #46
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    No dokładnie, jeśli chodzi o obroty to jeśli zmienimy wsad to musimy zmienić tarczki, jeśli nie chcemy to zmieniać wsadu/tarczek to wystarczy zmienić kodowanie lub nawet nic nie zmieniać (z tym że właśnie obrotomierz nie wychyli się maksymalnie bo diesla do 8tys. się nie kręci :D).
    "problem następuje jeśli kodujemy z diesla na benzynę wtedy owszem powinniśmy zmienić wsad." - sytuacja jest jak wyżej, czyli wystarczy zmienić kodowanie, a nie wsad i będzie działać, tylko jak rozkręcimy benzyniaka na 8tys. obrotów, to wskazówka wychyli się poza skalę :P
    A co do prędkościomierza to jeśli komuś odpowiada tarczka mph/h i małe km/h to oczywiście też można jeździć i nic nie zmieniać :)
  • #47
    dob12
    Poziom 21  
    Nie trzeba zmieniać całych wsadów,jeśli chodzi o zmianę skali obrotomierza lub prędkościomierza .Po zmianie tarczek wystarczy przekopiować tylko komórki odpowiedzialne za obrotomierz lub prędkościomierz stosownie do skali jaką posiadamy obecnie w zegarach.
  • #48
    kamil547
    Poziom 9  
    wcale nie bo licznik wtedy przywala się o sumę kontrolną i wywala na wyświetlaczu napis def
  • #49
    konrad98-47
    Poziom 21  
    Jaki też problem kupić licznik do b5 do b8 to rozumiem bo komponent ale do b5 pełne strony na allegro.
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=licznik+b5
    kupujesz licznik do takiego silnika jak masz podpinasz stary licznik patrzysz kodowanie i podpinasz nowy i wklepujesz takie samo jak masz immo w liczniku a raczej masz to musisz dopasować musisz posiadać 4 cyfrowy pin
  • #50
    dob12
    Poziom 21  
    kamil547 napisał:
    wcale nie bo licznik wtedy przywala się o sumę kontrolną i wywala na wyświetlaczu napis def

    A jednak tak,jesli pojawi sie takowy napis ,wystarczy zmienić kodowania licznika i ponownie powrócić do starego,licznik na nowo przeliczy sobie sumę kontrolną,i def znika :D zawsze tak robię i nigdy nie ma problemów.

    Immo ,vin tez przepisuje z starego licznika,wkładamy i jedziemy bez ,jakich kolwiek adaptacji i dopisywania kluczy na dotychczasowych kluczykach
  • #51
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Można zmienić tylko komórki odpowiedzialne za skalę(pisałem o tym wcześniej) - wiesz może dob12 które to adresy komórek, bo ja jakoś nie doszedłem do tego i w końcu zmieniłem cały wsad ? co do sumy kontrolnej to jest na nią o ile dobrze pamiętam jakiś sposób- odłączenie aku na jakiś czas, lub reset przez np. vag can commandera, nie pamiętam bo dawno w tym siedziałem- wiem że w passacie b5 na 100% pomagało na "def", w a4 nie miałem okazji zobaczyć "def".
    konrad98-47 liczników jest owszem dużo na allegro, ale zazwyczaj są to właśnie angliki lub liczniki przed liftem, bez fisa itd. żeby kupić licznik full fis II fl do konkretnej wersji silnikowej i ze sprawnym wyświetlaczem i EU to trzeba dać z 300-350zł, a ja np. anglika kupiłem za 100zł i po paru dniach zabawy mam zaoszczędzone na manetke do fisa, tempomatu, kontroli spalonych żarówek i jeszcze parę dobrych imprez :D
  • #52
    dob12
    Poziom 21  
    podaj w jakim w jakim liczniku (numer) bo w różnych licznikach są w różnych miejscach ,
    a na def tak jak pisałem wystarczy na chwile zmienić kodowanie.
  • #53
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    no czyli miałem rację z tym że def to nic strasznego i jest na to sposób :) a mi chodziło o licznik 8d0 920 980k tak z ciekawości, bo jak pisałem wcześniej zmieniłem cały wsad i jezdze już chyba dobry rok :) Jak masz taką wiedzę, to może kojarzysz jakieś "ukryte funkcje" w tym liczniku ? - w passatach b5 full fis można np. włączyć "welcome message" zmieniając którąś komórkę i wydaje mi się że dłuższy czas temu czytałem że w audi też chyba są jakieś podobne opcje, a nie mogę teraz znaleźć tej stronki.
  • #54
    konrad98-47
    Poziom 21  
    kolego a napisz co się stało za starym licznikiem ze kupiłeś drugi.Gdy kupiłeś licznik od anglika i zmienisz mu kodowanie to on i tak będzie cię oszukiwać.Przerabiałem w audi a3 8l gra nie warta świeczki szkoda nerwów i czasu.Chyba żebyś mu przerobisz wsad.Jaki licznik był oryginalnie w tej audicy z końcówką 980K?
  • #55
    dob12
    Poziom 21  
    Zakładając licznik od anglia trzeba zmienić mu tarczki i komórki prędkościomierza od europejczyka

    urbaniakadam napisał:
    wiesz może dob12 które to adresy komórek, bo ja jakoś nie doszedłem do tego i w końcu zmieniłem cały wsad ?


    Wiem :D
  • #56
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    kolego konrad98-47, jeśli pytanie było do mnie to: ze starym łącznikiem nic się nie działo, po prostu był to pół fis(8d0 920 900), a chciałem mieć pełny fis i dodatkowo załatwić sygnały can dla radia(mam radio concert mp3 z a4 b7) także dodatkowo zaoszczedzilem na emulatorze can do radia, więc dla mnie to była jak najbardziej gra warta świeczki ;-) i tak jak już pisałem zmieniłem i wsad i tarczki i odpowiednio wszystko zakodowalem, polaczylem itd. i wszystko działa wyśmienicie od roku i nic nie oszukuje i za grosze(100 zł licznik, 120zł radio , 80zł manetka[dodatkowo tempomat],20zł kontrolą spalonych ża
    rówek - za cenę pasującego bez przeróbek licznika mam licznik plus masę ciekawych bajerów świetnie ze sobą wspolgrających ;-)
  • #57
    konrad98-47
    Poziom 21  
    Za 120 radio koncert do b7 najtańsze sprawne jakie widziałem 300.
  • #59
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    koleś wystawił jako "chyba niesprawne, podłączyłem zasilanie i nie reaguje", ja kupiłem i się okazało że nie podłączył drugiego plusa(trzeba podłączyć jedną masę i dwa plusy) :P a po za tym wszystko sprawne(3 przyciski lekko przetarte) - wtedy te radia chodziły po min 500zł, więc zaryzykowałem i się opłaciło :P ale ja ogólnie mam farta do takich rzeczy :)
  • #60
    _PHIL_
    Poziom 11  
    Witam, Temat dość stary ale postanowiłem się dołączyć bo jest mocno związany z moim problemem. Mianowicie: W Audi A4, 1.9 TDi, 2000r. chciałem wymienić licznik z 1/2 FIS na cały. Mam piny obu liczników. Oba liczniki z Immo 3. Nie mogę przyuczyć nowego licznika do sterownika silnika bo po zalogowaniu i tak VAG wywala że kanał 50 w adaptacjach jest niedostępny. W starym liczniku tak samo. Zmieniłem wsad w nowym na zamieszczony w tym temacie od licznika 8D0 920 932 FX z nadzieją, że to coś pomoże ale nic z tego.

    Stary licznik: Jager, 1/2 FIS, 8D0 920 900 M (D56), rocznik 2009

    Nowy licznik: VDO, FIS, 8D0 920 931 (D09), wsad zmieniony na 8D0 920 932 FX (D13), rocznik 1999

    Co może być przyczyną braku dostępu do kanału 50 ?? Czy jest szansa inaczej to rozwiązać ??