Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9tdi 2000r - prosba o wsad

m1a9r8a2 18 Lip 2013 19:51 24374 102
  • #61
    dob12
    Poziom 21  
    _PHIL_ napisał:
    Stary licznik: Jager, 1/2 FIS, 8D0 920 900 M (D56), rocznik 2009


    :-) na pewno ten rocznik.

    Oczywiście mam nadzieje że full wersja programu.

    i ważne jest to że audi ma to chyba w innych blokach

    Instrument Cluster Swapping

    Prerequisites:

    The new or used cluster is installed in the car.
    Battery voltage at least 12.0 V.
    All relevant coding and adaptation values have been transferred from the OLD (ORIGINAL) cluster to the REPLACEMENT (NEW or USED) cluster.
    Immo 3 Audi vehicles typically use adaptation channels 060, 061and 062 for the internal installation list since they do not have address 19-CAN Gateway. If in question, run a complete Adaptation Control Module Map with the old module installed.

    sprawdź na tych kanałach adaptacji oczywiście po wcześniejszym zalogowaniu się pinem z nowego licznika.
    Jeśli wpisałeś zły pin kilka razy i zablokowałeś immo ,też nie przyjmie poprawnego pinu i adaptacja będzie nie dostępna
    Trzeba to sprawdzić w odpowiednich kanałach
  • #62
    _PHIL_
    Poziom 10  
    dob12 napisał:
    _PHIL_ napisał:
    Stary licznik: Jager, 1/2 FIS, 8D0 920 900 M (D56), rocznik 2009

    :-) na pewno ten rocznik.


    Rocznik się zgadza, poprzedni właściciel miał rozmach i wymienił licznik na nowy, szkoda, że bez FIS'u :cry:

    Wartości kanałów 60-62 przepisałem ze starego licznika, próbowałem je też zmieniać na wartości domyślne ale na tych kanałach jest tylko kodowanie wyposażenia i nie miało to wpływu na zasadniczy problem czyli niedopasowanie licznika do sterownika silnika.
  • #63
    dob12
    Poziom 21  
    Sprawdź lock time w instruments w bloku 024.
    W polach 1,2i 3 ma być 0,jeśli jest inaczej masz zablokowane immo i nie przyjmuje pinu.
  • #64
    _PHIL_
    Poziom 10  
    dob12 napisał:
    Sprawdź lock time w instruments w bloku 024.
    W polach 1,2i 3 ma być 0,jeśli jest inaczej masz zablokowane immo i nie przyjmuje pinu.


    Raczej zwracałem na to uwagę i nie myliłem pinów i nie blokował się.
  • #65
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Tak, normalnie zakodować klucze. Tam nie ma kanału 50 dostępnego.
  • #66
    dob12
    Poziom 21  
    szogun0 napisał:
    Tak, normalnie zakodować klucze. Tam nie ma kanału 50 dostępnego.


    A jak wygląda wtedy spawa pinu immo ?
    ECU ma stary a immo nowy,i tym nowym dopisujemy klucze?
    Pytam ciekawości bo właśnie na tym kanale zmieniamy pin w immo,czy ECU sam sobie pin zmienia.
  • #67
    _PHIL_
    Poziom 10  
    szogun0 napisał:
    Tak, normalnie zakodować klucze. Tam nie ma kanału 50 dostępnego.


    Spróbuję w takim razie jeszcze dzisiaj zakodować klucz bez tej adaptacji, ale wg procedury ross-tech'a ten kanał powinien być dostępny. Chyba że źle założyłem że jest to immobilizer 3 generacji ale we wszystkich licznikach w A4 po lifcie, z zegarkiem cyfrowym i CANem, jest już chyba immo 3 ?

    Inna sprawa co mnie jeszcze męczy to że nie mogę się zalogować do sterownika silnika. PIN starego licznika i sterownika silnika powinny być chyba takie same ??
  • #68
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Ja o ile dobrze jeszcze pamietam tez nie miałem dostepu do kanalu 50, i kanal 0 też nie działał tak jak powinien wg opisów. Mimo to po przełożeniu wszystko działało tylko licznik prawdopodobnie u mnie nie jest przyuczony do sterownika silnika, bo w polu extra soft coding nie pojawia się VIN samochodu, ale mi to nie przeszkadza.
    Wystarczy więc włożyć nowy licznik, wejść w kanał chyba 21 i zaprogramować immo wszystkich kluczków i tyle w temacie. Po zaprogramowaniu kluczyków samochód powinien normalnie odpalić i wszystko powinno działać.
    Czy to że nie masz dostępu do tego kanału 50 wywołuje jakieś konkretne problemy ? jeśli tak to jakie ?
  • #69
    _PHIL_
    Poziom 10  
    urbaniakadam napisał:
    Ja o ile dobrze jeszcze pamietam tez nie miałem dostepu do kanalu 50, i kanal 0 też nie działał tak jak powinien wg opisów. Mimo to po przełożeniu wszystko działało tylko licznik prawdopodobnie u mnie nie jest przyuczony do sterownika silnika, bo w polu extra soft coding nie pojawia się VIN samochodu, ale mi to nie przeszkadza.
    Wystarczy więc włożyć nowy licznik, wejść w kanał chyba 21 i zaprogramować immo wszystkich kluczków i tyle w temacie. Po zaprogramowaniu kluczyków samochód powinien normalnie odpalić i wszystko powinno działać.
    Czy to że nie masz dostępu do tego kanału 50 wywołuje jakieś konkretne problemy ? jeśli tak to jakie ?


    Dokładnie tak dzisiaj zrobiłem i udało się. Co prawda nie sczytał VIN'u ze sterownika silnika ale immo działa, silnik odpala wszystko jest ok. Za bardzo sugerowałem się tą instrukcją od ross-techa'a i tym kanałem 50. Dzięki wszystkim za pomoc. Nie wyświetla mi jeszcze na FIS informacji z radia ale myślę, że to już kwestia tylko jakiegoś kodowania które prędzej czy później ogarnę :)
  • #70
    dob12
    Poziom 21  
    _PHIL_ napisał:
    Nie wyświetla mi jeszcze na FIS informacji z radia ale myślę, że to już kwestia tylko jakiegoś kodowania które prędzej czy później ogarnę :)


    Jeśli auto nie miało nigdy full fis ,to możliwe że brakuje wiązki od radia do zegarów i trzeba ją dorobić.
    Tak miałem jeśli wymieniałem w pasatach liczniki bez fis na 1/2 lub full fis.
    Musiałem wymieniać manetkę i dorabiać instalację od manetki do licznika.
  • #71
    _PHIL_
    Poziom 10  
    dob12 napisał:
    _PHIL_ napisał:
    Nie wyświetla mi jeszcze na FIS informacji z radia ale myślę, że to już kwestia tylko jakiegoś kodowania które prędzej czy później ogarnę :)


    Jeśli auto nie miało nigdy full fis ,to możliwe że brakuje wiązki od radia do zegarów i trzeba ją dorobić.
    Tak miałem jeśli wymieniałem w pasatach liczniki bez fis na 1/2 lub full fis.
    Musiałem wymieniać manetkę i dorabiać instalację od manetki do licznika.


    Instalacja jest bo już dołożyłem Can'a od licznika do radia i dodatkowo profilaktycznie sygnały Enable, Clock i Data też. Muszę jeszcze trochę w VAGu pogrzebać i myślę, że z czasem to ogarnę.
  • #72
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Profilaktycznie tych sygnałów enable clock data moze nie dokladaj bo mogą mieszać :) jakie masz radio ? skoro ma cana to pewnie jakieś trochę nowsze niż standard i wystarczy podłączyć sam can. Jeśli mimo poprawnego kodowania nie wyświetla info na fisie to spróbuj zamienić linie Can L i H miejscami, bo wiem że ja się zasugerowałem jakimś schematem(pewnie jakiś błąd), kilka dni spedziłem na próbach kodowania, potem zamieniłem kable i ruszyło(mam radio concert 2+ B7 EU mp3) :)
  • #73
    _PHIL_
    Poziom 10  
    urbaniakadam napisał:
    Profilaktycznie tych sygnałów enable clock data moze nie dokladaj bo mogą mieszać :) jakie masz radio ? skoro ma cana to pewnie jakieś trochę nowsze niż standard i wystarczy podłączyć sam can. Jeśli mimo poprawnego kodowania nie wyświetla info na fisie to spróbuj zamienić linie Can L i H miejscami, bo wiem że ja się zasugerowałem jakimś schematem(pewnie jakiś błąd), kilka dni spedziłem na próbach kodowania, potem zamieniłem kable i ruszyło(mam radio concert 2+ B7 EU mp3) :)


    Radio jest dość stare bo to oryginalne Sypmhony I ale Can'a ma. Spróbuję dzisiaj wypiąć Enable, Data i Clock i zobaczę czy to coś pomoże.
  • #74
    olo_gsm

    Poziom 12  
    Podłącze się pod temat, z racji że jest on nieco zbliżony do mojego pytania. Poszukuję wsadu do 8d0 920 931d lub dx
    Może ktoś posiada takowy w swoich odczytach? Będę wdzięczny za każdy odzew.
  • #75
    marzol
    Poziom 10  
    Proszę jeszcze raz o jasną odpowiedź:
    auto to A4 2.4 2000r., licznik z pełnym FISem i zegarkiem cyfrowym, mogę okazjonalnie kupić taki sam licznik, tylko że 2.5 diesel. Czy, żeby to działało, wystarczy przełożyć tarczę obrotomierza i przekodować licznik? O IMMO i reszcie nie piszę, bo to rzecz oczywista. Mam VAG Commandera i czy jak zgram wsad ze swojego licznika i wgram do nowego będzie dobrze?
  • #76
    kamil547
    Poziom 9  
    No nie koniecznie będzie dobrze bo nie zawsze idealnie wsady pasują ale zawsze można próbować
  • #77
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Trzeba przełożyć tarczkę i wgrać wsad od benzyny i zakodować ponownie zegary i kluczyki(immo). Vag Can commanderem można to zrobić. Jeśli zegary są identyczne pod względem producenta, fisa, rocznika funkcji itd. a jedyną różnicą jest właśnie różnica obrotomierz diesel<->beznyna to możesz zgrać wsad ze starego i wgrać do nowego i nic więcej wtedy już nie będzie trzeba robić nic kodować itd.
    p.s. możesz przy okazji wrzucić wsady z tych liczników dla "celów naukowych" o których wspomniałęm kilka postów wcześniej - byłbym wdzięczny gdybym mógł zobaczyć co dokładnie się różni w tych wsadach :)
  • #78
    marzol
    Poziom 10  
    Otóż mój licznik to 8D0 920 931 A, a mam okazję kupić 8D0 920 931 TX. Zgrałem dzisiaj wsad z mojego, który tutaj załączę. Jestem ciekaw, czy jak wgram go Commanderem do nowego, przełożę tarcze to będzie działać? Nie chcę kupować tego licznika i później z nim się męczyć.
    Dzięki za podpowiedzi.
    Załączniki:
  • #79
    urbaniakadam
    Poziom 12  
    Moim zdaniem na 99% się uda bezproblemowo. Widzę że wsad dobrze się zczytał(bo jakoś często ludzie wrzucają puste pliki :P) także wydaję mi się że się wgra do nowego i będzie grało :)
    A w Twoim fis niedomaga że zmieniasz?
  • #80
    marzol
    Poziom 10  
    urbaniakadam napisał:
    A w Twoim fis niedomaga że zmieniasz?


    Jak kupiłem auto to FIS miał już sporo linii powypalanych, a teraz praktycznie nic już nie widać, zwłaszcza jak się nagrzeje.

    Dam znać, czy operacja z licznikiem się powiodła.
  • #81
    macaris
    Poziom 10  
    Witam czy da rade odratować licznik po wgraniu złego wsadu tzn do licznika a6 został wrzucony wsad od a4 i troche nie działa prawidłowo ale połączenie commanderem 1.4 z licznikiem jest tylko nie przyjmuje innego wsadu niby sie wgrywa ok ale po resecie jest dalej ten z a4.
  • #82
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    No raczej tak, ale nie kablem.
  • #83
    marzol
    Poziom 10  
    Koledzy kupiłem licznik 8D0 920 980 K wgrałem wsad 8D0 920 931 A. Praktycznie wszystko najważniejsze działa poprawnie. Niestety przestał działać wskaźnik temperatury oleju. Tzn, po przekręceniu stacyjki pokaże temperaturę, ale po chwili opada na pozycję zero. Dodam, że na poprzednich zegarach wszystko było OK. Wnioskuję więc, że sam czujnik temperatury jest dobry. Czy może być to uszkodzenie licznika, czy może coś nie tak jest z wsadem?
  • #85
    marzol
    Poziom 10  
    szogun0 napisał:
    Nie ten wsad.


    Możesz więc powiedzieć jaki powinienem wgrać?
  • #87
    marzol
    Poziom 10  
    szogun0 napisał:
    Oryginalny.


    Takie porady to możesz sobie darować. Nie chcesz pomóc to lepiej w ogóle się nie udzielaj.
  • #88
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    No to pogrzeb sobie w oryginalnej zawartości.
    Nie ma problemu ze zmianą wyskalowania prędkościomierza.
  • #89
    slaviozo
    Poziom 1  
    witam potrzzebuje wsad do licznika a4 b5 98 r TDI licznik anglik vdo z fisem czerwone podswietlenie analogowy zegarek z cyferkami. Chce przelozyc stara tarcze gdzie 100 jest na 12h do tego anglika i zeby potem predkosc mi poprawnie pokazywalo.
  • #90
    grochu8
    Poziom 10  
    Witam
    Czy ktoś może posiada wsad do tdi 2000r o numerach 8D0920900