Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szukam moduł klimatyzacji valeo citroen xantia

15 Gru 2009 12:41 2945 5
  • Poziom 16  
    Witam poszukuje modułu do klimy półautomatycznej marki valeo o numerachN32 602916 Z CITROEN XANTIA 1995R. 1,9TDI KOMBI.Nie ma regulacji obrotów wentylatora a dmuchawa sprawdzana na stole i jest 100% sprawna regulacja obrotów .potencjometr na panelu sterowania też jest sprawny sygnał z niego do modułu dochodzi ,masy i plusy też posprawdzane .moduł dmuchawy sprawdziłem nawet drugi używany podstawiłem i zero regulacji tylko szybkie obroty jedno co mnie zastanawia to to że dmuchawa startuje najpierw na wolnych obrotach potem przechodzi na szybkie obroty i nie reaguje na regulacje. dmuchawe sprawdzałem na stole podłączając plus i minus pod kostkę czteropinową i poprzez zmianę rezystancji na dwóch cienkich kabelkach dochodzących do tej kostki 4pinowej można regulować obrotami w zakresie spadku napięcia na potencjometrze 1-10V czyli wolne i szybkie obroty .A po odłączeniu tej kostki to regulując obroty na panelu to też nie pojawia się żadne napięcie względem masy i względem plusa.
  • Poziom 18  
    witam.. podobny temat - potrzebuję znać oporność pastylkowego termistora w module wentylatora w temperaturze pokojowej.
    Ten termistor robi chyba za zabezpieczenie termiczne i jak jego opór będzie nieodpowiedni to moduł klimatronika nie da sterowania na moduł wentylatora.
    Moduł wentylatora jest sterowany PWM'em więc miernikiem raczej nie stwierdzisz czy sygnał jest prawidłowy.
    może masz uszkodzony właśnie ten termik i moduł w aucie nie będzie działał
    termik jest podłączony w kostce do białego kabelka u mnie a sterowanie idzie pomarańczowym.
  • Poziom 18  
    ale powodem może być zły sygnał na białym (zewnętrznym ) cienkim kabelku bo tam idzie napiecie z czujnika termicznego z radiatora.
    oczywiście mogę się mylić ale jak moduł będzie myślał ze radiator jest za gorący to wyłączy wentylator - nie będzie sterowania na pomarańczowym cienkim kabelku który idzie do bazy tranzystorów w module.
    zmierz mi jaki opór ma u ciebie ten termistor (od zewnętrznego cienkiego kabelka -u mnie biały- do radiatora lub do styku masy) w temp około 20 stC - mój ma koło 20 om - mi się wydaje że to bardzo mało jak na termistor - i to może być przyczyna
    Też tak jak ty na początku próbowałem zasterować zewnętrznie moduł wentylatora i nie wiem czy go nie przypaliłem - dlatego chcę wiedzieć ila ma mieć ten termistor
    Pozdrawiam/ dzięki za odpowiedź

    sprawdziłem w innym aucie - temistor jest ok

    a napisz mi może jak sprawdzałeś działanie modułu.. czy włączałeś silnik auta do tego??
  • Poziom 16  
    mam taki tester halla od "kędzi z poznania" którym można wysterować moduły zapłonowe dodatnim i ujemnym sygnałem prostokątnym. więc jego używam do wysterowania tranzystorów i poprzez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu reguluję prędkością dmuchawy na jednym z tych kabelków.
  • Poziom 18  
    tak tylko nie wiem czy wiesz - ja nie wiedziałem - że w xantii dmuchawa załącza się dopiero po włączeniu silnika - samo przekręcenie kluczyka nie wystarcza - auto przyjechało już popsute i nie wiedziałem co i jak - dopiero znalazłem dobrego człowieka który w swoim aucie dał po mierzyć co i jak.
    w moim przypadku od razu po naprawieniu modułu dmuchawy padły tranzystorki :( podmieniłem jeszcze raz i wsadziłem moduł do auta w którym wszystko gra i znów upaliło tranzystorki - wygląda na to że trafiłem na jakąś oszukaną partie MJ1015 bo po otwarciu kapelusza tranzystor nie wygląda jak by miał przenieść katalogowe 30 A - chcę jeszcze podstawić BDXy - ale nie mam na stanie i muszę dokupić