Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 1.8TD - kopcenie, nierówna praca

Kamil Wolski 15 Dec 2009 16:00 11984 16
  • #1
    Kamil Wolski
    Level 12  
    Witam serdecznie. Mam pewną zagwozdkę i nie bardzo wiem gdzie ręce włożyć.

    Auto po odpaleniu kopci na jasno przez kilka chwil. Podczas normalnej jazdy po mieście wszystko jest ok, do momentu aż postoję troszkę dłużej na luzie, bez obciążenia. Auto zaczyna delikatnie, rytmicznie, prychać, jakby z jednego cylindra i równocześnie z rury wydechowej wydobywa się mały "bączek" - na oko między białym a niebieskim. W gardło raczej nie drapie.

    Auto ma zregenerowane wtryskiwacze jakies 3-4tys km temu, nowe świece żarowe. Odpala bez najmniejszego problemu. Spalanie oleju to mniej więcej 100-200ml / 1000km, uzależnione raczej od stylu jazdy.

    Cóż to może być. Kompresja ucieka gdzieś? Ale czy gdyby kompresji nie było na tym jednym garze, to czy by tak ochoczo samochód odpalał przy ujemnych temperaturach?

    Do komory dostaje się olej silnikowy? Jeśli tak to którędy? Skoro "prycha" na jednym garze, pewnie jakiś uszczelniacz? Bo gdyby to turbina pluła, to raczej byłoby to odczuwalne "na wszystkich cylindrach".

    Płyn chłodniczy nie ucieka, w zbiorniczku po rozgrzaniu przybywa płynu o jakies max 5mm, nie bombluje.

    Auto jeśli traci przy tym wszystkim moc, to bardzo nieznacznie - subiektywnie nie odczuwam żadnej różnicy w przyśpieszeniu, czy elastyczności.
  • #2
    mariusz83x83
    Level 20  
    Miałem podobny przypadek w escorcie wszystko było zrobione a kopcił i czasami tak jak by się zacinał nie równo chodził na wolnych obrotach jak sie okazało padła pompa wtryskowa nie równomiernie podawała paliwo na wtryski po regeneracji chodzi idealnie nic nie kopci .
  • #3
    Kamil Wolski
    Level 12  
    mariusz83x83 wrote:
    Miałem podobny przypadek w escorcie wszystko było zrobione a kopcił i czasami tak jak by się zacinał nie równo chodził na wolnych obrotach jak sie okazało padła pompa wtryskowa nie równomiernie podawała paliwo na wtryski po regeneracji chodzi idealnie nic nie kopci .


    A jaki koszt takowej regeneracji? Nie ukrywam, że mnie tu troszkę straszysz ;).
  • #4
    Piasek80
    Level 31  
    Proponuję na początek zastosować jakiegoś dobrego preparata do czyszczenia dieslowskiego układu wtryskowego. Ale coś dobrego i renomowanego a nie z supermarketu. Np Liqui Moly. Powinno pomóc - na pewno nie zaszkodzi a już zwłaszcza na pewno nie kosztuje tyle co regeneracja pompy. To zawsze zdążysz zrobić.
    Jaką masz pompę: Lucas czy Ford ?
  • #5
    Kamil Wolski
    Level 12  
    Lucas. Właśnie planowałem coś takiego zakupić na początek.
  • #7
    Piasek80
    Level 31  
    Tylko czy to gdziekolwiek dostanie ?? Poza szrotem...
    Nie dalej jak rok temu szukaliśmy elektrozaworu odcinającego paliwo do tej pompy (zintegrowana z immobiliserem) to można to wyrazić jednym słowem: LIPA. Na rynku aftermarket - nie występuje. Na rynku ASO - aj, owszem 800 zł, na rynku szrociaży - "mowy nie ma" (nikt nie rozbierze całej pompy dla jednego zaworka) "bierz całą pompę albo spier..."
    Po 2 m-cach poszukiwań trafił się z powypadkowego z roztrzaskanym blokiem silnika oraz zgniecioną pompą - o dziwo elektrozawór był nietknięty i sprawny. Temat części do pomp Lucasa ogólnie należy do ciężkich.
  • #8
    rutekr1
    Level 12  
    a zapomniałem dodać sprawdź linkę od temperatury są tam dwie na zimnym silniku przed zapaleniem powinna naciągać dźwigienkę na pompie wtryskowej prawdopodobnie od wyprzedzenia konta wtrysku (no i na zimnym silniku powinieneś słyszeć jak ten impulsator stuka jeżeli nie stuka to jest walnięty a można to usłyszeć bo stuki są takie jakby był jeden zawór wywalony ) koszt impulsatora 300zł i zależnie od mechanika jak będzie chciał się bawić to wymieni ci to bez wyciągania pompy a jak nie to będzie chciał wyciągać pompę a radziłbym jej nie ruszać, koszt wymiany 200zł

    Dodano po 8 [minuty]:

    jest na allegro ale droższy nisz ja dawałem a miałem te same objawy lubią w h... robić bo sprzedają pompy bez tego impulsatora a u dobrego mechanika zamówisz to taniej ale będziesz musiał czekać bo zamawiają to a takich sklepów jest kilka w Polsce

    http://moto.allegro.pl/item845941918_zawor_elektromagnetyczny_kata_wtrysku_lucas.html#gallery

    Dodano po 4 [minuty]:

    a propo tematu mam kolejny problem z moim mondziakiem przy -5 C nie chce odpalać kreci kopci bardzo nim telepocze aż po 20 sek odpali puszczając chmurę czarnego dymu
  • #9
    Kamil Wolski
    Level 12  
    Próbowałem rozejrzeć się trochę na forach i mocno się zastanawiam czy aby kąt wtrysku był poprawny.

    Co prawda, zeszła zima nie przyniosła takich problemów, jednak może z jakiegoś powodu coś się delikatnie przestawiło. Z tego co czytałem, co prawdą być nie musi, ale może, objawami które wskazywałyby na nieco opóźniony kąt wtrysku są:

    - kula dymu koloru szarego wydobywająca się z wydechu zaraz po odpaleniu (odpala dobrze)
    - przykapcanie na czarno podczas przyśpieszania
    - wyżej wspomniane problemy z równą pracą na niskich obrotach jałowych

    Czy faktycznie, ma prawo coś takiego mieć miejsce?
  • #10
    niuniu36

    Level 27  
    Może tak byc,stuka ci ten zawór na pompie zaraz po przekręceniu stacyjki jak nie to do wymiany a co do zaworu gaszącego jak komus to nie przeszkadza to się wstawia zwykły pojedynczy co kosztuje 50zł i jest wtedy bez imma na pompie
  • #12
    Kamil Wolski
    Level 12  
    Pisząc "zawór" macie na myśli korektor kąta wtrysku czy coś innego? Mógłbym prosić ewentualne o foto tego elementu?
  • #14
    Kamil Wolski
    Level 12  
    W takim razie to nie to ;).
  • #15
    Kamil Wolski
    Level 12  
    Żadne inne pomysły?
  • #16
    Piasek80
    Level 31  
    W takim razie wtryski jeszcze raz do kontroli - któryś "wystawił kopyto"
  • #17
    mariusz83x83
    Level 20  
    Sprawdz na zapalonym silniku ilość podawanego paliwa na wtryski poluzowując przewód na każdym z wtrysków u mnie pierwsze dwa od strony rozrządu miały większe ciśnienie jak dwa pozostałe poznać to po strumieniu ropy wydobywającym się z poluzowanego przewodu odkręcaj tyle samo na każdym .