Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

W samochodzie VW Transporter T4 stały ubytek cieczy chłodząc

art_wp 08 Jul 2004 00:48 4252 5
  • #1
    art_wp
    Level 2  
    Problem dotyczy silnika 1,9 TD, samochód z roku 1997, nie jest to uszczelka pod głowicą. Została wymieniona i nic nie pomogło. Jest tak samo. Znajduje co prawda kolejne miejsca wycieku i je elminuje. Ale pojawiają się ciągle nowe. Tak jakby cisnienie w układzie było za duże, albo układ chłodzenia był niewydolny. Temperatura na wskażniku jest na ogół w normie, jeśli wzrasta włącza się termostat i pracuje wentylator.
  • #2
    dr.Psuja
    Level 12  
    No jest jeszcze parę rzeczy by je sprawdzić tzn musisz dokonać wpierw pomiaru ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym ma być ok. 1.4bar i potem zmierz temperaturę wody w czasie gdy załacza sie wentylator oraz czy cała chłodnica jest rownomiernia ciepła i potem odpisz
  • #3
    Tomaszek
    Level 11  
    u mnie w transporterze jest podobnie , niby wycieków nie ma a plynu powolutku ubywa
  • #4
    j_a_c
    Level 17  
    jesli nie ma wycieków na zewatrz ,i nie mozna tego usprawiedliwic parowaniem,trzeba sprawdzic wezyk przelewowy z zbiorniczka wyównawczego czy nie wydostaje sie tedy,najlepiej załozyc na koniec jakis pojemniczek i zobaczyc czy si napełni,jesli leci tedy moze byc uszkodzony zawur w korku,albo za duze cisnienie w układzie patrz post wyzej
    Jesli to nie to to pewnie peknieta głowica,np male pekniecie w gniezdzie zaworu ssacego nie bedzie bulgotania a płynu bedzie ubywac miałem tak pare razy
  • #5
    magdex
    Level 2  
    Mam taki przypadek w Pasacie 1,9 TDI Wywala wode przez odpowietrzenie w zbiorniczku podczas miejskiej jazdy plynu ubywa 0.5 litra na tydzien jesli jade w trase 200 ml na 700 km ?
    no i slychac bulgotatanie w nagrzewnicy ! Jak dodajesz delikatnie gazu ! Co robic ???
  • #6
    j_a_c
    Level 17  
    magdex no wymienic usczelke pod głowica sprawdzic sczelnoisc głowicy pospawac niesczelnosci i powinno działac lepiej
    trzeba ostroznie z tymi silnikami lubia sie przegzac