Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralny zamek w kluczyku - Peugot 106

grzegorznn 08 Lip 2004 03:10 6282 18
  • #1 08 Lip 2004 03:10
    grzegorznn
    Poziom 10  

    przestał mi działać po wymianie baterii pilot centralnego zamka na w 106, pilot jest nad podczerwień, sprawdziłem luty i połączenia w kluczyku, wygląda że jest ok. prosze o radę jeżeli ktoś miał podobny problem.

    0 18
  • #2 08 Lip 2004 04:22
    Pieron
    Poziom 31  

    sprawdzi tez baterie (napiecie) to ze nowa nic nie znaczy

    sprawdz jeszcze raz czy dobrze zamontowana, moze gdzies nie ma styku.

    czy dioda kontrolna swieci po nacisnieciu przycisku?

    czy pilot spadl na ziemie z wiekszej wysokosci ? ( np. wypadl z reki)

    w jakims warsztacie lub servisie sprawdzic na oscyloskopie (potrzebna specialna nakladka/nasadka do sprawdzania IR pilotow ) czy wysyla impulsy

    narazie :idea: pieron

    0
  • #3 08 Lip 2004 12:12
    Polaris
    Poziom 16  

    Można sprawdzić czy działa generator w pilocie poprzez zbliżenie do radia ustawionego na fale długie lub średnie, powinno byc słychac w głośniku.

    0
  • #4 08 Lip 2004 14:32
    grzegorznn
    Poziom 10  

    nappięcie jest - sprawdzałem, dioda kontrolna zapala sie po nacisnieciu przycisku - czyli styk jest. zaraz sprawdze to z radiem

    sprawdziłem, po włączeniu słychać mocniejsce "tyknięcie" i zanikający cichy pisk - dość krótki
    sprawdzałem tez napięcie na diodzie i coś tam jest...

    0
  • #5 09 Lip 2004 11:13
    Pieron
    Poziom 31  

    Witam :!:

    moze rezonator kwarcowy ulegl odstrojeniu (zajczesciej przy upadku, uszkodzenie mechaniczne)
    tnz. pracuje ok ale nadaje nie na tej "fali"
    tzn. nie ma kontaktu z odbiornikiem.

    zmierzyc czestotliwosci i porownac z ta na resonatorze lub go wymienic.

    0
  • #6 13 Lip 2004 21:17
    grzegorznn
    Poziom 10  

    cześć

    niestety nie widze tutaj standardowego rezonatora, to co podejrzewam że nim jest nie jest w żaden sposób opisane (wygląda na większy rezystor SMD). Poza tym sa 2 tranzystory, 4 rezystory, elektrolit i kość OMI058T.

    0
  • #7 14 Lip 2004 22:10
    nissei
    Poziom 12  

    możliwe że wymaga ponownego zestrojenia z centralką w samochodzie radze pszytszymać dłużej pszycisk pilota oi obserwować czy będzie reakcja lu też sprawdzić w książce auta czy nie zalecają jakiegoś sposobu synchronizacji pilota z centralką po wymianie bateri

    0
  • #8 14 Lip 2004 23:13
    Pieron
    Poziom 31  

    witam

    czy przed wymiana batterii, pilot przestal funkcjonowac nagle, czy wystepowaly stopniowo coraz wieksze trudnosci ?
    sprawdzic rowniez te stare batterie, czy sa wyczerpane (jekie napiecie) ?

    0
  • #9 15 Lip 2004 14:12
    Pieron
    Poziom 31  

    W instrukcji 306 nie ma nic na ten temat aby potrzebne bylo "synchro" z odbiornikiem, mysle ze w 106 nie jest inaczej.

    ? :bye:

    0
  • #10 15 Lip 2004 17:04
    golus
    Poziom 10  

    NIestety, w instrukcji nic nie pisze na temat synchronizacji, ale takową się przeprowadza. Mam Fiata Scudo (czytaj Peugot Expert) z centralem Peugota i po długim postoju bez akumulatora "rozjechały" mi się kody. Synchronizacja jest dosyć prosta do przeprowadzenia, ale niestety nie wiem jak to zrobić.

    0
  • #11 15 Lip 2004 20:10
    grzegorznn
    Poziom 10  

    cześć.
    właśnie problemy z działaniem (tzn raz się zamek otwierał, raz nie) skusiły mnie do zmiany baterii, po ząłożeniu nowych okazało się że juz nic nie działa, natomiast stare po zmierzeniu napięcia wyglądały na całkiem sprawne.
    grzegorz

    0
  • #12 15 Lip 2004 23:45
    Pieron
    Poziom 31  

    witam

    jako dalszy krok proponuje sprawdzic odbiornik . znajduje sie on najczesciej w srodku koło lusterka wstecznego najczesciej razem z oswietleniem wewnetrznym.

    wymontowac to całe i sprawdzic na zimne luty (mało prawdopodobne)
    przedewszystkim sprawdzic dekielek osłaniajacy na przejrzystosc
    (najczesciej zaciemniane),ale nie oto chodzi. Miałem kiedys przypadek z Citroenem ze własnie dekielek zakrywajacy odbiornik pokryty był smolista powłoka z dymu papierosowego co spowodowało ze fala nosna
    pilota nie przechodzila przez szkiełko. Po gruntownym umyciu i wyczyszczeniu pilot chodził jak nowy. pozdro


    jeszcze jeden mały szczegół.

    Czy w wym momencie kiedy swieci dioda (najlepiej sprawdzic w ciemnosci) jest widoczne / słabo widoczne krótkotrwałe migotanie diody(podczas jej stałego swiecenia). (nie jest to cecha kazdych pilotow).

    0
  • #13 19 Lip 2004 02:40
    grzegorznn
    Poziom 10  

    sprawdze dzisiaj odbiornik, co do diody nadawczej to owszem, przy naciśnięciu migała lekką czerwoną poświatą, teraz nic takiego sie nie dzieje dlatego zacząłem od kluczyka...
    pzdr

    0
  • #14 24 Lip 2004 17:21
    grzegorznn
    Poziom 10  

    odbiornik sprawdzony.. luty i czystośc osłony.. wygląda na ok.. niestety dalej nic..

    0
  • #15 25 Lip 2004 00:59
    Pieron
    Poziom 31  

    Witam

    mozna by powiedziec dobrnelismy do konca a efekt zaden.
    i w dalszym ciagu nie mozna jednoznacznie okreslic gdzie tkwi przyczyna problemu. tak wiec aby troche ograniczyc pole walki wykluczyl bym odbiornik calkowicie. przyczyna lezy najprawdopodobniej w nadajniku ( tzn. sugeruje sie tym oczym pisalem w poprzednim poscie ) przy dobrze dzialajacym nadajniku powinno byc widoczne niekoniecznie w ciemnosci podczas swiecenia czerwonej diody lekkie migotanie ok. 4 migniec (ulamki sekundy) w tym czasie zostaje wyslany kod do od odbiornika.
    teoria teoria w praktyce aby byc 100% pewnym musi byc pilot sprawdzony na oscyloskopie (za pomoca nakladki IR na BNC) aby zobaczyc co on wysyla i czy wobóle cos wysyla. Nie majac tej pewnosci
    nie wiadomo do czego sie "doczepic".
    nalezalo by sprawdzic jeszcze zamek centralny tzn. podac mu sztucznie sygnal/podstawic tak jak by pochodzil od odbiornika. (elektryk samochodowy)

    0
  • #16 02 Sie 2004 22:26
    golax
    Poziom 15  

    Najprostszym sposobem sprawdzenia czy dioda nadajnika emituje sygnał jest naciśniecie pilota przed obiektywem kamery lub aparatu cyfrowego,powinno być widać wyrażne migotanie. Jesli nadaje można dopiero sprawdzać pilota oscyloskopem. W aucie Peugeot 106 nie koduje się pilota. :wink:

    0
  • #17 13 Sie 2004 08:26
    witkow40
    Poziom 10  

    Po naciśnięciu przycisku pilota czerwona dioda świeci na stałe , a dioda IR powinna zaświecić się na ok 2s. Najlepiej sprawdzić przed kamerą. Pilota się nie programuje kod zapisany jest w scalaku na stałe.

    0
  • #18 19 Sie 2004 23:30
    grzegorznn
    Poziom 10  

    Witam.

    dzięki za sposób sprawdzenia - super. Teraz jestem pewien że pilot nie działa. Czy mogła wysiąść tylko dioda nadawcza??

    0
  • #19 22 Sie 2004 16:26
    Pieron
    Poziom 31  

    witam

    mialem ostatnio pilot od Peguota i byl uszkodzony kwarz tzn. (funkcjonuje jezeli sie go nacisnie/docisnie.) jest to malutki cylindryczny element który sie znajduje od strony baterii po lewej stronie przy kondensatorze w obudowie z alu. i ma czestotliwosc oscylacji 4.0 MHz
    dioda IR nie powinna byc uszk. ale mozna spróbowac wymienic ale to na 90% chyba oscylator.

    0