Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 2,5 TDI ciężko odpala

15 Gru 2009 21:05 20091 21
  • Poziom 9  
    Witam
    mam VW T4 2,5 TDI 88KM z 1999r no i ostatnio jakoś kiepsko pali przy niskich temperaturach. Zeszłą zimę przetrwaliśmy bez zgrzytów autko paliło na dotyk teraz niestety rozrusznik musi się troche pobujać nim zaskoczy. Do tego dochodzą nierówne obroty zaraz po odpaleniu, trwa to może pół minuty ale zaczynam się niepokoić. Z tego wszystkiego zaczełem majstrować no i napotkałem przepalone bezpieczniki od świec żarowych.hmm czym to jest spowodowane? co mam dalej sprawdzać bo po ich wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy w rozruchu

    VW T4 2,5 TDI ciężko odpala
  • Poziom 32  
    a co jest dalej za bezpiecznikami ? kabelki .A na końcu ?
  • Poziom 9  
    hmmmm chyba świece smile :D no to w takim wypadku ja moge je sprawdzić czy chulają prawidłowo? mam je wykręcać?
    P.S chyba widać że nie bardzo się na tym zanam. proszę o wtajemniczenie
  • Poziom 32  
    odpiąć zasilanie, sprawdzić opór, jak jest to wykrecać,pod aku i patrzeć czy da się fajkę odpalić :-))
  • Poziom 12  
    Sprawdź czy paliwo nie schodzi z pompy
  • Poziom 9  
    a możeci mi wytłumaczyć co mogło być przyczyną przepalenia bezpieczników? jakieś zwarcie,osad na świecy?
  • Poziom 10  
    podłącz Vag-a i sprawdź czy dobrze działa czujnik temperatury może dawać zła informacje do komputera wtrysku i będzie ciężko palił albo czujnik położenia wału trzeba na kompie sprawdzić czy podczas kręcenia silnikiem komputer wtrysku widzi czy silnik się kręci
  • Poziom 9  
    podpinałem autko pod kompa i żadnych błędów na śilniku nie wykazało
  • Poziom 9  
    koledzy jest jeszcze coś, po odpaleniu zimnego auta z tłumika wylatują kłęby białego dymu i przy dodaniu gazu autko się dławi cóż to może być? w przewodzie paliwowym czasami pojawiają się bąble powietrza nie wiem czy to normalny stan...? proszę o pomoc
  • Poziom 39  
    Po pierwsze to nie są bezpieczniki od świec żarowych tylko od wentylatorów. Po drugie jak się nie znasz tak jak piszesz to zaprowadź auto do warsztatu i po sprawie.
  • Poziom 25  
    1. Uszkodzona któraś (lub któreś ze świec).
    Jak sprawdzić ? Jak nie masz żadnego miernika ( A ) najprościej wykręcić każdą i sprawdzić czy po podłączeniu do akku żarzą się. Jeśli nie wymienić na nowe.
    Oczywiście po sprawdzeniu należy sprawdzić czy na listwie wspólnej zasilania świec pokazuje się +12V po przekręceniu stacyjki przy zimnym silniku.

    2. Słaba kompresja na którymś z cylindrów. Po nagrzaniu i uszczelnieniu biały dym ginie i silnik już pracuje stabilnie ?
  • Poziom 9  
    no w końcu jakieś konkrety:D miernik mam w posiadaniu i przejrze te świeczunie. drogi kolego tak jak piszesz gdy już autko się nagrzeje biały dym znika. ociupinke mnie to martwi bo zeszłego sezonu wszytsko było w jak najlepszym porządku
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Typuję niesprawne (1 lub 2 ) świece żarowe, zwykle taki objaw jak opisujesz. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do szyny zasilającej świece. W przypadku pozytywnym musisz odłączyć szynę od świec i sprawdzić oddzielnie każdą świecę, najlepiej żarówką 12 V o mocy min. 21 W. Ja robię to w taki sposób: biorę oprawkę do tego typu żarówek, podłączam do niej przewody i jeden z nich podłączam do plusa akumulatora a drugi dotykam do świecy żarowej, bez jej wykręcania z silnika ( proszę uważać, by nie zrobić przypadkowego zwarcia ). Jeśli żarówka będzie świecić to należy uznać, iż badana świeca jest sprawna. W ten sposób trzeba zbadać każdą świecę i w razie niesprawności którejś z nich wymienić. Świece są zasilane równolegle i w przypadku niesprawności nawet 2 lub 3 (w lecie ) silnik zaskoczy, z efektami takim jak u Ciebie. Uważam, że w okresie zimowym należy mieć wszystkie sprawne świece, czysty filtr paliwa i "zimowe" paliwo.
  • Poziom 9  
    wielkie dzięki kolego za wtajemniczenie Very Happy, a możesz mi powiedzieć co z tymi pęcherzami powietrza w paliwie?takie zjawisko to norma?
  • Poziom 33  
    Widzę że każdy zgaduje i dopisuje swoje.

    Na początek świece tak jak piszą do sprawdzenia.
    Kolejna sprawa to dawka i bardzo bardzo ważne kąt wtrysku.
    Wszystko można sprawdzić VAGiem i ustawić jeżeli ma się jakiekolwiek pojęcie.
    Do zestawu sprawdź czujniki temp silnika i paliwa.
  • Poziom 9  
    autko było już podpinane pod kompa i żadnych błędów nie wykazało na silniku. gdyby świeczki były walnięte to by mi pokazało na komputerku?
  • Poziom 33  
    Brak błedów to nie jest jednoznaczne z nieprawidłowymi parametrami, powiem tak połowa ludzi czyta błędy a nie zna ich przyczyny.

    odczytaj kanały:

    blokipomiarowe 001
    i jak pamietam chyba kanał 008 to temp

    nastawy podstawowe 000

    spisz wartość lub PrtSc
  • Poziom 39  
    k2czeko na moją odpowiedź piszesz eech.
    Sprawdziłeś ten właściwy bezpiecznik?
    Innych przyczyn niepalenia jest bardzo wiele i można doradzić komuś kto trochę kuma, a ty piszesz że sie nie za bardzo znasz więc nie pozostaje nic innego jak warsztat.
  • Poziom 10  
    Witam. Ja miałem taki sam problem w silniku 2,5 151KM.

    Przyczyna to jedna z pięciu świec która działała. wymieniłem świece i było wszystko ok. Pali od strzału bez dymu i nierównej pracy.

    Dodam tylko że wymiana była bardzo uciążliwa (brak miejsca nawet po odchyleniu chłodnic).
  • Poziom 11  
    U mnie bylo to samo. W lecie nie bylo żadnych problemów, a jak tylko zaczęły się chłodniesze dni to nie chciał palić mimo iż auto stało cały czas w garażu. wymieniełem akumulator myśląc, ze to jego wina. Bez skutecznie. Dopiero po wymianie świec auto pali od strzała.
  • Poziom 14  
    k2czeko napisał:
    autko było już podpinane pod kompa i żadnych błędów nie wykazało na silniku. gdyby świeczki były walnięte to by mi pokazało na komputerku?


    Masz sprawdzic co pokazuja czujniki a nie bledy-to chyba roznica?
    A tak od poczatku do samochodu najpierw dochodzi sie z komputerem-nie po to zeby sprawdzic bledy tylko po to zeby sprawdzic jakie parametry steruja praca silnika, tak zanim sie pobrudzisz i rozbierzesz pol auta.
    Proponuje zaczac od kata wtrysku. Jezeli kat wtrysku i inne parametry nie odbiegaja od normy trzeba sie pobrudzic.
    Najprosciej swiece mozna sprawdzic biorac + od akumulatora i po odlaczeniu/odkreceniu listwy ze swiec dotkniecie kazdej-powinno iskrzyc-chwila! da ci to pojecie ze swieca dziala, ale nie wiesz jak, zeby to sprawdzic musisz ja wykrecic. Dobra swieca musi zaczac zarzyc od konca do srodka, jezeli trzeba dlugo czekac lub zarzy od srodka znaczy ze swieca jest kiepska. Jezeli jedna jest przepalona/zuzyta powinienes wymienic komplet(wymiana wszystkich za jednym razem da gwarancje ze beda zuzywac sie jednakowo, co nie znaczy ze ktoras/es nie przepali sie po pol roku)
    Powodzenia

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Daty, daty trzeba sprawdzać, kolega z zamiłowania archeolog? ;)