Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak podgrzewania świec vw golf mk1

Cwibel 15 Gru 2009 22:16 8921 13
  • #1 15 Gru 2009 22:16
    Cwibel
    Poziom 8  

    Witam wszystkich użytkowników forum, jestem nowym użytkownikiem, więc przepraszam z góry, jeżeli wyłamie się z regulaminu i proszę o pomoc w nasępującym problemie. Posiadam Golfa 1 1.6D i nie wiem co się dzieje że niech ce grzać świec dodam że został wymieniony przekaźnik. Sprawdziłem świece i są dobre bo jak połończe kable z akumulatora z tym do świec to odpala ładnie a jak przez przekaźnik to nie grzeje a jedynie kontrolka się świeci. Co może być tego przyczyną i jak ewentualnie sprawdzić przekaźnik czy jest dobry. Poniżej dołanczam schemat
    Brak podgrzewania świec vw golf mk1
    30 - Stały plus (przewód fi10mm)
    87 - wyjście poprzez bezpiecznik do świec (przewód fi10mm)
    85 - Stały minus
    86 - Plus po przekręceniu stacyjki w pozycję 1
    50 - Plus po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch
    T - Minus z czujnika temperatury
    L - Plus, wyjście do kontrolki grzania świec

    2 13
  • #2 15 Gru 2009 22:29
    jaga134
    Poziom 25  

    Wyjmij przekaźnik i podaj na 85 minus a na 86 plus z akumulatora.Powinieneś usłyszeć klik przyciąganej kotwicy przekaźnika .Wówczas sprawdź czy styki 30-87 są zwarte.Ale skoro wymieniłeś przekaźnik i nadal nie ma efektu to sprawdź np.przy pomocy żarówki,czy kiedy przełączysz stacyjkę w pozycję podgrzewania świec,na 86 jest plus ze stacyjki.Żarówka powinna świecić.Jeśli nie świeci,wymień wkład stacyjki.

    0
  • #3 15 Gru 2009 22:42
    rnb_bolii
    Poziom 32  

    Witam. Prawdopodobnie słabo przewodzą konektory, kable ze styku 30 jak i 87- bezpiecznik może mieć słaby styk. Warto sprawdzić styki- konektory. Można rozebrać z obudowy owy układ z przekaźnikiem i zobaczyć jak wyglądają jego styki. Bo nie wiem czy wymieniłeś na nowy czy używkę. A i nie wiem gdzie się wpiołeś z tym kablem +12V pod świece bezpośrednio przy silniku??? Czy na pin 87 w skrzynce.
    Istalacja ma sporo lat i już słabo przewodzą kable.
    Warto sprawdzić połączenie masy silnik- akumulator (przeczyścić i dobrze dokręcić).
    Klemy przy aku też przeczyścić.

    0
  • #4 15 Gru 2009 23:42
    Cwibel
    Poziom 8  

    Przekaźnik mam nowy kupiony w sklepie a bezpiecznika niema jak kupiłem auto był drut miedziany to postanowiłem skręcić dwa przewody omijająć miejsce bezpiecznika. +12 podpiety jest akumulator , a przejście zrobiłem drutem (tkz na "krótko") przy samej kosce od przekaźnika połonczyłem kable o nr 30 z 87.

    0
  • #5 16 Gru 2009 02:48
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    No to masz przyczynę, masz przerwany obwód. Połączyłeś kable przed bezpiecznikiem. I całe szczęście bo spaliłbyś świece. Powróć do bezpiecznika i oryginalnego schematu. Nigdy nie mostkujemy bezpieczników bo można spalić auto.

    0
  • #6 16 Gru 2009 08:46
    Cwibel
    Poziom 8  

    Jestem tego świadom że brak bezpiecznik grozi ogniskiem w samochodzie i zamierzam go zakupić z mostkowałem go tym czasowo . Najpierw chce naprawić auto bo jest mi pilnie potrzebne . A przewody są dobre bo podłanczałem stary rozebrany przekaźnik i naciskałem go drewiemkiem i też grząło świece wieńc to nie wina przewodow . zastanawiam się nad czujnikiem tem czy to jego wina jest , on wkręcony jest w wąż wychodzący z głowicy jak go sprawdzić i czy on ma duże znaczenie (chodzi mi o to czy przekaźnik dzieńki niemu podgrzewa świece jak jest zimno lub nie ) czy nie umożliwi podgrzania świec jak go nie będzie lub będzie popsuty ?

    1
  • #7 16 Gru 2009 09:54
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Czujnik temperatury steruje tylko czasem grzania świec.

    0
  • #8 16 Gru 2009 12:48
    Cwibel
    Poziom 8  

    Czyli jak co się stanie jeżeli jest on uszkodzony lub nie jest kabel do niego podłączony ?

    0
  • #9 16 Gru 2009 13:29
    on117
    Poziom 27  

    Cwibel napisał:
    podłanczałem stary rozebrany przekaźnik i naciskałem go drewiemkiem i też grząło świece


    Czy nowy przekaźnik jest taki sam jak stary?
    Nie chcę ciebie zachęcać do jego rozebrania i porównywania tak jak starego, bo może okazać się później, że go nie wymienią w sklepie jeżeli będzie taka potrzeba.

    Cwibel napisał:
    prawdziłem świece i są dobre bo jak połończe kable z akumulatora z tym do świec to odpala ładnie


    Bez bezpiecznika, nie kombinuj, dopóki nie doprowadzisz instalacji do odpowiedniego stanu to opalaj w taki sposób.

    0
  • #10 16 Gru 2009 16:47
    ARh-
    Poziom 11  

    ściągnij wtyczkę z czujnika temp. i sprawdź czy grzeje świece?

    0
  • #11 02 Sty 2010 12:08
    Cwibel
    Poziom 8  

    jaga134 napisał:
    Wyjmij przekaźnik i podaj na 85 minus a na 86 plus z akumulatora.Powinieneś usłyszeć klik przyciąganej kotwicy przekaźnika .Wówczas sprawdź czy styki 30-87 są zwarte.Ale skoro wymieniłeś przekaźnik i nadal nie ma efektu to sprawdź np.przy pomocy żarówki,czy kiedy przełączysz stacyjkę w pozycję podgrzewania świec,na 86 jest plus ze stacyjki.Żarówka powinna świecić.Jeśli nie świeci,wymień wkład stacyjki.


    Nic nie słychać i prąd nie przechodzi :) sprawdziłem wszystko co pisali inni użytkownicy i też bez zmian jedynie zaobserwowałem że kontrolka świeci się przez ok 3 s i gaśnie ale świece przez ten czas dalej nie grzeją . I dodam że czas podgrzewania prawidłowo powinien wynosić ok 8 s

    0
  • #12 02 Sty 2010 14:30
    on117
    Poziom 27  

    Cwibel napisał:
    jaga134 napisał:
    Wyjmij przekaźnik i podaj na 85 minus a na 86 plus z akumulatora.Powinieneś usłyszeć klik przyciąganej kotwicy przekaźnika .Wówczas sprawdź czy styki 30-87 są zwarte.Ale skoro wymieniłeś przekaźnik i nadal nie ma efektu to sprawdź np.przy pomocy żarówki,czy kiedy przełączysz stacyjkę w pozycję podgrzewania świec,na 86 jest plus ze stacyjki.Żarówka powinna świecić.Jeśli nie świeci,wymień wkład stacyjki.


    Nic nie słychać i prąd nie przechodzi


    To przekaźnik nie działa, w tym starym możesz ściągnąć obudowę i zobaczyć co jest uszkodzone. Wymień na całkiem nowy najlepiej z serwisu albo taki który działa w innym samochodzie.

    0
  • #13 03 Sty 2010 00:42
    gaav
    Poziom 15  

    Daj na 85 mase na 86 plus, i masz mieć zwarte 30 do 87 jeżeli nie ma przejścia przekaźnik jest uszkodzony ewentualnie styki do przeczyszczenia ale skoro jest nowy.Druga rzecz do sprawdzenia jeżeli przekaźnik jest ok to przejście pomiędzy 87 a listwą przy świecach jeżeli nie ma kabel do wymiany. Dodatkowo na 86 masz mieć plus po przekręceniu stacyjki jak nie ma to kabel bądź stacyjka do wymiany. Po wypięciu czujnika będzie Ci grzał maksymalnie długo zreszta możesz sprawdzić doświadczalnie..

    0
  • #14 04 Sty 2010 21:11
    anaba255
    Poziom 17  

    Zdejmij kabel z czujnika temperatury, wtedy przekaznik będzie grzał cały czas w trybie awaryjnym. 3s to zdecydowanie za krótko.

    0