Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1.4 12V, Stag2l - ogromne spalanie.

thunar 15 Gru 2009 22:31 6857 14
  • #1 15 Gru 2009 22:31
    thunar
    Poziom 10  

    Witam,
    do mojego Fiata Brava 1.4 12V założyłem przy przebiegu 100 000 tys. km instalację gazową II generacji ze sterownikiem Stag2l. Po założeniu samochód spalał 10 litrów gazu po mieście w lecie, 8l w trasie. Po około pół roku spalanie nagle skoczyło na 15l/100km w cyklu miejskim (czasem więcej, w lecie ok. 14l). Po regulacjach palił tylko więcej - podczas ostatniej wizyty u gazownika stwierdził awarię sondy lambda i kazał ją wymienić, wyregulował na analizatorze spalin tak, że silnik spala teraz ok. 16l po mieście. Od innego gazownika usłyszałem, że przy tej instalacji sonda nie ma żadnego znaczenia, że to taka elektronika na pokaz. Zmierzyłem napięcie multimetrem bezpośrednio na sondzie i na gnieździe diagnostycznym Stag2l, stało na 0.8V, kupiłem sondę (dedykowaną), która prawdopodobnie uszkodziła się podczas transportu - teraz napięcie stoi na 0V. Nie byłem jeszcze na diagnostyce na komputerze.

    Który z gazowników miał rację? Wydanie kolejnych pieniędzy na sondę jest uzasadnione w przypadku tej elektroniki? Czy sygnał z tej sondy podawany jest do ECU podczas jazdy na gazie? Co jeszcze mogę sprawdzić? Auto jeździ bardzo dobrze, przyspiesza, odpala, nie strzela - jedynie spala za dużo.

    Pozdrawiam

    0 14
  • #2 15 Gru 2009 22:37
    przemek25l
    Poziom 29  

    Uruchomic sonde aby na benzynie działała w 100%. Potem zajmi sie gazem. elektronika 2-l jest prosta ale silniczek jest sterowany od sondy lambda. Masa na ten sterownik ma byc podłączona pod akumlator to jest bardzo wazne o czym częsc gazowników zapomina:| .

    0
  • #3 15 Gru 2009 22:45
    thunar
    Poziom 10  

    przemek25l napisał:
    Uruchomic sonde aby na benzynie działała w 100%. Potem zajmi sie gazem. elektronika 2-l jest prosta ale silniczek jest sterowany od sondy lambda. Masa na ten sterownik ma byc podłączona pod akumlator to jest bardzo wazne o czym częsc gazowników zapomina:| .


    Jeśli chodzi o to, że przewód masowy ma iść od akumulatora do sterownika to nie ma tego u mnie. Co to zmienia? Czy awaria silnika krokowego może powodować takie spalanie?

    Zastanawia mnie tez kwestia nowej zepsutej sondy, czy niesprawność systemu podgrzewania może mieć na to wpływ?

    Dzięki i pozdrawiam.

    0
  • #4 15 Gru 2009 22:53
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak gazownicy nie wystroją ci instalacji załóż śrubę register zejdziesz ze spalaniem do 10l.
    I zaoszczędzisz mnóstwo czasu i nerwów.

    0
  • #5 15 Gru 2009 23:03
    thunar
    Poziom 10  

    romoo napisał:
    Jak gazownicy nie wystroją ci instalacji załóż śrubę register zejdziesz ze spalaniem do 10l.
    I zaoszczędzisz mnóstwo czasu i nerwów.


    Właśnie taką mam. I nie idzie nic, jak na razie, z tym zrobić.

    Czy ktoś wie czym różni się sterownik StagL Plus od Stag2L?

    0
  • #6 15 Gru 2009 23:11
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Masz śrubę czy krokowca?
    Skoro masz śrubę to olej resztę, bo sonda i tak nie działa na gazie.
    Pozatym

    thunar napisał:
    ...Auto jeździ bardzo dobrze, przyspiesza, odpala, nie strzela - jedynie spala za dużo.

    Pozdrawiam

    0
  • #7 15 Gru 2009 23:17
    thunar
    Poziom 10  

    Mam krokowca ze śrubą.

    Wcześniej tak samo jeździło przy 10l/100km, czy wymiana elektroniki na Stag L Plus miałaby sens?

    0
  • #8 19 Gru 2009 22:27
    thunar
    Poziom 10  

    Jakie elementy instalacji gazowej mogą jeszcze wpływać na tak duże spalanie?

    0
  • #9 19 Gru 2009 22:32
    kwok
    Poziom 39  

    szlam w parowniku
    twarde membrany w parowniku
    a może nieszczelność instalacji

    0
  • #10 19 Gru 2009 22:34
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Reduktor i register nic więcej.
    Oczywiście śilnik musi być sprawny ale jak jest dobrze na PB to to co wyżej piszę.

    0
  • #11 22 Gru 2009 23:12
    thunar
    Poziom 10  

    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić rolę silnika krokowego w tej instalacji jeśli jest tam dołączona śruba? Z tego co czytałem silnik krokowy jest dla celów przeglądu, a dawką steruje śruba. Co się stanie jeśli odłącze wtyczkę od tego silniczka? Nie zmieni to w ogóle pracy instalacji?

    Instalacje założyłem w czerwcu, pod koniec września pojawił się problem ze spalaniem. Przejechane na niej było może 5 tys. km. Reduktor to Tomasetto 100HP zintegrowany. Zastanawiam się nad zregenerowaniem membran, ale przez to, że spalanie szybko skoczyło ciężko mi upatrywać w tym przyczyny. Nie widziałem przy tym reduktorze także korka spływoego do upuszczania gazoliny. Teraz jest przejechane jakieś 30 tys. km

    Dobre spalanie w trasie - 8 - 10l LPG mogłoby być uwarunkowane tym, że przejeżdza się zaraz po zatankowaniu. U mnie auto dużo stoi - mogłoby to wskazywać na nieszczelność, tyle, że gazu absolutnie nie czuć w kabinie, po tankowaniu też nie. Chyba, że trzeba by sprawdzić pod maską, jeśli tak to w których punktach jest to najczęstsze?

    0
  • #12 06 Lut 2010 13:47
    marekw125
    Poziom 9  

    Jeżeli jeszcze temat jest ciągnięty to proponuję odłączyc silnik krokowy i ustawic dobrze u gazownika register - chyba że sam potrafisz. W tym wypadku sygnał z sondy niczym nie będzie sterował. Stag 2l pobiera sygnał z sondy i emuluje go tak żeby był zbliżony do sygnału jej pracy na benzynie i przesyła te informacje do sterownika silnika - takie oszustwo, bo jak ci samochód chodzi na gazie to sonda pracuje inaczej i ecu by zgłupiało. Jak odłączysz sondę będzie gorzej.
    Ta prawdę pisząc to nowe instalacje zawsze muszą się dotrzec tak jak wszystko. Początkowo zawsze samochód mało pali potem więcej-parownik się stabilizuje- potem jedzie się na ustawienie gwarancyjne do gazownika i już na długo powinien byc spokój.

    0
  • #13 06 Lut 2010 20:39
    strzymik
    Poziom 10  

    Silniczek krokowy jest ze srubą czy bez

    0
  • #14 07 Lut 2010 20:26
    slodky
    Poziom 18  

    Nic nie napisałeś o spalaniu benzyny a może też jest zwiększone. Niestety te silniki miały problemy z wałkiem rozrządu (znikały krzywki) co utrudniało napełnianie i opróżnianie cylindrów a zatem marnotrawstwo mieszanki. Oprócz tego proponuję sprawdzić termostat

    0
  • #15 07 Lut 2010 21:41
    piotrek-102
    Poziom 11  

    witam
    ile km najeździłeś na tej instalacji? sprawdz filtr powietrza i najtaniej by było jechać na analizator i ustawić mieszanke ,a idealnie to zamontować sterownik gazu który będzie regulował silniczkiem krokowym bez śruby no ale musisz mieś sprawną sonde do tego.

    0