Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 2.6 falowanie na zimnym silniku

16 Gru 2009 19:29 4518 21
  • Poziom 9  
    Mam problem z nieregularną pracą silnika.
    Problem pojawia się rano, gdy silnik jest zimny.
    Po odpaleniu silnik gwałtownie faluje, obroty od 800 do 2000 - i tak kilka minut.
    Po rozgrzaniu obroty wracają do normy, jednak trwa to zazwyczaj kilka minut.
    Czasami jednak na rozgrzanym silniku obroty utrzymują sie na nieco podwyższonym ok 1000. Normalnie obroty są na poziomie 800.
    Nie wiem już co robić. W warsztacie czyściłem przepustnicę - mechanik mówi że nie trzeba nic tam nastawiać. Czy może to być problem z czujnikiem temperatury wody? Proszę wszystkich o pomoc - bo mam już tego dość.
    A jeszcze jedno - auto posiada instalację gazową DREAM XXI N - po przełączeniu włącznika na gaz są problemy z odpalaniem. Na benzynie tego problemu nie ma - też nie wiem co się może z tym dziać.
    Problem dotyczy AUDI C4 2.6 rok produkcji 1992
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 12  
    Pracuje jak przytarta. Sprawdź czujnik spalin.
  • Poziom 9  
    A gdzie jest ten czujnik i jkak go sprawdzić.
    Czy może mieć on wpływ na dość obfite "kopcenie" na zimny silniku (fakt, że katy są wycięte).
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    czujnik ten jest w rurze wydechowej ,w tym przypadku rurach, a katy oczywiscie ze mają wpływ na obfite kopcenie
  • Poziom 9  
    Jak sprawdzić te czujniki - bez kupowania nowych.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    najlepiej sprawdzą to w warsztacie ,lecz to nie czujniki tlenu są winne tej dolegliwosci:D
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 9  
    Jeszcze jedno, podczas gdy silnik jest zimy w trakcie zmiany biegu po wciśnięciu sprzęła obroty zamiast spadać najpierw wzrastają o ok. 500 obrotów a poźniej dopiero opadają, aż do momentu aż silnik się zagrzeje - czy to również może być wina tych czujników?
    Jeszcze jedno - czy zna ktoś może mechanika w okolicy Częstochowy, lub samej Częstochowy który mogłby zdiagnozować bardziej szczegółowo ten problem?
  • Poziom 23  
    w tym modelu szybciej zrobisz to na piechote
  • Poziom 12  
    W jednym z moich bmw te same obiawy winny był właśnie ten czujnik, 2 była po prostu po przytarciu
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    po przytarciu czego ?

    Dodano po 12 [minuty]:

    kolego,nie udzielaj sie wiecej w tym wątku bo nie wiesz co piszesz,widzę że jesteś fascynatem marki BMW i sam przy tym dłubiesz nie mając pojecia .daruj sobie uwagi na temat tego auta .
  • Poziom 17  
    Sprawdzałeś dolot i podiśnienia ?
    Sprowadzałeś to autko ? , może z Niemiec ?
  • Poziom 12  
    prezes11 napisał:
    po przytarciu czego ?

    Dodano po 12 [minuty]:

    kolego,nie udzielaj sie wiecej w tym wątku bo nie wiesz co piszesz,widzę że jesteś fascynatem marki BMW i sam przy tym dłubiesz nie mając pojecia .daruj sobie uwagi na temat tego auta .


    Ty już na pewno się nie udzielaj, jak nie masz pojęcia ze silnik przytarty tak właśnie pracuje.
  • Poziom 9  
    W warsztacie powiedziano mi że wszystkie podciśnienia są w porządku. Samochód był podpinany pod komputer - wykazał błąd czujnik Halla (ale to chyba po wymianie tego czujnika - był wymieniany, później nie kasowałem). Innych błedów nie było.
    Auto było spowadzone z Niemiec.
  • Poziom 17  
    Sprawdz czy do osprzętu silnika nie dodano nic nieoryginalnego , mam na myśli urządzenie do zubożania mieszanki ,celem otrzymanie certyfikatu EURO 4 . jeśli nie wiesz , zrób zdjecie dolotu , od filtra pow. - do kolektora ssącego i wrzuć tutaj.
  • Poziom 9  
    Myśleliśmy już o tym. Nie było żadnych w przeróbek jeżeli chodzi o emisje spalin pod EURO 4 - wszystko jest w oryginale.
    Ręcę opadają - już nie wiem co może mu dolegać.
  • Poziom 17  
    Jeżeli sonda w normie pokazuje , kanał powietrza wolnych jest drożny , kompresja w normie - ja bym podstawił drugą przepustnicę , ale chyba trzeba zaadaptować ją kompem . Dłubanie w niej może różnie sie skończyć.
    Zdarza sie , że uszkodzenia jej , diagnostyka nie pokazuje - (zależy też od interfejsu diagnostycznego).
  • Poziom 9  
    Nie ma innej możliwości tego sprawdzenia.
  • Poziom 9  
    Ma może ktoś inne pomysły na rozwiązanie tego problemu?
  • Poziom 25  
    Ja mam - oddać do kogoś kto zajmuje się zawodowo elektromechaniką samochodową.
  • Poziom 18  
    Miałem podobny problem w oplu astra, mechaników było przy nim wielu, a jeden z nich uzupełnił mi poziom płynu chłodzącego i silnik już nie wariuje. Trochę to niedorzeczne ale to było zrobione w mojej obecności.
  • Poziom 10  
    Wspominałeś coś o wywalonych katalizatorach , szybsze odprowadzenie spalin z układu powoduje inne odczyty na sondach lambda więc.... ? możesz jeszcze poszukać na forach audi sporo jest tych silników .
  • Poziom 9  
    Przyczyna się znalazła (dzieki Prezesowi 11) - poszedł kolektor ssący. Dzięki wszystkim za porady, niektóre "ciekawe".