Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sposób na pracę Webesto w trybie ON/OFF/Auto w Sharan itp.

pjetja 17 Dec 2009 05:25 7225 2
  • #1
    pjetja
    Level 12  
    Witam
    Zdecydowałem się założyć nowy wątek, aby informacje w nim zawarte dotarły do większego grona użytkowników.
    Korzystając z postów zamieszczonych na tym Forum zamontowałem w swoim Sharan'ie dodatkowy włącznik sterujący pracą dogrzewacza (zwanego webasto a tak naprawdę jest to Eberspacher) silnika.
    Jeden z użytkowników Forum prosił o zebranie wszystkich informacji (jak to zrobić) w jedną całość. Ja zrobiłem to tak (dotyczy Sharana z 2003r i prawdopodobnie wszystkich ASG /Alhambra , Sharan , Galaxy/ w "nowej budzie" a być może że tych poprzednich również):

    Potrzebowałem:
    - ok. 3-4 metry 4-ro żyłowego przewodu we wspólnej izolacji (przekrój nie ma tu wielkiego znaczenia). Chciałem by przewody były prowadzone z jednego miejsca do włącznika. Wspólna izolacja też nie jest konieczna o ile zastosujesz inne środki zapobiegające ewentualnym przetarciom przewodów.
    - włącznik 3 pozycyjny I, 0, II (taki, jaki stosuje się w centralkach instalacji gazowych).
    o ile chcesz mieć sygnalizację załączenia dogrzewania przydało by się jeszcze (jeśli nie to zamiast przewodu 4-ro wystarczy 3 żyłowy) :
    - dioda świecąca (śr. 3mm) w dowolnym kolorze (u mnie czerwona)
    - rezystor ok. 600Ω/0,25W

    1. Otwieramy lewe tylne drzwi :-)
    2. Odkręcamy dwie śrubki od osłony przy progu (koło tylnego lewego siedzenia), osłona na bok. Wzdłuż progu biegnie gruba wiązka przewodów. Część przewodów (u mnie 6) z tej wiązki wchodzi od piecyka.
    3. Należy odizolować tą mniejszą wiązkę wchodzącą pod podłogę.
    4. Przeciąć czarny przewód (biegnący od czujnika temperatury na podszybiu)
    5. Do części uciętego czarnego przewodu wchodzącego pod podłogę lutujemy środkową nóżkę włącznika.
    6. Do drugiej części uciętego przewodu (biegnącego od czujnika temperatury na podszybiu) lutujemy np. I nóżkę włącznika.
    7. Aby przylutować nóżkę II musimy się wpiąć do przewodu czarno/niebieskiego (12V po stacyjce)
    o ile chcesz mieć sygnalizację załączenia dogrzewania dodatkowo
    8. Wpinamy się do przewodu brązowego, aby podłączyć katodę diody świecącej.

    Dzięki takiej modyfikacji masz następujące możliwości:
    1. W położeniu "0" (środkowe) kabel do czujnika na podszybiu odcięty, piecyk nie załącza sie wcale.
    2. W położeniu "I" automat, połączenie normalne, jak fabryczne, czyli działa w temp. ok. +5°C (i mniej) temperatury zewnętrznej.
    3. W położeniu "II" zwarcie przewodów czujnika, piecyk działa kiedy chcę. Drugim warunkiem wyłączenia pieca jest osiągnięcie przez płyn chłodniczy temperatury ok 90°C, więc nie ma strachu

    „Jedno zdjęcie tysiąc słów” – w załączniku fotki i schemat
    Załącznik znajduje się tu

    Modyfikacje przeprowadzasz na własną odpowiedzialność!

    Będę zadowolony jeśli poświęcony przeze mnie czas komuś się na coś przyda.
    Pozdrawiam

    PS
    Muszę podkreślić, że bardzo pomocne w tej modyfikacji okazały sie posty kolegi Stefanek1
  • #2
    mirek1086
    Level 11  
    poco tyle zabawy, wystarczy zrobic mostek na czujniku pod podszybiem ,obawy ze sie przegrzeje niema i po bolu
  • #3
    probus
    Level 1  
    wielkie dzięki za wskazówki dzięki temu stojąc mam ciepełko w autku!!! dzięki