Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku

siwyyy393 17 Dec 2009 09:43 18729 21
Automation24
  • #1
    siwyyy393
    Level 11  
    Witam. Golf IV alh 90KM z przebiegiem 200tys. Macie już wszystkie dane panowie.Ciekawy jestem co powiecie bo problem poważny dość jest. Mianowicie gdy stoi przez całą noc to rano tragedia jest z odpaleniem. Trzeba kręcić aż pojawi się paliwo w wężyku za filtrem paliwa przed pompa nie wspomnę ze założyłem zaworek zwrotny który nic nie daje bo po nocy paliwo spier...nerwy są już nie kiepskie bo nie wiem co z nim robić. Pomysły z VAG odpadają itd bo żadnych błędów. Jak już zapali to chmura dymu białego, dodam że turbina wymieniona dopiero na gwarancji po regeneracji, świece żarowe również 4 nowe BOSCH, filtr paliwa nowy. Zaraz po wyłączeniu zapłonu ucieka paliwo w stronę filtra mimo założonego zaworka właściwie powietrze ale po całej nocy nie ma paliwa w nim. Jak już odpali to później na dotyk pali przez cały dzień. Problem pojawia się rano niezależnie od temp otoczenia. Rozrusznik po regeneracji nowe tulejki szczotkotrzymasz i elektromagnes. Ciekawy jestem waszych opinii. Mam nadzieje że to błahostka. Ewentualnie proszę o gg lub tel do jakiegoś speca z woj. lubelskiego. Golfa mam 3 lata problem z paleniem był zawsze tylko w początkowej fazie na dotyk palił gdy zimny a na ciepło tragicznie. Podniesiona dawka paliwa pomogła. Teraz tragedia jest od pewnego czasu. Turbina nowa a brak mocy w aucie nie chce jechać dlatego że turbo o zmiennej geometrii od 110KM założona tak mi panowie doradzili że mocniejsze i trwalsze będzie a gabarytem takie samo. Teraz muszę przez to wymienić sterownik mam silnik aALH a sterownik wkładam z AHF. Zobaczymy czy będzie ciągnąć i mu pomoże. Pomóżcie mi z rozruchem porannym bo wykończe nowy akumulator lub rozrusznik:(
  • Automation24
  • #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Stawiał bym na zaworek ale w pompie lub zapchany smok w zbiorniku,takie sitko.
  • #3
    siwyyy393
    Level 11  
    Kolego a co powiesz na temat turbo??? co do pompy w zbiorniku to niedawno zablokował mi się pływak i coraz częściej się blokuje a objawia się to wskazaniem poziomu paliwa. Pompy wcale nie słychać tej w zbiorniku.
  • #4
    leinadzs
    Level 27  
    sztuką tu jest znalezienie nieszczelności i usunięcie jej, jeżeli nie możesz dać sobie z tym rady to zlec to komuś kto to zrobi. napewno będzie taniej niż wymiana wykończonego rozrusznika lub akumulatora
  • #5
    siwyyy393
    Level 11  
    ile może kosztować regeneracja pompy paliwowej???a ten biały dym to mogą być wtryski???czyli ten zworek zwrotny który wstawiłem w obieg to lipa:(jak sprawdzić pompę?w ogóle to od jakichś dwóch tygodniu zaczęła stukać tak jakby ktoś gwoździe wbijał:(

    Dodano po 7 [minuty]:

    na przewody zakładam kolego ściski które są skręcane więc wątpię żeby tamtędy uciekało powietrze mi się wydaje że pompa zrobiła do widzenia:( aku jest nowy rozrusznik w sumie tez:) bo jak wyżej pisałem co wymienione:) Miałem już z nim większe przeboje wyjmowałem silnik ponieważ z lewej strony był urwany kawałek łapy mocującej i uciekał mi olej ale zaspawane u fachowca i było super aż do wymiany turbo:( które podobno było zle a objawiało się spadkiem mocy i pred. max =130km/h. Żadnego dymienia itd a wcześniej szedł jak głupi:)
  • Automation24
  • #6
    Sztomel
    Level 35  
    Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM);
    odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej nie ma, masz tylko pompę wtryskową z sekcją niskiego i wysokiego ciśnienia, słyszalne w niej stuki jakby wbijanych gwoździ świadczą, iż nie pracuje prawidłowo dynamiczna zmiana kąta wyprzedzenia wtrysku i albo jest uwalony czujnik wzniosu iglicy rozpylacza wtryskiwacza sterującego (3 culinder) albo zaciera się elektrozawór N108 w pompie wtryskowej lub też ma usterkę elektryczną (proponuję sprawdzić pracę N108 Vagiem w trybie Basic Settings),
    mam wątpliwości co do jakości tego zaworka zwrotnego, świece żarowe wymienione ale czy zostało sprawdzone czy podawany jest na nie prąd z przekaźnika 103, ponadto ten biały dym - pojawia się tylko podczas pierwszego odpalenia i tylko zimnego silnika czy jest z tym inaczej ?
    Biały dym, zwłaszcza o zapachu niespalonej ropy świadczy albo o braku grzania świec przy zimnym silniku albo o braku powietrza potrzebnego do spalenia ropy.
  • #7
    siwyyy393
    Level 11  
    tak problem występuje tylko i wyłącznie na zimnym i dym właśnie taki ma zapach. Zaworek za 30zl wiec nie wiem jaka jakość. Teraz w ogóle nie chce zapalić już. Przejechałem rano 5km i wyłączyłem silnik na chwile a później już nie mogłem zapalić. Pompa podobno zepsuta i jest w baku gość z ser5wisu mi mówił.
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    Pompy paliwa w baku NIE MASZ!!! Odłączyć przewody od filtra, dać na pompę CZYSTE paliwo z bańki 5L, jeśli będzie wszystko OK to cały układ paliwowy do sprawdzenia czyli od zbiornika do filtra.
  • #9
    atol_2008
    Level 12  
    Albo zaworek się zawiesza ,może być nieszczelność na przewodach jak również może odpowietrzanie zbiornika nie działa i podciśnienie cofa paliwo do zbiornika - rozszczelnij korek wlewu paliwa( miałem taki przypadek kiedyś).
  • #10
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego moim zdaniem nie grzeją Ci świece żarowe. Miałem takie objawy w Passacie np. lecie przy uszkodzonej jednej świecy, są prawie niewyczuwalne, natomiast w zimie wyraźnie odczuwalne i dlatego proszę wziąć pod uwagę wskazówki Sztomela.
  • #11
    siwyyy393
    Level 11  
    Koledzy jutro zrobię operację bańka 5litrów plus czyste paliwo jak kolega doradza. Zaworek wyrzuciłem właśnie i nic się nie zmieniło. Kręcę rozrusznikiem aż zaczyna mi mrugać kontrolka świec żarowych jakieś 10s w tym czasie napompuje mi paliwa do pompy ale nie chce dalej zapalić. Założyłem bezbarwny przewód i widać to doskonale poza tym po przekręceniu kluczyka w pozycję zero paliwo natychmiast wraca do filtra.
  • #12
    Sztomel
    Level 35  
    Jak jutro będziesz sprawdzać to na bańce to najpierw sprawdź czy, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalenia kontrolek, podawane jest na elektrozawór N109 (ten na górze głowicy tłokorozdzielacza do którego dochodzi jeden czarno-biały kabelek) napięcie 12V a następnie przed uruchomieniem rozrusznika wypnij jeszcze z filtra paliwa wężyk przelewowy i puść go do butelki, jeśli paliwo nie będzie podawane na wtryskiwacze np. z powodu zamkniętego elektrozaworu N109 (przy braku jego zasilania) to paliwo powinno cisnąć z wężyka przelewowego. Po tym zabiegu jak stwierdzisz cofanie się paliwa to odkręć korek zbiornika paliwa - jeśli zassie powietrze przy odkręcaniu korka to znaczy, że faktycznie odpowietrzenie baku jest zapchane.
  • #13
    JANUARY111
    Level 14  
    A wktorym miejscu masz zalozony zawor zwrotny ? bo jezeli miedzy pompa a filtr paliwa ,to zmien i zaloz go przed filtrem jezeli paliwo nie bedzie sie cofalo to szukaj nieszczelnosci na zaworku na filtrze paliwa (podrzewacz)czesta przyczyna zapowietrzania sie
  • #14
    Piasek80
    Level 31  
    Dokładnie - na pierwszy ogień zawór od podgrzewacza przy filtrze. I zawór wrotny jak już go masz to winien być przed filtrem założony.
  • #15
    siwyyy393
    Level 11  
    do sztomela:
    kolego wykręciłem dziś świece i nie grzeją. Są dobre bo sprawdzone miernikiem, na krotko przy akumulatorze i dla ostatecznej pewności w innym aucie grupy vw golf IV. U mnie zimne choć kontrolka świec na pulpicie zachowuje się normalnie. Zapala i po kilku sekundach gaśnie a świece zimne. Proszę opisz gdzie jest net zaworek N109 jak i !03. Zawór zwrotny miałem przed filtrem paliwa co nie zmieniło rezultatu i paliwo dalej uciekało później umieściłem go za filtrem paliwa przed pompą a teraz wyrzuciłem całkiem.
  • #16
    Sztomel
    Level 35  
    To, że kontrolka świec normalnie się zapala i gaśnie wcale nie świadczy, że świece żarowe są podgrzewane, kontrolka sygnalizuje tylko zasilanie sterownika silnika oraz czas, po którym można uruchomić silnik czyli po jej zgaśnięciu,
    tu masz link z fotką umiejscowienia przekaźnika 103 zasilającego świece żarowe, jak widać listwa przekaźników znajduje się pod deską rozdzielczą bezpośrednio nad podstopnicą i pedałem sprzęgła, jeśli będziesz miał słabe dojście to musisz odkręcić plastikowy element deski rozdzielczej bezpośrednio nad pedałami :
    http://images42.fotosik.pl/125/1556377969702c68.jpg
    przekaźnika nie trzeba wymieniać, wystarczy przeszlifować w nim nóżki oraz lutownicą proforma poprawić luty na jego płytce drukowanej :
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=55d4d2eceae8df48
    a tu masz link z fotką gdzie znajduje się elektrozawór N109 na pompie wtryskowej :
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2bc6afb9acffe39a
  • #17
    siwyyy393
    Level 11  
    Kolego miałes racje sterownik jest mówię o tym oznaczonym 103 dziękuje za zdjęcia:)jest dobry sprawdzony:)przyczyną nie grzania świec byla przepalona ścieżka w puszcze bezpieczników w tej na akumulatorze oznaczona symbolem 40A trzeci kabel od lewej:) zaraz pójdę sprawdzić ten zawór N109:)tak myślałem że to ten ale pewności nie miałem a i przy okazji sprawdziłem złącze od czujnika znajdującego się w 3 wtryskiwaczu i nie pokazuje żadnego napięcia przy przekręconym kluczyku startera. ile powinien pokazywać? zaraz zrobię próbę z banką.
  • #18
    Sztomel
    Level 35  
    siwyyy393 wrote:
    przyczyną nie grzania świec byla przepalona ścieżka w puszcze bezpieczników w tej na akumulatorze oznaczona symbolem 40A trzeci kabel od lewej:) ... a i przy okazji sprawdziłem złącze od czujnika znajdującego się w 3 wtryskiwaczu i nie pokazuje żadnego napięcia przy przekręconym kluczyku startera. ile powinien pokazywać? zaraz zrobię próbę z banką.


    z tego co ja wiem to trzeci od lewej bezpiecznik topikowy w postaci blaszki w puszce na akumulatorze jest od wentylatora klimatyzacji i ma on wartość 30A ;)
    czujnik G80 na trzecim wtryskiwaczu sprawdź omomierzem na wyłączonym zapłonie, rozepnij złącze wtykowe i wartość rezystancji mierzona pomiędzy stykami wtyczki wtryskiwacza powinna się zawierać w przedziale 80 do 120 Ω.
  • #19
    siwyyy393
    Level 11  
    Mi chodzi o ten bezpiecznik w postaci płytki która łączy kable te grube czerwone w puszcze z plusem akumulatora. Bezpieczniki topikowe mam dobre. Zaraz sprawdzę G80:)
  • #20
    Sztomel
    Level 35  
    siwyyy393 wrote:
    Mi chodzi o ten bezpiecznik w postaci płytki która łączy kable te grube czerwone w puszcze z plusem akumulatora. Bezpieczniki topikowe mam dobre.


    Przecież te "płytki" to też są bezpieczniki topikowe :
    GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku
  • #21
    siwyyy393
    Level 11  
    Kolego według tego schematu nie było przejścia w 3 od lewej ponieważ ścieżka była przetopiona zlutowana i natychmiastowa reakcja świec jest. Grzeją błyskawicznie:) więc pomogło ku jasności dodam że podobno tą skrzynkę która mam jest od benzyniaka...więc może dlatego. Próba na krótko nie przyniosła efektu pompa strasznie mozolnie ciągnęła paliwo praktycznie wcale a z powrotu takie same ilośi wracały, sprawdziłem N109 i lipa:( pokazuje 0,089V i zaraz ginie ta wartość więc pewnie to jest feler ale czy na tyle żeby pompa nie chciała pracować a silnik nie chciał sięodezwać nawet. Akumulator nowy kręci jak szalony szkoda tylko rozrusznika:(
  • #22
    siwyyy393
    Level 11  
    Witam:) drodzy koledzy i koleżanki mam zlokalizowaną usterkę:) Cała wina była w tym że ten filtr który znajduje się w baku w smoku był zapchany...do tego doszły mrozy a paliwo miałem letnie więc zamarzło mi wszystko poczynając od smoka po przewodach filtr a kończąc na pompie. Do tego gdzieś miałem dziurkę w przewodzie zasilania do filtra od strony zbiornika paliwa i tamtędy powietrze się dostawało a nie trzymało mi się w wężyku tylko uciekało od razu po wyłączeniu silnika do baku dlatego że w baku w smoku były założone przewody odwrotnie znaczy zasilanie na powrót a powrót na zasilanie. Komu o tym nie powiem to każdy się dziwi że to w ogóle jechało:) Teraz muszę wymienić rozrząd bo VAG wykazał coś dziwnego podejrzenie że pasek przeskoczył na tym zrobiłem ponad 60tys km więc kwalifikuje się do wymiany bo wymieniał go poprzedni właściciel. Potrzebuje jakiś dobry zakład na terenie woj lubelskiego ewentualnie w samym lublinie:) pozdrawiam i Wesołych Świąt:)