Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz Technics su-vx500 - charczy prawy kanał

17 Gru 2009 10:59 2316 4
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich,
    Mam problemy z wymienionym w tytule wzmacniaczem. Od dłuższego czasu charczy prawy kanał. Czasem na jakiś czas ta przypadłość ustępuje i po dłuższej lub krótszej chwili znowu wraca. Jaka może być przyczyna tego problemu i czy naprawa mojego sprzętu jest opłacalna. Nie znam się na elektronice na tyle żeby sobie poradzić z naprawą, ale chcę się zorientować czy można to zrobić tanio, bo jak zaniosę do jakiegoś serwisu elektronicznego, to za fakt zajrzenia do środka policzą mi połowę wartości wzmacniacza (już to kiedyś przerabiałem). Z góry dziękuję za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Przyczyn może być kilka. W swoim SU-VX700 miałem brudne styki w selektorze wejść, co było przyczyną różnych zakłóceń i zniekształceń. Również potencjometry potrafią tak bruździć. Podaję najbardziej prozaiczną możliwą przyczynę usterki, w każdym razie po kilkunastu latach pracy wzmacniacz i tak potrzebuje przeglądu. Rozumiem, że połączenia wyjściowe i kolumny zostały sprawdzone.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Kolega miał podobnie, przyczyna była prozaiczna, mianowicie, płytka za frontem nie kontaktowała z ta główna - poprzez któreś z wielozłącz, czyszczenie pomogło.
  • Poziom 14  
    Połączenia i kolumny oczywiście sprawdzałem. Po Waszych odpowiedziach przypominam sobie, że kiedyś otwierałem wzmacniacz i wyczyściłem go w środku. Faktycznie na jakiś czas pomogło, ale pomyślałem sobie, że to zbieg okoliczności i możliwe, że jakiś element się wysłużył i powoli odmawia współpracy. Spróbuję znowu go przeczyścić i dam znać czy pomogło. Serdeczne dzięki za Waszą pomoc.
  • Poziom 14  
    Serdeczne dzięki koledzy! Czyszczenie pomogło a wzmacniacz znowu gra jak kiedyś - czysto i to na obu kanałach :)