Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b5,nie dochodzi prąd wzbudzenia do altenatoraVALEO

17 Gru 2009 12:00 9226 17
  • Poziom 11  
    Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
  • Poziom 17  
    czarny010 napisał:
    Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie


    Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?
    Spróbuj wzbudzić alternator podłączając prąd wzbudzenia z innego miejsca i sprawdź czy będzie ładowanie (ok. 14 V na klemach akumulatora).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    witam, sprawdz szczotki w alternatorze
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Moim zdaniem rację ma Matronic, w tych modelach oraz poprzednich zrywają się te niebieskie kabelki zasilające alternator po stacyjce. Znam to z autopsji - są one o małym przekroju i narażone na urwanie, m.in. w skutek drgań silnika. Po kolorze łatwy jest do ustalenia, lecz może być problem z jego połączeniem, gdyż jego długość w tym miejscu jest na styk ( brak zapasu ).
  • Poziom 11  
    Regulator i szczotki wykluczam,bo wcześniej wymieniłem i to nie to. Objawy były dziwne (w ciągu minuty ładowanie zapalało się i gasło po kilka razy,po czym ustało na tydzień i teraz się świeci) Staszek i Matronic mogą mieć rację z tym kablem
    Pytanie: który kabel (bo idą dwa do kostki-gruby i cienki obydwa niebieskie)za co odpowiada i w którym miejscu mam szukać ułamanego kabla???

    Dodano po 4 [minuty]:

    Gdybym nie zdiagnolizował usterki jak można podłączyć wzbudzenie na krótko i do czego?
  • Poziom 11  
    gdyby była przerwa na tym niebieskim kabelku to nie świeciła ba kontrolka ładowania, chyba że ma zwarcie do masy
  • Poziom 11  
    witam ponownie, odkręć przewód od alternatora o oznaczeniu D+ jeżeli lampka ładowania zgaśnie przy załączonej stacyjce, a po ponownym dołączeniu się zaświeci to winien jest alternator , jak nie zgaśnie po odłączeniu to przewód ma zwarcie do masypozdrawiam
  • Poziom 15  
    Objawy wskazują na przetarte pierścienie.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
  • Poziom 11  
    Zanim wezmę się za wymontowanie alternatora,sprawdziłem wzbudzenie na wtyczce idą dwa kable niebieskie (cieniutki i normalny 1mm) i na obydwóch nie ma prądu ze stacyjki-sprawdziłem prubówką (nie wiem który za co odpowiada),więc chyba raczej brak wzbudzenia?

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam,że kontrolka się świeci na zapłonie i po odpaleniu silnika
  • Poziom 11  
    mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ???
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    uczeń25 napisał:
    mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ???


    czarny010 napisał:
    Regulator i szczotki wykluczam,bo wcześniej wymieniłem i to nie to. Objawy były dziwne (w ciągu minuty ładowanie zapalało się i gasło po kilka razy,po czym ustało na tydzień i teraz się świeci)


    jurekj1 napisał:
    Objawy wskazują na przetarte pierścienie.


    Tzn. zapalała się i gasła kontrolka ładowania? Więc szczotki nie działają, jeżeli były wymieniane, czy był sprawdzony wirnik, dokładnie tzw. pierścienie?

    Do uczeń25:
    Jeżeli będą zużyte pierścienie, to kontrolka może świecić się, ale efekt może być taki jak wymieniony, tzn. gaśnie i zapala się, ale jeżeli pomierzysz ładowanie to nie będzie ładować odpowiednio pomimo gaśnięcia kontrolki.
  • Poziom 11  
    gdy kontrolka zgasła,ładowanie bylo OK 14,4V
  • Poziom 27  
    czarny010 napisał:
    gdy kontrolka zgasła,ładowanie bylo OK 14,4V


    Więc sprawdź jeszcze diody i uzwojenie stojana. Rozumiem, że kontrolka teraz świeci cały czas i wirnik jest sprawny.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem połączenie dochodzące do alternatora i okazało się,że jeden kabel (ten grubszy to lampka od ładowania,a ten cieńszy kabel to obrotomierz),czyli z instalacją wszystko OK. Gdy rozebrałem alternator okazało się,że przewody łączące magneśnicę (wirnik) z pierścieniami były zerwane-nie wiem jakim cudem się zerwały lub upaliły,w każdym razie do wymiany bo o lutowaniu nie ma mowy.
    Temat uważam za zamknięty,a wszytkim dziękuję za poradę.
  • Użytkownik usunął konto