Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala

waniaolo 17 Dec 2009 20:50 27334 21
Relpol
  • #1
    waniaolo
    Level 10  
    Problem jest taki auto po wypadku włożony silnik wszystko podłączone i nie odpala, ecu nie daje sygnału na przekaźnik pompy paliwa ma ktoś jakiś pomysł? Z góry Dzięki
  • Relpol
  • #3
    waniaolo
    Level 10  
    Możesz bliżej napisać coś o systemie CR
  • #4
    romoo
    User under supervision
    Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.

    W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie common rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).

    Idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego nazwanego common rail.

    Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.

    Silniki common rail charakteryzują się:

    lepszym spalaniem paliwa,
    wysoką sprawnością termodynamiczną,
    mniejszym wydzielaniem ciepła,
    mniejszym hałasem,
    mniejszą emisją spalin
    łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).
    Wiele wspomnianych zalet wynika z podziału dawki paliwa na kilka etapów. Ponieważ wszystkie rodzaje paliw do silników diesla charakteryzują się tzw. zwłoką zapłonu - zastosowanie małej dawki pilotażowej przed GMP pozwala na podanie dawki właściwej w obszar zapłonu dawki pilotażowej - przez co praca silnika jest bardziej miękka i cicha - przy zachowaniu wysokiej sprawności termodynamicznej silnika.

    Silniki zasilane systemem common-Rail (lub też pompowtryskiwaczami) wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem, każde zanieczyszczenie paliwa może przyczynić się do powstania uszkodzeń.

    Silniki common rail po raz pierwszy zastosowane przez Fiata w aucie osobowym, zostały w modelach Alfa Romeo w silnikach JTD drugiej generacji tj od 1997 roku (spełniających normę EURO 3, a technologia jest powszechnie używana przez Fiata pod nazwą JTD oraz MultiJet[1].

    Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także generacja systemu. Obecnie najpowszechniej stosowany jest system Common Rail tzw. II generacji. Charakteryzuje się on ciśnieniem 1600 bar i wielofazowością wtrysku (do 7 faz, najczęściej 5). Powoli wchodzi do sprzedaży III generacja systemu zasilania CR, jednak obecnie (maj 2007) jeszcze rzadko stosowany (np. Audi w silniku 3.0 TDI - silnik ten jako pierwszy z grupy VW nie wykorzystuje pompowtryskiwaczy ze względu na twardą pracę i wysoki poziom hałasu oraz niższą kulturą pracy jednostek zasilanych za pomocą pompowtryskiwaczy potocznie oznaczanych jako TDI-PD, Renault 2.0dCi 175KM a także 1.5 dCi 105KM, silnik koncernu PSA 1.6 (HDI, TDCI czy D - takie oznaczenie stosuje Volvo)). Również firma Toyota opracowała zaawansowany silnik oznaczony D4D. I generacja CR już jest praktycznie nie stosowana w nowych samochodach osobowych. Jednak na rynku wtórnym powszechnie spotyka się silniki Diesla zasilane tym systemem. Charakteryzuje się on ciśnieniem wtrysku rzędu 1350 bar.

    System ten jest stosowany też do zasilania silników samochodów użytkowych

    UFF jak sie opisałem.
  • Relpol
  • #6
    waniaolo
    Level 10  
    Dzięki "romoo" ciekawy opis ale jaka jest przyczyna opisana wyżej? Dodam że jak podłącze pompę paliwa na krótko to silnik odpala

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam że w starszych autach był wyłącznik uderzeniowy w komorze sil. lub na przednim słupku jak w escorcie
  • #7
    romoo
    User under supervision
    Tam pompa jest zasilana przekaźnikiem, a sprawdzałeś czujnik uderzeniowy?
  • #8
    tomasz0703
    Level 25  
    Może nie podpięty czujnik wałka rozrządu .Najlepiej zrobić diagnostykę
  • #9
    waniaolo
    Level 10  
    Po przewodach z pompy ,przekaźnik, ecu nie ma uderzeniowego

    Dodano po 1 [minuty]:

    to by nie palił na krótko
  • #10
    autoas
    Level 42  
    waniaolo wrote:
    Dodam że jak podłącze pompę paliwa na krótko to silnik odpala

    To znaczy jak?
    Jak ją zasilasz?
  • #11
    waniaolo
    Level 10  
    Odłączyłem z ecu podałem - , i + na drugi biegun cewki przekaźnika
  • #12
    autoas
    Level 42  
    No to jak wcześniej,...... sprawdzić czujnik wału
  • #13
    waniaolo
    Level 10  
    OK sprawdzę jutro i dam znać ale jak by czujnik wału to by chyba wogle by nie palił
  • #14
    romoo
    User under supervision
    Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
  • #17
    genek1000
    Level 35  
    Tak mnie się zdaje. Jeżeli byłby to problem z IMO czerwona kontrolka na desce świeciła by światłem ciągłym po włączeniu zapłonu. Jeśli samochód jest po wypadku to odłącz moduł AIRBAG. Ale zaraz :idea: . Napisałeś że jak podasz bezpośrednio + i - na zasilanie cewki przekaźnika to działa. A sprawdzałeś czy masz + na sterowaniu przekaźnika po właczeniu zapłonu :?: ( - jest ze sterownika, ale + powinien być )
  • #18
    hirsch-tech
    Level 10  
    OSTATNIO MIALEM TAKI PRZYPADEK I WINA BYL CZUJNIK PRZY ROZDZIELACZU PO PODPIECIU DO KOMPA POKAZYWAL ZA DURZE CISNIENIE PALIWA. JAK DOBRZE PAMIENTAM MA ZIELONY KOLOR
  • #19
    henek155
    Level 12  
    Witam,ja mam podobny problem w lagunie z 2001 roku 1.9 dci,najpierw wywaliło ężyk na powrocie z listwy wtrysków jak już to zrobiłem to auto nie odpali wogóle nie zagada.
    immo gaśnie,podłaczyłem pod kompa i nie ma żadnych błędów

    gdzie szukać przyczyny?
  • #20
    skyliner34
    Level 10  
    W czujniku na pompie wysokiego ciśnienia
  • #22
    rysu84
    Level 1  
    witam mam pytanie podobny problem mam z moja laguna 1,9 107 KM dzis rano nie odpaliła po wymianie akumulatora po dluzszym kreceniu odpalila bylo juz mozna powiedziec wsyztsko ok
    lecz po poruszaniu sie po miescie od sklapu do sklepu po wyjsciu z kolejnego ja wsiadam do mojej damy a ona .....

    silnik kreci ale nie odpala
    nie wiem co moze byc prubowalem na popych nic i nic
    zawiozlem do mechanika
    powiedzial ze w piatek moze do niej zajzy lecz moze pomozecie cos szybciej .
    aha i Megawa masz moze cala instrukcje do laguny bo widze ze wkleiles 2 stronki??