Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspeacher hydronic D5WS

rudolf36 17 Gru 2009 21:31 5452 9
  • #1 17 Gru 2009 21:31
    rudolf36
    Poziom 9  

    Mam pytanie czy w tym modelu Eberspeacher hydronic D5WS jest możliwośc załączenia ogrzewania i nawiewu równocześnie bo mam to zamontowane i z pilota jak włączam nawiew to wyłącza się ogrzewanie.
    A po drugie czy może to ogrzewanie rozładować akumulator bo nigdzie nie mogę się doczytać tych danych.
    Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie :)

    0 9
  • #2 01 Sty 2010 17:59
    WojekB
    Poziom 1  

    Jeżeli masz pilota z oddzielnymi przyciskami grzania i dmuchawy, to masz zamontowany system ogrzewania stacjonarnego z możliwością uruchomienia przewietrzania kabiny. Jest to funkcja stosowana do wentylacji latem, i dlatego ogrzewanie się wyłącza po naciśnięciu przycisku wentylatora.
    Przy prawidłowo zamontowanym urządzeniu, w czasie grzania, wentylator nagrzewnicy auta włączy się samoczynnie, po osiągnięciu przez płyn odpowiedniej temperatury ( nie pamiętam, ale chyba jest to ok 25 st.C)
    Nagrzewnica w/g instrukcji fabrycznej pobiera podczas pracy razem z pompą obiegową ok 53W. Do tego dochodzi świeca żarowa przy rozruchu i wentylator nagrzewnicy auta.
    W/g moich obliczeń na godzinę tracimy ok. 5Ah pojemności ładunku akumulatora. Zobacz sobie jaki masz akumulator i na ile go starczy. Pamiętaj, że czymś jeszcze trzeba odpalić silnik.
    Pozdrawiam !
    Wojtek

    0
  • #3 01 Sty 2010 18:17
    alex1967
    Poziom 16  

    Nadmienimy że jeśli napięcie akumulatora spadnie do chyba 11 volt wszystko się wyłączy.nie dając mu się rozładować do zera

    0
  • #4 02 Sty 2010 18:41
    rudolf36
    Poziom 9  

    witam
    wszystko się zgadza tak to się właśnie urządzenie zachowuje prz większych mrozach jakie u mnie były ostatni tj.-15 włączałem urządzenie tylko na 10 minut (bałem się o akumulator) płyn trochę podgrzało i jak uruchomiłem auto to już ciepełko leciało z nawiewu.
    Piękne dzięki za odpowiedz :)

    0
  • #5 19 Lut 2010 20:57
    BENY124W
    Poziom 2  

    Witam.
    Posiadam taki dogrzewacz w Oplu Vectra C -zaczeło strasznie dymić z pod auta i pojawił się okropny smród-leciał także przez nawiewy.Po wizycie u mechanika został wymieniony sztyft oraz komora spalania - niestety auto dalej dymi,co może być przyczyną?,ręce opadają-auto naprawiałem w "licencjonowanum" serwisie eberspeachera.
    Dziekuję.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 20 Lut 2010 14:06
    rudolf36
    Poziom 9  

    witam
    Jak długo nie używane urządzenie było to tak się zachowuje u mnie było tak samo użyłem po 4 miesiącach to dymiło jak byś zapalił oponę od stara :)
    parę razy dziennie uruchomiłem i wróciło do normy a i jakoś paliwa ma tez bardzo duży wpływ na to ja tankuje tylko na Shell i jest O.K już teraz jak tankowałem na innych dymiło jak zwariowane widocznie coś w tym jest javascript:emoticon(':|')
    Pozdrawiam

    0
  • #7 20 Lut 2010 15:01
    BENY124W
    Poziom 2  

    rudolf36 napisał:
    witam
    Jak długo nie używane urządzenie było to tak się zachowuje u mnie było tak samo użyłem po 4 miesiącach to dymiło jak byś zapalił oponę od stara :)
    parę razy dziennie uruchomiłem i wróciło do normy a i jakoś paliwa ma tez bardzo duży wpływ na to ja tankuje tylko na Shell i jest O.K już teraz jak tankowałem na innych dymiło jak zwariowane widocznie coś w tym jest javascript:emoticon(':|')
    Pozdrawiam


    Moje ogrzewanie jest automatyczne,nie mogę nim sterować.Autko posiadam od trzech lat i żadnej zimy wcześniej nie było takich skutków ubocznych(choć jeździłem na krótszych odcinkach)-serwis też uważał że dymienie jest skutkiem awarii,więc wymienił części.W poniedziałek bedę naciskał na poprawienie moim zdaniem "źle wykonanej" pracy-jezeli nie to zostaje mi tylko kontakt z przedstawicielem na nasz kraj Eberspeachera.Tankuję od początku na Shellu - Vpowera.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 20 Lut 2010 15:25
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro wymieniony został sztyft i komora spalania pozostaje kwestia sprawdzenia drożnego wylotu spalin oraz przewodu doprowadzenia powietrza spalania ewentualnie silnika dmuchawy często są zużyte i przy małych obrotach są niestabilne co powoduje złą prace (dymienie,wybuchy z pieca dymu, niemożliwość odpalenia i normalnego trybu pracy)

    0
  • #9 22 Lut 2010 19:04
    BENY124W
    Poziom 2  

    serwisantscani1 napisał:
    Skoro wymieniony został sztyft i komora spalania pozostaje kwestia sprawdzenia drożnego wylotu spalin oraz przewodu doprowadzenia powietrza spalania ewentualnie silnika dmuchawy często są zużyte i przy małych obrotach są niestabilne co powoduje złą prace (dymienie,wybuchy z pieca dymu, niemożliwość odpalenia i normalnego trybu pracy)


    Dziękuję za konkretną odpowiedź.
    Czy naprawa tego typu urządzeń jest robiona na podstawie - wymienimy, zobaczymy co będzie,czy przed naprawą możliwa jest diagnostyka uszkodzenia,a ja poprostu trafiłem na nierzetelny warsztat?
    Dziekuję.
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 22 Lut 2010 19:50
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    BENY124W: jeśli chodzi o naprawę i jej sposób diagnozowania usterki to wyjaśnię kilka kwestii:

    1. większość ogrzewań zarówno webasto jak i eberspacher posiada diagnostykę i od tego się zaczyna

    2. diagnostyka informuje o możliwych usterkach (czujniki, świeca,sztyft żarowy,pompka paliwa,przegrzanie itd.)

    3. wiele powodów objawów różnych usterek jest dla serwisanta już znane z doświadczenia

    4. przy naprawie tych urządzeń trzeba brać pod uwagę: stan silnika a dokładnie łożysk,szczotek silnika, zużycie tych elementów powodować będzie po 1 niestabilną prędkość obrotową silnika po 2 generowanie kodu usterki silnika a co za tym idzie jego wyłączanie,dodatkowo stan wiatraka jego czy nie ma uszkodzeń ułamków itp spowoduje to złe zasilenie układu spalania w powietrze co za tym idzie nie równy bądź zły płomień.

    5. porządne wyczyszczenie urządzenia oraz sprawdzenie połączeń

    6. co do kwestii
    "Czy naprawa tego typu urządzeń jest robiona na podstawie - wymienimy, zobaczymy co będzie,czy przed naprawą możliwa jest diagnostyka uszkodzenia"
    jeżeli osoba naprawiająca urządzenie nie ma pojęcia o nim jego usterkach itp to będzie wymieniała po kolei aż trafi na uszkodzoną część natomiast jeżeli wie od czego zacząć i za co się zabrać to zrobi szybko i dokładnie oceniając również ewentualne duże wyeksploatowanie jakiejś części która jeszcze działa ale nadaje się do wymienienia bo za niedługo padnie.

    dodam że pewien elektryk na jednej z prywatnych firm zabierając się za naprawę akurat eberspacher d1lc compact wymienił szczotki w silniku bo akurat były już prawie zużyte tyle ze potem się dziwił dlaczego wcześniej chodziło ogrzewanie a on wymieniając tylko szczotki i po tym już nie działa i jest błąd usterki silnika....powód nie znajomości urządzenia i drobnostka za duży odstęp wiatraka od sterownika i sensora prędkości obrotów silnika ....to tylko taki przykład.
    wiedza to jedno a rzetelność wykonania to 2 i musi chodzić w parze chyba że pseudo serwisant lubi robić 2 razy jedno urządzenie i wysłuchiwać reklamacji

    0