Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 1.9TDI zapala się kontrolka oleju na ciepłym silniku

qveer 17 Gru 2009 22:07 11830 8
  • #1 17 Gru 2009 22:07
    qveer
    Poziom 8  

    Witam wszystkich. Przeszukałem całe forum znalazłem pare pasujących tematów, ale satysfakcjonującej odpowiedzi nie znalazłem. Otóż mam problem w Audi A6 1.9 tdi 110 km. Główny problem polega na tym, że gdy wyjade na trase i jade troche ostrzej (3.5 tys obrotow) po jakims czasie gdy wskazowka od temperatury dojdzie do ok 90 stopni i gdy zejde poniżej 2 tys obrotów zapala sie kontrolka oleju i mryga, kiedy wbije go powyzej 2 tysi przestaje. Olej (castrol polsyntetyk) i filtr zmieniony, czujnik ciśnienia też. Co może być przyczyną ? Silnik chodzi cichutko nic w nim nie brzęczy. dzieki za pomoc !!

    1 8
  • #2 17 Gru 2009 23:32
    rh.rally
    Poziom 18  

    Do sprawdzenie ciśnienie oleju.
    Sprawdź na gorącym silniku, najlepiej wtedy po tym, jak Ci miga. Poprstu najprawidopodobniej masz za niskie ciśnienie oleju, jak zwiększysz obroty ciśnienie rośnie normalna rzecz. Zobczysz jakie będzie ciśnienie na biegu jałowym, gdy olej jest gorący.

    Pisząc "gdy wskazówka temp. dojdzie do ok 90 st." masz na myśli temp. cieczy czy oleju? (z tego co kojarze to były A6 ze wskazaniem temp. oleju).
    Jaka lepkość tego oleju co masz zalany 10W40?

    0
  • #3 18 Gru 2009 08:54
    qveer
    Poziom 8  

    Mam zalany 10w40 (polsyntetyk castrola). Wczesniej samochod jezdzil na mineralnym. Moze dlatego ? Moze wlac znowu mineralny ?

    mam na mysli temperature silnika, temperatura oleju bez znaczenia raz sie zapali jak ma 90 raz jak ma 70 ..

    1
  • #4 18 Gru 2009 11:10
    rh.rally
    Poziom 18  

    Nie spokojnie, nie lej na razie minerala z powrotem, napisz jaki tam był ten mineralny. Jaka lepkość?

    0
  • #5 20 Gru 2009 09:07
    qveer
    Poziom 8  

    mobil 1 15w40. sprawdzalismy ciśnienie oleju. Nie był taki dogrzany do 90, ale przy 65-70 stopniach pokazalo 4 bary przy 2000 obrotow. Mechanik mowil, ze problem na pewno nie tkwi w silniku. Wymienilem tez czujnik temperatury, objawy jakby troszke inne (pali sie rzadziej), ale kontrolka miga.


    Dodam, że po wyciągnięciu termostatu problem znika. Silnik się nie dogrzewa i kontrolka nie wyskakuje. Może to kogoś nakieruje ?

    0
  • #6 17 Sty 2010 19:33
    adamś2525
    Poziom 18  

    Witam!
    Rozgrzewamy silnik do 90 stopni i wkręcamy zegar do pomiaru ciśnienia oleju. Stawiam, że na wolnych obrotach, zegar pokaże poniżej jednej atmosfery.
    Kiedy olej jest zimny jego ciśnienie oleju jest wyższe, kiedy sie nagrzeje staje sie rzadszy a jego ciśnienie spada. Dlatego po wyjęciu termostatu olej jest chłodniejszy, więc kontrolka sie nie zapala.
    Prawdopodobnie panewki się skończyły.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 17 Sty 2010 22:55
    norek
    Poziom 16  

    tak jak kolega wyżej opisał skończyły się panewki na wale głównym i zmiany oleju itp. zabiegi to fikcja

    0
  • #8 17 Sty 2010 23:14
    Edus
    Poziom 9  

    Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował na tyle żeby nie było ciśnienia. Okazało się że zużyciu uległa panewka na wałku który napędza pompę oleju i pompę wspomagającą serwo, ta zaraz za kołem rozrządu i tu gubiło się ciśnienie. Dowidziałem się o tym jak mi wywaliło uszczelniacz. Wystarczyło rozebrać rozrząd, wymienić panewkę, uszczelniacz, ustawić rozrząd i po wszystkim. Trwało to ze 3 godziny, i już mnie brzęczyk nie wkurza!

    0
  • #9 18 Sty 2010 17:45
    qveer
    Poziom 8  

    Wsadziłem szary czujnik i problem zniknął. Dziekuje za odpowiedzi.

    0