Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra f 1.6 16V 1996r i 1998r słabe na zimnym silniku..

18 Dec 2009 14:16 3911 5
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    s.q
    Level 21  
    Witaj, podepnij komp i spr. temperature zasysanego powietrza i temp. silnika. Zacznij od zimnego silnika. (Jerzeli są na gazie to rozjechały sie adaptacje i mieszanka dla ssania jest zbyt uboga)
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    kamil II
    Level 18  
    s.q wrote:
    Witaj, podepnij komp i spr. temperature zasysanego powietrza i temp. silnika. Zacznij od zimnego silnika. (Jerzeli są na gazie to rozjechały sie adaptacje i mieszanka dla ssania jest zbyt uboga)


    temperatura zasysanego powietrza to raczej odpada przy tej dolegliwosci
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kines17 wrote:
    ale po rozgrzaniu już wszystko ok, mają moc i jadą jak szalone.

    To chyba wszystko powinno wyjaśniać. W związku z faktem że autor:
    - nie podał oznaczenia silnika silnika,
    - twierdzi że wszystko posprawdzał, nie podając jednak żadnych parametrów,
    - nie skorzystał z wyszukiwarki - a temat wałkowany wielokrotnie,
    - nie zadał sobie trudu żeby zapoznać się z zasadą działania systemów wtryskowych, szczególnie w części zależności ilości paliwa od temperatury silnika i składu spalin, które nie są aż tak skomplikowane,
    - nie poczytał sobie o podstawowych zasadach diagnostyki i sprawdzenia parametrów odczytanych z czujników
    temat ZAMYKAM. I proszę mi nie tłumaczyć że forum jest po to aby pomagać - jest po to aby wymienia ć się informacjami pomiędzy ludźmi którzy wiedzą na co się porywają, wykazując przy tym przynajmniej minimum wiedzy i zaangażowania.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W związku z otrzymaniem od autora wątka wiadomości:
    Code:

    Poniżej znajduje się email wysłany do Ciebie przez kines17 na elektroda.pl.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Witam
    Napisałeś:
    "To chyba wszystko powinno wyjaśniać. W związku z faktem że autor:
    - nie podał oznaczenia silnika silnika,
    - twierdzi że wszystko posprawdzał, nie podając jednak żadnych parametrów,
    - nie skorzystał z wyszukiwarki - a temat wałkowany wielokrotnie,
    - nie zadał sobie trudu żeby zapoznać się z zasadą działania systemów wtryskowych, szczególnie w części zależności ilości paliwa od temperatury silnika i składu spalin, które nie są aż tak skomplikowane,
    - nie poczytał sobie o podstawowych zasadach diagnostyki i sprawdzenia parametrów odczytanych z czujników
    temat ZAMYKAM. I proszę mi nie tłumaczyć że forum jest po to aby pomagać - jest po to aby wymienia ć się informacjami pomiędzy ludźmi którzy wiedzą na co się porywają, wykazując przy tym przynajmniej minimum wiedzy i zaangażowania."

    Odpowiadam na to Pan napisał:

    - nie podał oznaczenia silnika silnika, (po co podałem wystarczająco dużo każdy kto zna te samochody to wie że w tych rocznikach 1.6 16V mają tylko silniki X16XEL jak to nieprawda to proszę o jakiś przykład jak tak nie jest)

    - twierdzi że wszystko posprawdzał, nie podając jednak żadnych parametrów (nie twierdze że posprawdzałem wszystko nie napisałem tak napisałem dokładnie co posprawdzałem)

    - nie skorzystał z wyszukiwarki - a temat wałkowany wielokrotnie (skorzystałem , czytałem tematy ale mój przypadek jest inny niż te co znalazłem jest tego bardzo dużo wiem bo szukałem)

    - nie zadał sobie trudu żeby zapoznać się z zasadą działania systemów wtryskowych, szczególnie w części zależności ilości paliwa od temperatury silnika i składu spalin, które nie są aż tak skomplikowane (tu masz częściowo rację kupiłem wiele książek i wiele czytałem ale nie mam niczego konkretnego co dogłębnie opisuje jak działa kalkulator wtrysku może coś polecisz to na pewno kupię i poczytam bo zależy mi na tym żeby szybko i dobrze naprawiać samochody)

    Czekam na podanie jakiejś literatury do zakupienia.
    A także na odpowiedź dlaczego temat został zamknięty bo nie jest tak jak Pan pisze.

    Jakby forum było tylko dla ludzi co mają pożądaną wiedzę na temat samochodów to nikt by z niego nie korzystał bo już by wszystko wiedział

    Pozdrawiam

    Odpowiadam:
    Co z tego że kolega zadał sobie trud i sprawdził czy nie ma DTC, skoro to nic nie dało ? A podgląd parametrów życiowych silnika? Jaką sterownik silnika widzi temperaturę, skoro nie potrafi na tyle wzbogacić mieszankę żeby zapewnić płynną pracę silnika na biegu jałowym ? Przecież dopóki nie rozgrzeje się sonda lambda na tyle żeby zaczeła pracować, sterownik silnika pracuje w tzw. pętli zamkniętej - sterowanie ilością wtryśniętego paliwa odbywa się tylko i wyłącznie na podstawie danych zapisanych "na sztywno" i wskazań temperatury silnika - wiadomo chyba że aby zimny silnik równo pracował potrzebuje bogatszej mieszanki. Dodatkowo na skład mieszanki ma wpływ ciśnienie paliwa - jako że do momentu odpalenia silnika i podjęcia pracy przez sondę lambda, sterownik nie ma żadnej informacji zwrotnej o składzie mieszanki, można wyobrazić sobie jaki bedzie przy stałym wydatku wtryskiwaczy, stałym ich kluczowaniu i niewłaściwym ciśnieniu paliwa. Trudno kupić sobie chociażby książkę z serii "Sam naprawiam... "?