Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reno Kangoo po nagrzaniu traci moc.

18 Gru 2009 21:05 11671 21
  • Poziom 16  
    Witam
    mam problem dotyczący Renault Kangoo 1.2 16v 55 kw 2005r:
    w miarę wzrastania temperatury silnika traci on swoja moc i zdolność do wchodzenia na obroty (nie mówiąc już o jeździe na biegu, gdyż jest to nie wykonalne). po osiągnięciu 90 stopni C. po maksymalnym wciśnięciu gazu silnik robi buuu i szarpie obrotami które strasznie powoli wzrastają szarpiąc silnikiem.
    Dodam ze gdy silnik jest zimny samochód pracuje i nawet jedzie normalnie...

    Co zostało wymienione:
    sonda lambda - Bosha
    czujnik temperatury - oryginał
    cewka zapłonowa zespolona z przewodami WN - oryginał

    spotkał się ktoś z takim problemem? co jest tego przyczyną?
  • Poziom 32  
    A jaką temperature widzi sterownik silnika pod diagnostyką.
    Wypnij przepływkę i zobacz czy jest różnica, jesli w tym silniku jest przepływka (chyba że jest MAP)
    Zobacz też czy jest różnica na wypiętej sondzie.
  • Poziom 13  
    Po pierwsze-czemu wymieniasz części na chybił trafił-to dużo kosztuje.
    Po drugie sprawdz kody jakie zapamiętał sterownik silnika.
    Po trzecie podaj więcej informacji.
  • Poziom 16  
    saly napisał:
    A jaką temperature widzi sterownik silnika pod diagnostyką.
    Wypnij przepływkę i zobacz czy jest różnica, jesli w tym silniku jest przepływka (chyba że jest MAP)
    Zobacz też czy jest różnica na wypiętej sondzie.




    na rozgrzanym oczywiscie widzi 90 stopni C.
    niestety jest MAP
    nie ma roznicy przy wypietej sondzie... ale na oscyloskopie sonda pracuje prawidlowo.


    nie wiem czy to cos ma do rzeczy ale gdzy podniosę delikatnie (nawet 1mm) pedał gazu w strone siedzenia, nie w strone podlogi... zapala mi sie kontrolka od swiecy zarowej i pedal gazu absolutnie nie reaguje.. obroty wzrastaja do 1100 obr\min a na kompie pokazuje mi ze pedał jest wcisniety 7.1 %



    MIETEK-
    jakie dane potrzebujesz?
    to co ile kosztuje to chyba istitne tylko dla mnie(te kwestie pomińmy). chodzi tu o rozwiazanie problemu...


    Kody zczytane z usterek to:
    P0788
    P0128 -tylko gdy silnik jest zimny wiec raczej nie istotne...
  • Poziom 32  
    Kontrolka świec w benzynie,
    Może adaptacja pedału.
  • Poziom 16  
    dokładnie tak wygląda zapalona kontrolka ale tylko wtedy gry odciągnę pedał w swoja strone... tak samoczynnie ani razu sie nie zapaliła
    Reno Kangoo po nagrzaniu traci moc.


    Pedał jest na potencjometrze.. czy to moze wpływać na szarpanie silnika i moze byc wynikiem braku mocy? podkreślam że dzieje sie tak tylko i wyłącznie na ciepłym silniku.
  • Poziom 33  
    Kontrolka się zaświeca ponieważ przeciągasz potencjometr pedału na wartość poza przyuczoną ( lub określoną przez program) pozycję pedału gazu. Ciśnienie paliwa zmierzyłeś na ciepłym silniku :?: Jakie są prametry przuczeń składów mieszanki :?: Co oznaczają kody P0788 i P0128 :?:
  • Poziom 16  
    konkretna odpowiedz :) juz na nia znamy odpowiedz.
    tak na cieplym... nie mam mozliwosci zrobic takiego pomiaru.
    kody sa z kompa znajomego o ile pamietam kozysta z ELM 327 i program to chyba scan Master czy cos takiego...
  • Poziom 32  
    A przepustnica się otwiera wogóle, może mechanizm (zębatki) albo silniczek się rozleciał, albo po rozgrzaniu się zacina.
    Można by poobserwować parametry na rozgrzanym silniku, np. czy dane z MAP czy ilość powietrza się zwiększa, czy sterownik silnika zwiększa wtedy czas wtrysku po dodaniu gazu. Czy zmienia się kont otwarcia przepustnicy po dodaniu gazu.
    Temperatura powietrza zasysanego
  • Poziom 16  
    przepustnica sie otwiera, silniczek raczej działa, czas wtrysku zwieksza sie, ilosc powietrza tez wraz z dodaniem gazu. kat otwarcia przepustnicy takze dziala poprawnie... temp zasysanego powietrza to okolo 22 stopni C. (w ogrzewanym pomieszczeniu)

    dodam jeszcze ze przy wcisnietym pedale np na obrotach 2200 obr\min i trymaniu w tej pozycji obroty wachlija.. w granicach 5%
  • Poziom 32  
    A nie ciągnie Ci lewego luftu, nie spadł jakiś wężyk rozszczelnił koletor, możesz to sprawdzić zatykając przepustnice będzie słychać zasysanie w miejscu nieszczelności.
  • Poziom 16  
    sprawdzalem .. wszystko jest szczelne.
    dzis zauwazylem z prawej strony kolo przedniego koła taki zbiorniczek z ktorego wychodzi wezyk do podcisnienia w kolektorze dolotowym.. jest lekkie pekniecie ale nie czuc zeby ciagnelo tam lewe powietrze. wogole dziwne rozwiazanie bo jeszcze w ten zbiorniczek dochodza do tego przewody poliwowe.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Ten zbiorniczek to EVAP, do par paliwa, uszczelnij.
  • Poziom 33  
    kamil-bucko napisał:
    sprawdzalem .. wszystko jest szczelne.
    dzis zauwazylem z prawej strony kolo przedniego koła taki zbiorniczek z ktorego wychodzi wezyk do podcisnienia w kolektorze dolotowym.. jest lekkie pekniecie ale nie czuc zeby ciagnelo tam lewe powietrze. wogole dziwne rozwiazanie bo jeszcze w ten zbiorniczek dochodza do tego przewody poliwowe.

    Gdyby ciągneło tam lewe powietrze to silnik pracowałby w miarę normalnie, miałby lekko podniesione wolne obroty. Nic dziwnego nie ma w konstrukcji kanistra oparów ( lub EVAP jak nazwał to kolega, ale wolę polskie określenia) Przewód który określiłeś jako paliwowy, w środku ma opary paliwa ze zbiornika ( jeżeli jest w nim paliwo to silnik może pracować tak jak piszesz). Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze ssącym, na obrotach biegu jałowego przy rozgrzanym silniku :?: Powinna oscylować około 300 mbar , jeśli jest wyższa i wzrasta lawinowo przy delikatnym uchylaniu przepustnicy to może to świadczyć o zapchaniu katalizatora. I dalej sądzę że trzeba by zrobić pomiar ciśnienia paliwa.
  • Poziom 16  
    cisnienie utrzymuje sie w granicach 338 mbar i ani nie wzrasta anie nie malene gwaltownie. prawie wogole o 2 % to max ... nie zaleznie od wcisniecia gazu.

    reno bylo podpinane do testera i wykazalo bledy:
    uszkodzony pedał jazdy 2 - uszkodzony obwod
    uszkodzony pedal jazdy 1 - uszkodzony obwod
    przelacznik pedalu hamulca 1|2 - uszkodzony przelacznik

    czy to mozliwe ze pedal gazu jest uswzkodzony na tyle ze przez niego szamochodem szarpie w czasie jazdy i ma brak mocy?
  • Poziom 32  
    Te 338mbar to parametr z MAP, a może wężyk dziurawy albo zapchany albo MAP martwy, nie wiem w jakich granicach musi się zmienić ale zmieniać się musi po dodaniu gazu.
    A ciśnienie na pompie jak, najlepiej sprawdź ciśnienie na magistrali wtrysków podczas pracy silnika.
    Pociągnike mu samostartem na ciepłym silniku na zdjętym filtrze w momęcie dodawania gazu, jak będzie wchodził na obroty to sprawdź pompe paliwa.
  • Poziom 16  
    sprawdzalismy- cisnienie 3 bar. wiec ok.
    mam nowy tester ktory uzywam dopiero od dzis ale to chyba nie jest normalne ze pokazuje mi predkosc obrotowa silnika na biegu jalowym w przedziale 16340 obr\ min?
    podlaczalem inny samochod i bylo ok a tu mi wariuje..
  • Poziom 33  
    Coś nie tak z tym ciśnieniem kolektora. Niby dobre , ale powinno wzrastać przy gwałtownym naciskaniu pedału gazu nawet chwilowo gdzieś do 600 mbar. Odłącz elektrycznie czujnik ciśnienia kolektora i sprawdź czy będzie jakaś różnica w pracy silnika. Te błędy to rozumiem błędy sporadyczne ( nie stałe). Uszkodzenie pedału gazu spowodowało by natychmiastowe przejście w stan awaryjny ( jakieś 1800 obr/min i brak reakcji na pedał gazu).,Co do prędkości obrotowej to nawet CLIP czasami coś zdziwia. Akurat nie wtym typie silnika , bo najczęściej w dTI skacze na kilkanaście tyś/min :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    genek1000 napisał:
    Te błędy to rozumiem błędy sporadyczne ( nie stałe). Uszkodzenie pedału gazu spowodowało by natychmiastowe przejście w stan awaryjny ( jakieś 1800 obr/min i brak reakcji na pedał gazu).,Co do prędkości obrotowej to nawet CLIP czasami coś zdziwia. Akurat nie wtym typie silnika , bo najczęściej w dTI skacze na kilkanaście tyś/min :D


    dokladnie tak jest Genek ... gdy wystrzela blad pedalu przyspieszania samochod przechodzi w stan awaryjni i nie ma zadnej reakcji na gas. obroty sa gdzies kolo 1300 obr\min... samochod traci moc gdy zapali sie kontrolka (ta co wyzej na zdjeicu) to problem z pedalem ale da sie jeszcze dodawac gazu.. wystarczy jedynie ponowne odpalenie i gdy kontrolka sie pali, nie ma reakcji na pedal gazu


    owik napisał:
    Ogólnie, jeśli coś jeszcze mogę tu napisać: diagnozujcie nadal tymi wynalazkami. To super diagnoza jest, wzrasta ilość postów na forum, sprzedający ten szajs zacierają ręce. Jak zwykle zaraz usłyszę argument, że ja naganiacz, że nie każdego stać na dobry sprzęt. Zgadzam się w pełni, nie każdego też stać na to, żeby coś zrobić. Ten wątek jest tego kolejnym, wręcz idealnym przykładem. Powodzenia.


    poszluchaj...
    nie chcem sie klucic bo to nie ma sensu i wogole..
    ... ale chyba nie cchesz mi powiedziec ze sprzet diagnostyczny firmy Gutmann to jest jakis szajs? ... zrobilem diagnoze tym urzadzeniem i koniec. ale pomocy nadal potrzebuje bo chyba nikt jest na tyle madry zeby wiedziec wszystko o wszystkim...
  • Użytkownik usunął konto