Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Modus-żarówki mijania przód.

18 Gru 2009 22:11 27612 19
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    przeszukaj forum bo było nie raz

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    no dobra - jak jaja to jaja ale przecież wiadomo że w tym aucie jest masakra i nie ma na to niestresującego sposobu innego niż wizyta w serwisie tzn płacę i wymagam ale rąk sobie nie kaleczę
    a nawiasem mówiąc Motronic szukasz jakiejś metody? po mojemu jeśli sam nie opracowałeś to powinieneś zatrudnić chińczyka do tej roboty :D
  • Poziom 31  
    Dobre :D

    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin 8.4, 10.2. Po raz drugi w tym wątku. Ostrzeżenie.

  • Poziom 31  
    Podoba mi się w szczególności to zdjęcie :D


    Renault Modus-żarówki mijania przód.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Daje radę w pół godziny oba mijania ale..........grzecznie proszę klienta aby wyp.......ł mi z oczu bo się stresuję i pomagam sobie brzydkimi słowami. poza nimi pomagam sobie jeszcze chirurgicznymi szczypcami i lusterkiem na ,,żmijce,,
  • Poziom 31  
    Ja tam wolę odkręcić jednak 10 śrubek i wyciągnąć 5 kołków. Wymienię mijania, postojowe i doświetlające zakręt ( jeśli są) też w pół godziny bez zbędnej łaciny. A i klient jak widzi ile to rozbierania to chętniej pieniądze wyciąga, niż ten który widzi że grzebiesz coś przy reflektorze i myśli że pewnie nie umisz tego zrobić , bo ci to strasznie długo schodzi :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Motronic napisał:
    Genek, ale żarówki pozycyjnych wymienisz bezstresowo, wystarczy wyciągnąć te kratki w pasie przednim.

    Napisałem że jak mam już reflektory na wierzchu to wymienię wszystko. Tylko o to mi chodziło, a nie o to jak do której żarówki się dobrać :D
  • Poziom 37  
    Witam
    Masz stres z Modusem? Tam to jeszcze można podjechać do przedszkola bo do Chin za daleko i jakoś po wielu trudach sposobem jakoś tam zakrwawionymi już rękoma zamkniesz maskę , a wymieniałeś żarówkę kierunkowskazu przedniego w Vectra C to dopiero porażka . Niby ma się z tym polepszyć od nowego roku ale te auta co już są to i tak zostaną dla magików i iluzjonistów bo inaczej tego nie da się nazwać .
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Widzisz „owik” , na modus-a mam już sposób podobnie jak „milejow” a mi nie chodziło o Vectrę przed tylko po LIFCIE , robiłeś ją że tak twierdzisz?
  • Poziom 9  
    Witam, właśnie jestem po wymianie żarówek H7(krótkie)i H1(długie)w Modusie rocznik 2005-strona pasażera.Zrobiłem to osobiście bez demontażu zderzaka-powiem tak sztuka trudna i pracochłonna ale wbrew opinii co niektórych-możliwa do wykonania.
    Dla zainteresowanych poszczególne kroki które mogą ułatwić odważnym ww.wymianę żarówek.
    1.Przede wszystkim na początku demontaż plastikowych osłon komory silnika (te przy podszybiu-klucz torx (pierwsza osłona), oraz 10 (druga) to zdecydowanie ułatwia dojście do żarówek
    2.Jeżeli chcemy wymienić żarówkę świateł długich H1-jest to najmniejszy problem, mianowicie ona znajduje się w górnej części reflektora więc dostęp jest zdecydowanie łatwy. Należy najpierw zdemontować żarówkę kierunkowskazu poprzez obrócenie oprawy o jakieś 30 stopni i wysunięcie jej.Teraz dostęp jest o wiele lepszy.Żarówka H1 zakryta jest okrągłą zaślepką należy ją zdjąć-odkręcając w lewo o jakieś 30 st a następnie wysunąć.W tym momencie widoczna jest już sama żarówka-należy zdjąć zaczep w postaci druta a następnie wysunąć żarówkę z oprawy, odłączyć przewody i wymienić ją. Następnie w odwrotnej kolejności postępujemy składając poszczególne elementy.
    3.Żarówka H7 to już zdecydowanie trudniejsze wyzwanie, aby się dostać do niej najlepiej postąpić tak jak wyżej czyli zdjąć plastikowe osłony komory silnika oraz, żarówkę kierunkowskazu a także samą zaślepkę świateł długich, następnie w sposób analogiczny, jak wyżej zdejmujemy większą zaślepkę żarówki H7 jest ona poniżej.Żarówka oczywiście zamocowana jest za pomocą zaczepów-należy je odpiąć (w tym przypadku są to dwa zaczepy-prawy i lewy).Odpinamy żarówkę z przewodów i wymieniamy na nową. Składamy w kolejności odwrotnej czyli podpięcie przewodów, montaż żarówki w oprawie reflektora, zapięcie zaczepu, zakręcenie zaślepki dużej-od H7, zakręcenie zaślepki górnej od H1 montaż żarówki kierunkowskazu, montaż osłon.
    Najwięcej problemu sprawiły mi:zapięcie żarówki H7 zaczepem-ponieważ praktycznie robi się to na ślepo oraz montaż dolnej zaślepki właśnie tej żarówki.
    Robiłem to po raz pierwszy więc zajęło mi to sporo czasu a i było trochę kombinacji, niemniej jednak myślę ze przy następnym razie pójdzie zdecydowanie szybciej.Zaznaczam że ww. opis dotyczy tylko i wyłącznie strony pasażera wydaje mi się że strona kierowcy jest trudniejsza do zrobienia. Jestem z Krakowa osobom które mają problem z tymi żarówkami w Modusie ze strony pasażera-jestem w stanie pomóc-na pewno będzie taniej niż w serwisie a i obejdzie się bez demontażu zderzaka.
    Podsyłam kilka przydatnych fotek z wymiany-jakość niezbyt dobra ale zawsze coś.
    https://obrazki.elektroda.pl/76_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/19_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/10_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/2_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/41_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/61_1284389667.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/62_1284389667.jpg
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    obyło się bez demontażu wlewu płynu do spryskiwaczy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Właśnie zmieniałem żarówkę "prawą". Coś strasznego, potrzebny jest śrubokręt namagnesowany krótki (max 10cm) i lusterko.
    - odpiąć kierunkowskaz i wykręcić.
    -odkręcić śrubę górną mocującą lampę i lekko podgiąć
    - zdjąć dekle od przeciwmgielnego i drogowego światła(wtedy można zobaczyć żarówkę)
    - z pomocą lusterka odkręcić śrubkę mocującą żarówkę.
    - wymienić żarówkę
    - dużo cierpliwości przy montażu śrubki (jak ci Francuzi to wymyślili :))
    montaż w odwrotnej kolejności

    Dużo cierpliwości bo bez tego się nie obejdzie. Zajęło mi to 20 minut, ale jedno jest pewne że można to zrobić bez zdejmowania zderzaka
  • Poziom 42  
    jamrjan napisał:
    z pomocą lusterka odkręcić śrubkę mocującą żarówkę.

    Tej śrubki akurat nie trzeba odkręcać, to jest element, w który zaskakuje zabezpieczenie/blokada uchwytu żarówki H7, uchwyt wystarczy przekręcić w lewo i wyjmujemy żarówkę
  • Poziom 12  
    O tym zatrzasku to można się przekonać tylko przy wymontowanej lampie. Jak lampa jest w aucie, to w żaden sposób nie można się tego domyślić. Czy możesz wrzucić zdjęcie jak to wygląda w czasie blokady i po przekręceniu. Ta blaszka ma dwa nacięcia i nie mogłem jej przekręcić - tylko wykręcenie pomogło.

    Pozdrawiam