Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 1.8 T Pb/gaz - uboga mieszanka a emulator

18 Gru 2009 23:21 4704 13
  • Poziom 9  
    Witam Panowie! Oto mój problem.Zgazowałem samochód - zalożyłem megic jety. Pojezdziłem troszke tzn ok300km i auto zaczęło trząsc i zaswieciła sie lampka silnika(nie palił na jeden gar). Przełączylem na benzynke i podjechałem do zakładu gdzie gaz zakladali. Pogrzebali, pogrzebali i zrobili(tak im sie tylko wydawało) zrobilem ok 200km i znowu to samo. Podjechałem ponownie i wtedy okazało sie ze jeden megic jet jest zepsuty. Wymienili na nowy megic ale lampki od silnika(checka)nie skasowali bo nie robia tego wiec zalatwili mi to w innym zakładzie. Podjechałem tam - skasowali- bylo dobrze 2 dni i znowu sie zaswieciła- gaz pracuje dobrze nic sie nie działo. Błąd jaki pokazało to 17536 zespół 1 : adaptacja mieszanki ( mult.) : mieszanka za uboga P1128-35-00- - . Jezdziłem jeszcze kilka razy do gazownika aby mi to wyregolował i nic. Gosciu rozwiercił dysze i nic to nie dało. Checka kasuje i po jakims czasie znowu go wywala tzn swieci.Teraz gazownik powiedział ze zamontuje emulator sondy i juz sie nie zaswieci.Mam pytanie czy zamontowanie emulatora nie będzie niosło za sobą żadnych negatywnych konsekwencji?Czy ten emulator załatwił sprawe ubogiej mieszanki i czy moge tak jezdzic. Badzo prosze o rade.
  • Poziom 21  
    Napisz co to za instalacja. Uboga mieszanka niszczy silnik, więc nie odpuszczaj, regulacja do skutku. Emulacja oszuka jedynie Ecu Pb, to nie wzbogaca mieszanki.
  • Poziom 26  
    turbo i emulator???? doskonały przepis na wykończenie silnika.jaki masz reduktor?
  • Poziom 9  
    Reduktor tomasetto
    uklad elektroniczny zenit
  • Poziom 21  
    Reduktor tomasetto (jaki konkretnie) - to brzmi podejrzanie, zapewne nie jest w stanie obsłużyc wydajnie tego silnika - do wymiany. Zenit to też nic specjalnego ale przy dużym zbiegu okoliczności pewnie kulejąc da radę.
  • Poziom 9  
    Ten reduktor to Arctci Tomasetto
  • Poziom 26  
    konieczna jazda testowa z odczytem ciśnienia gazu,wartości sondy i czasów PB i LPG.
  • Poziom 9  
    Też tak mysle. Tylko jak jade do gazownika to on ustawia wszystko na biegu jałowym a wydaje mi sie (laikowi) ze powinno to byc zrobione pod pewnym obciążeniem auta. Wydaje mi sie zeby zrobic mape benzyny trzeba tez troszke na niej pojezdzic i dopiero mozna nakladac mape gazu.Pojechałbym do innego gazownika ale strace chyba gwarancje:|

    Dodano po 16 [minuty]:

    Panowie a czy jest to możliwe? - mianowicie... Jak pisałem na początku , jak założyłem gaz bylo ok , przejechałem jakies 400km wtedy to padł jeden megic to znaczy wtedy nie wiedziałem co jest i autem tak szarpało a jechała nim wtedy moja kobieta i mowiła ze ledwo dojechała do domu ( oczywiscie nie palil na jeden gar) ale ona nie wiedziała gdzie przełączyc na ben i te pare km ,pomeczyla tak samochod. Zaprowadziłem go do gazownika i sie okalo ze to megic i czy wtedy to nie rozjechala sie mapa benzynki?I czy nie trzeba bylo pojezdzic troszke na niej aby sie zmapowala sama. Bo gazownik nic takiego nie mowil tylko na ta (no nie wiem wydaje mi sie rozjechana) mape benzyny nalozył mape gazu i od tamtej pory po 50 km check swiecił(błąd ubogiej mieszanki) Jezdziłem do nigo jeszcze kilka razy ale w zaden sposob nie potrafil tego ustawic.A wiec moze on ustawia pod zle zrobiona mape benzyny????(oczywiscie to co pisze jest zdaniem kompletnego LAIKA)
  • Poziom 21  
    Nie takiego laika bo wszystko o czym piszesz jest jak najbardziej przepisem na prawidłową regulację instalacji. Pokaż jaśnie panu gazownikowi instrukcję strojenia instalacji i wymagaj jej zastosowania. Jeśli Zenit nie ma takowej to posłuż się tą od Staga jest bardzo przejrzyście napisana.
  • Poziom 9  
    czyli chcesz przez to powiedzieć ze mapa benzyny była rozjechana i na jej podstawie zrobil mape gazu stad ten świecący check????Byc moze na poczatk zrobil wszystko dobrze ale po walnietym megicu nie pomyslal o tym ze trzeba na nowo na benzyne pojezdzic aby pozbieral sobie punkty mape. To moze by wyjasnialo fakt ze 400 km bylo dobrze do momentu gdy walnal check.
    PS Laik laik tylko szybko sie ucze:) ( bo musze:)))
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Art.B napisał:
    Zenit, Tomasetto Arctic (nazwa znacząca, pięknie zamarza)

    gdyby tak było silnik robił by kangury wyrywając wszystkie poduszki.powodem świecenia kontrolki może być nieprawidłowa regulacja,małe dysze,duże spadki ciśnienia.konieczna jazda z podglądem parametrów.zgłoś usterkę monterowi i wymagaj wpisu do gwarancji informując że trzy wpisy i masz prawo do odstąpienia od umowy demontaż instalki i zwrot kasy.może to skłoni go do przejażdżki.
  • Poziom 9  
    dysze juz rozwiercal ale niestety nie wiem na ile. A jak dlugo przy takiej tem. zewn -17 potrzeba aby sie przełączył. Ja potrzebowałem przejechania ok 7-8km,
  • Poziom 21  
    Jeśli pytasz o przełaczanie to w moim aucie przy -15 stopni potrzebny dystans do przełączenia na gaz wynosi 1500 metrów - kilka uliczek w mieście. Przewody grzania reduktora skrócone do 30 cm. Wpięcie równoległe do nagrzewnicy. Reduktor (Zavoli) jako najwyższy punkt instalacji, w całości powyżej chłodnicy.