Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POLONEZ 1.6GLI GAZ szalone oboty biegu jalowego

robbery 08 Lip 2004 22:42 2295 8
  • #1 08 Lip 2004 22:42
    robbery
    Poziom 10  

    Witam! Powiem tak. Jestem z wyksztalcenia technikiem elektronikiem, specjalnosc automatyka, obecnie jestem na 4 roku automatyki i robotyki. Jednoczesnie jestem posiadaczem poloneza 1.6GLI 95 r. z instalacja Landi Renzo! Zylo mi sie pieknie do poki, do poty moj polonez nie zaczal LOSOWO gasnac na wolnych obrotach. Dzialo to sie na gazie i benzynie. Np. na 10 jazd po miescie nie gasnal w ogole, badz gasnal 2 razy. Odwiedzilem wiec speca. Podlaczyl kompa stwierdzil na podstawie raportow bledu – brak sygnalu z sondy lambda. Optymistycznie ja zakupilem i ..... to samo. Nastepnie ten fachowiec zaczal analizowac auto dalej. Stwierdzil, ze wtrysk leje benzyna zamiast tryskac. Trzeba kupic nowy wtrysk. Wtedy ja juz podziekowalem za uslugi, gdyz na gazie auto tez gaslo, wiec co ma do tego wtrysk. Pojechalem do najlepszego i najdorozszego fachowca w miescie. Nie powiem, na podstawie kodu bledow stwierdzil awarie czujnika ssania. Zalozyl nowy, jazda probna, jest OK. Nazajutrz jade do Wroclawia 200km auto gasnie na biegu jalowym przez polowe drogi, powrotnie jest juz ok. Spece od gazu sprawdzali silniczek krokowy przepustnicy, niby jest ok.
    Pisze, bo nie chce wymienic polowy auta, zanim okaze sie, ze byl paproch w gazniku.
    Zwracam sie z prosba, czy ktos moze wie, co moze byc przyczyna takich zachowan auta. Jesli to wadliwie dzialania silnika krokowego, to jak jednoznacznie to stwierdzic, a jesli nie, to co to moze byc. Jak to bylo napisane w Archwium X, „prawda jest daleko stad...” Pozdrawiam ludzi, ktorzy maja przyjemnosc jezdzic;) polonezami!

    0 8
  • Relpol
  • #2 09 Lip 2004 07:23
    diag
    Spec od samochodów

    Spróbuj tak. Jak sie da to pojeźdź tydzień tylko na benzynie. Prawdopodobnie trzeba zrobić regulacje LPG.

    0
  • Relpol
  • #3 09 Lip 2004 08:36
    leinadzs
    Poziom 27  

    Której generacji masz gaz I czy II. Jeśli I to nie masz emulacji sondy lambda i stąd te jaja

    0
  • #4 09 Lip 2004 09:24
    robbery
    Poziom 10  

    Dzieki za zainteresowanie. Jesli chodzi o regulacje to gaz juz byl regulwany w 2 warsztatach. Natomiast ktora generacja gazu to nie wiem:) Jesli chodzi o jazde na benzynie to auto zaczyna nieraz przerywac i delikatnie traci na mocy. Jednak dzieje sie to rowniez losowo. Dodam, ze wymienilem juz wszystkie filtry powietrza i gazu. I zjawiasko szalonych obrotow zachodzi na gazie i benzynie. Czy mozna jakos zastapic silnik krokowy tradycyjna sruba i porobic pare prob????

    0
  • #5 09 Lip 2004 09:26
    robbery
    Poziom 10  

    AHA dodam, ze auto jeszcze 3 miesiacetemu jezdzilo bez zarzutow, takze nie wiem czy to problem elmulacji....

    0
  • #6 09 Lip 2004 12:43
    rado_kat
    Poziom 10  

    Witam

    Jesli masz mozliwiosc podlacz sie do gniazda diagnostycznego i zobacz jakie masz parametry pracy nastawnikow i czujnikow i daj znac...

    Pozdrawiam :)

    0
  • #7 09 Lip 2004 13:00
    konradx
    Poziom 18  

    ja mam citroena zx na jednopunktowym wtrysku i mam, a raczej miałem takie same objawy. Gdyby silnik krokowy był walnięty to na benzynie też byś miał dość spory rożrzut wolnych obrotów, gdyby sonda lambda to dopiero po nagrzaniu silnika miałbyś objawy gasnięcia na wolnych obrotach , gdyż ECU pracuje w małej pętli do póki czujnik temperatury nie przekroczy pewnego progu temperatury i nie wywoła przełączenia na sygnał z lambdy(tak prznyajmniej jest w cytrynie, ale monojetroniki to w zasadzie wszyskie tak mają. Jeśłi parownik ma walniętą uszczelkę wewnątrz to delikatnie wstrząsając nim bedą ci obroty wariowały. U mnie wystarczyło wymienić świece. Kupiłem Iskry do gazu(które mają podwyższoną temperaturę pracy) model coś tam 55lrs

    0
  • #8 09 Lip 2004 13:27
    robbery
    Poziom 10  

    Świece mam nowe, a rozrzut obrotow jest na gazie i na benzynie, z tym, ze na gazie to juz w ogole auto gasnie czesciej na wolnych obrotach. Teraz jezdze na benzynie, we wtorek mam jechac na pomiar cisnienia w cylindrach, choc tylko z tego powodu, ze spece nie wiedza co jest. A jesli chodzi o sonde lambda, tak, wiem, pracuje poprawnie po osiagniecu pewnej temperatury.

    0
  • #9 22 Lip 2004 09:17
    Bzzz
    Poziom 17  

    Spróbuj odłączyć klemę z akumulatora w ten sposób zrestetujesz komputer i bedziesz miał fabryczne ustawienia.Na benzynie powinno chodzić ok.

    1
  Szukaj w 5mln produktów