Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka od ESP nie gaśnie Audi A4 B6 2002 1.9 TDI

Przemekkk17 19 Dec 2009 17:50 10171 5
  • #1
    Przemekkk17
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Mam problem ponieważ po przekładce z anglika kontrolka od ESP nie gaśnie gdy diagnozowałem auto vagiem to w zakładce ABS nie wyświetla mi błędu lecz gdy skorzystam z TEST WYJŚĆ to w błędach pokazuje mi się błąd USZKODZONY MODUŁ STERUJĄCY kasuje błąd i już się nie wyświetla lecz gdy skorzystam z TESTU WYJŚĆ to błąd znów się pokazuje.
    Z góry dziękuję i proszę o pomoc
  • #2
    grajek1979
    Level 16  
    Sprawdź wtyczkę przy pompie ABS potraktuj ja np WD
  • #3
    adax-zabrze
    Level 13  
    a moze by tak zrobić adaptacje czujnika skretu? hmm? poduszka też się świeci?
  • #4
    Przemekkk17
    Level 10  
    A czy ESP może być powiązane z poduszkami bo mam jeszcze fotele nie wpięte
  • #5
    Przemekkk17
    Level 10  
    W ABS mam jeszcze taki błąd
    01826 sensor for steering angle co to jest i jak to można naprawić proszę o pomoc
  • #6
    fil2006
    Level 27  
    01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
    Possible Symptoms
    Malfunction Indicator Light (MIL) active
    Possible Causes
    Temporary Supply Voltage Interruption
    Steering Angle Sensor (G85) faulty
    Steering Column Control Module (J527) faulty
    Possible Solutions
    Perform Steering Angle Sensor (G85) Adaptation
    See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details
    Check/Replace Steering Angle Sensor (G85)
    Check/Replace Steering Column Control Module (J527)
    Special Notes
    When found in Audi A4/S4/RS4/Cabriolet (8E/8H): Brake Electronics, these are the most likely causes if the Basic Setting fails or the Fault comes back shortly after clearing. See TPI 0984403 for further details.
    MY 2001: Steering Column Control Module (J527) was the most common fault
    MY 2002: Steering Angle Sensor (G85) was the most common fault
    MY 2003/2004: Experience has shown the Steering Angle Sensor (G85) were the only cause, Steering Column Control Module (J527) were not defective yet.
    MY 2006: Steering Column Control Module (J527) was the most common fault

    Dodano po 2 [minuty]:

    [Select]
    [03 - ABS Brakes]


    [Fault Codes - 02]
    [Done, Go Back]


    Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.


    [Meas. Blocks - 08]
    Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
    Specification: 0.0 °
    Tolerance (when straight): ±5.0 °
    [Done, Go Back]


    [Login - 11]
    Enter 40168
    [Do It!]


    [Basic Settings - 04]
    Group 001
    [Go!]
    [Done, Go Back]


    [Fault Codes - 02]
    All fault codes should have disappeared.
    [Done, Go Back]


    [Close Controller, Go Back - 06]

    Dodano po 1 [minuty]:

    wyżej adaptacja do posch 5.7
    niżej do bosch 8

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Steering Angle Sensor (G85) Calibration
    [Select]
    [03 - ABS Brakes]


    [Fault Codes - 02]
    [Done, Go Back]


    Start Engine (session still running).


    Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.


    [Meas. Blocks - 08]
    Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
    Specification: 0.0 °
    Tolerance (when straight): ±5.0 °
    [Done, Go Back]


    [Security Access - 16]
    Enter 40168
    [Do It!]


    [Basic Settings - 04]
    Group 001
    [Go!]
    [Done, Go Back]


    [Fault Codes - 02]
    All fault codes should have disappeared.
    [Done, Go Back]


    [Close Controller, Go Back - 06]