Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z chłodzeniem bmw E34

DAREK 100 19 Gru 2009 18:47 2816 10
  • #1 19 Gru 2009 18:47
    DAREK 100
    Poziom 9  

    witam. Proszę o pomoc. Niedawno nabyłem BMW 525TDS. I mam taki problem ze przyszły mrozy i leci chłodne powietrze z nawiewu w kabinie. podniosłem maskę sprawdzam węże i jeden jest ciepły to jest chyba wychodzący z silnika jest on po stronie kierowcy drogi zimny. Myśle termostat wymieniłem na nowy i jest to samo. Wyciągłem chłodnice wsadziłem waż ogrodowy przepłukałem ja wodą która przelewała sie druga strona. założyłem chłodnice i jest to samo co to może być. płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny z góry dziękuje za pomysły. Pilno mi z tym bo zimno.

    0 10
  • #2 19 Gru 2009 20:23
    maxmax77
    Poziom 23  

    Witam sprawdziłeś elektrozawory są przy kielichu po stronie kierowcy.Pozdrawiam

    0
  • #3 19 Gru 2009 20:47
    DAREK 100
    Poziom 9  

    witam. A co mam sprawdzić przy tych elektrozaworach?

    0
  • #4 20 Gru 2009 02:09
    maxmax77
    Poziom 23  

    Jak masz ciepłe węże po elektro-zawortach to masz zatkaną nagrzewnice ja węże są zimne to lektro-zawór nie puszcza bo one steruja dopływem ciepłej wody do nagrzewnicy (są dwa jak masz klimatyzacje dwu strefową ) .

    0
  • #5 20 Gru 2009 09:57
    DAREK 100
    Poziom 9  

    A czy jak by był zapowietrzony układ chłodzenia również by mogło być to przyczyną? Ze waż jest jeden zimny? I jak go odpowietrzyć?

    0
  • #6 23 Gru 2009 11:45
    marcin 2001
    Poziom 10  

    sprawdź pompę wody bardzo często pęka plastikowy wirnik na wału

    0
  • #7 23 Gru 2009 18:31
    DAREK 100
    Poziom 9  

    Witam. Czy jeszcze jakieś pomysły by się znalazły bo jak spuszczę płyn to sprawdzę od razu wszystkie możliwości. skoro się ociepliło to mogę pogrzebać

    0
  • #8 24 Gru 2009 20:39
    rudesmen
    Poziom 13  

    Pompe wody można sprawdzić tak: jak już się chociaż trochę nagrzeje woda to odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym powinieneś zobaczyć strumyczek, z miejsca w którym dochodzi wężyk na wysokości korka, możliwe że trzeba będzie dać trochę gazu ale strumyk musi być. Jak nie będzie to prawdopodobnie pompa.

    0
  • #9 26 Gru 2009 12:38
    DAREK 100
    Poziom 9  

    witam. Dzięki za podpowiedzi ale wszystko wróciło do normy węże są ciepłe i chłodnica również.Nic nie zrobiłem a działa już. Ale zaczął mi śmierdzieć płynem chłodniczym w kabinie przez pierwsze kilka minuty po uruchomieniu auta. Potem już nie czuć. I Nie ma różnicy czy nawiew jest włączony czy wyłączony. ale czy ubywa płynu to nie wiem bo jak wyżej pisałem miałem problem i układ się pewnie odpowietrzał wiec po troszku dolewałem. jakieś pomysły?

    0
  • #10 26 Gru 2009 20:44
    rudesmen
    Poziom 13  

    Jak na początku pachnie płynem, a potem juz nie to może po tych 5 min się przyzwyczajasz i dlatego go nie wyczuwasz?

    Zapach płynu w kabinie wskazuje na nieszczelną nagrzewnicę, dodatkowo szyby powinny Ci bardziej zaparowywać i trudniej odparowywać.

    0
  • #11 27 Gru 2009 20:43
    DAREK 100
    Poziom 9  

    Witam. w sumie to racja prawa strona szyby bardziej mi paruje. a czy aby dostać się do nagrzewnicy trzeba ściągnąć deskę. Wyciągałem w audi 90 kupa roboty. Bmw pewne jest bardziej skomplikowane jest to. Pewnie jest jakiś środek do uszczelniania ale to pewnie nie na długo? Mimo wszystko trza będzię wymienić nagrzewnice.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A czy dywaniki w kabinie nie powinny być mokre?

    0