Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

(szukam) tabeli zgodności zmieniarek SONY z radiami

xntxnt 19 Gru 2009 21:09 1934 7
  • #1 19 Gru 2009 21:09
    xntxnt
    Poziom 14  

    Czy ktoś dysponuje albo wie gdzie znaleźć w miarę kompletny spis jaką zmieniarkę można podłączyć do danego radyjka SONY?

    Dziś chyba wszystkie mają "UNI LINK", ale czy to wystarczy? Albo np.: jak zachowa się stare radio w połączeniu z nowoczesną zmieniarką (np. taką z CD-TEXTem) - będzie działać (najwyżej nie wyświetlając CD-TEXTu), czy kompletnie odmówi działania?

    Pytam o to, bo nie chcę się naciąć - ani kupując nowoczesną zmieniarkę, która nie dogada się z radiem, ani nie kupując kompatybilnej ale jednocześnie rozklekotanej i wiekowej zmieniarki.
    dzięki za odpowiedzi.

  • #2 20 Gru 2009 14:47
    djlj24
    Spec od car audio

    Powinno wszystko chodzić zamiennie. Na pewno model CDX-601 (z CD textem) chodził ze starszym radiem, CDX-45 chodził także z nowszym modelem z linii d-bass. Nie sprawdzałem z dużo nowszymi ale zdaje się Sony pilnuje się standardu.

  • #3 20 Gru 2009 21:46
    xntxnt
    Poziom 14  

    Ok, dzięki.
    Coś mi się widzi, że skończy się właśnie na CDX-601 lub czymś podobnym.
    Fakt, że chciałem z CD-RW, ale widzę, że to ciężki temat - nie mam pojęcia czemu płytki RW chodzą tylko w wysokich modelach. No i lepsze zmieniarki "nieco" kosztują (dla porównania: wartość mojego radio-magnetofonu, to pewnie <30 zł). Jeszcze ta polityka firmy SONY - znaleźć coś, to cud - fajnie by było, jak bym najpierw mógł wybrać z listy zmieniarkę z RW, "napalić się" na nią, ustawić powiadomienie na Allegro na jej nazwę i czekać, aż ktoś wystawi. A tak... coraz wchodzić i spoglądać na fotki czy widać "rewritable". Nie ma co, słuchać, to sobie w domu można.
    Heh, coraz mniej mnie dziwią ludzie, co wolą kupić radio z Biedronki - może i tandeta, ale działa.
    Dobra, będę szukał CDX-601, ciekawe co powie na niego kaseciak XR-C350, się okaże.

  • Pomocny post
    #4 21 Gru 2009 17:06
    djlj24
    Spec od car audio

    Daj sobie spokój z płytami CD-RW w samochodzie. Po gorącym dniu mogą już nie nadawać się do kolejnego nagrania. Druga sprawa, że znacznie bardziej eksploatują czytnik laserowy (mniejsze odbicie potrzebuje większej mocy emisji).
    Akurat to radio jest z serii d-bass i też gra plastikowo jak modele z marketów. Niestety wtedy z firmy Sony zostało już w zasadzie tylko logo i linia ES.

  • #5 21 Gru 2009 18:40
    xntxnt
    Poziom 14  

    W sumie słuszne uwagi, co do tych RW. Chyba racja, nie ma co skąpić na CD-R.

    Co do radia... nie jestem osłuchany, ale właśnie obecność gałki od "dres" basu :) wzbudzała pewne podejrzenia.
    Kiedyś słuchałem Audi Beta z ~1991 roku (pojedynczy regulator barwy "ton", ale cztery pamięci, bez reversa i kodu, z przyciskiem VF). Wedle Allegro: "PHILIPS BETA II" - niepozorne, ale mi całkiem brzmiało. A to SONY, tak średnio - najwyżej do łup-łup-bęc, którego nie słucham.
    Heh, miałem kupować zmieniarkę, ale teraz mi obecne radio obrzydziłeś ;) . Ale ok i tak dzięki. Tymczasem idę szperać po elce z czego by tu można zrobić coś, co dźwięczy.

  • #6 22 Gru 2009 16:45
    djlj24
    Spec od car audio

    Poszukaj sobie CDX-51 albo CDX-45 do 30 zł. Aby nie wchodzić w koszty zrób sobie kabel ze złączami din-9 (wyjdzie dużo taniej niż uni-link) i za tak w tani sposób będziesz miał zmieniacz. Te modele były dosyć odporne i na pewno mniej awaryjne od CDX-601 (tam nagminnie łamały się prowadnice). A za taką cenę nie ma co wybrzydzać. Zarówno 45 jak i 51 czytają płyty CD-R, jedyna ich wada to, że są trochę duże.
    A co do starych radyjek z koncernu VW - to owszem całkiem przyzwoicie to gra, ma czuły tuner i nie nęci złodzieja. Dlatego te radia sobie cenią osoby, którym nie zależy na świecidełkach a sporo jeżdżą w służbowym samochodzie.

  • #7 22 Gru 2009 18:07
    xntxnt
    Poziom 14  

    Akurat poprzedni właściciel kable mi o dziwo zostawił (albo zapomniał spod siedzenia zabrać).
    Zerknąłem na te modele, co piszesz. Aktualnie nie ma za sensowną kasę, ale pogmyrałem w zakończonych i ze te ~40zł już się coś trafia. Więc będę czekał aż ktoś wystawi.
    Dzięki, że piszesz o wadach CDX-601 - takich rzeczy człek spoza branży nie ma szans poznać póki się nie natnie, więc jestem wdzięczny.
    A co do starych radyjek, to jeszcze mnie w nich strasznie kręcą czytelne wyświetlacze - nie jakieś tam VFD czy wyszukane TFT, a właśnie klasyczne LCD albo w negatywie. Szkoda, że dziś takich nie robią.
    A świecidełka... sam się dziwię jacy ludzie to kupują, kiedy to pasuje tylko do wystroju cygańskiego wozu.

    O, właśnie dostałem odpowiedź na maila jaki wysłałem dobre kilka dni temu do Sonego. Pytałem się o instrukcję do tego modelu (mówią, że już nie mają, załączyli do podobnego modelu, którą już czytałem, ale ok) i właśnie o kompatybilność zmieniarek - cytuję odpowiedź: "zmieniarki które znajdują się w aktualnej ofercie Sony Poland będą funkcjonowały Pańskim radiem". Czyli tak jak mówiłeś, że się trzymają standardu.
    Heh, zacznę drążyć temat dalej - ciekawe co powiedzą na pytanie "a czy płyty z mp3 też pójdą?" :) .

  • #8 31 Gru 2009 19:55
    xntxnt
    Poziom 14  

    Ha, dostałem odpowiedź na pytanie o kompatybilność zmieniarki z mp3 do starego radia. Tak dla potomnych:

    Szanowny Panie , jeżeli chodzi o odtwarzanie materiału MP3 za pomocą zmieniarki to radio nie musi być wyposażone w funkcjonalność odtwarzania takich plików , ponieważ radio służy jako przekaźnik dzwięku. Jeżeli chodzi o CD-TEXT to najprawdopodobnie dane nie zostaną wyświetlone z tego względu iż Pańskie radio nie obsługuje RDSu czyli nie jest zgodne z kodowaniem ISO przy którym są kodowane znaki CD-TEXTu.

    Czyli zgodność jest.
    Podobają mi się odpowiedzi od SONYego - większość pomocy technicznych gada tak, aby tylko przypadkiem nie powiedzieć za dużo technicznych słów. A tu normalnie i z sensem, że nie ma ISO i sprawa jasna (choć może po prostu na kumatego gościa trafiłem).
    Jedynie to "najprawdopodobniej" mogłoby tu nie istnieć - ale widocznie po latach wycofują wsparcie dla staroci i sami niezbyt wiedzą.

    Pytanie zadałem z ciekawości, zmieniarka z mp3, to "trochę" za droga zabawka.
    Hm, ciekawe czy miedzy zmieniarkami też jest różnica w jakości dźwięku, wszak różne przetworniki można wsadzić.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson