Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw sharan 1.9 TDi 115KM - dogrzewacz

wesoł13 04 Mar 2012 13:47 40644 62
  • #31
    klimek-xantia
    Poziom 12  
    Jest sens wstawienia zwory na stałe, nie musisz nic robić. Nasze piecyki w temp pow. +5 stopni nie działają. Piecyk powinien był przedmuchiwany nawet jak jest ciepło. Jak jest ciepło po prostu się szybciej nagrzeje i potem wyłączy. Jeżeli długo nie chodzi powstają nagary i zimą następuje głucha cisza.
  • Osprzęt kablowy
  • #32
    123kysiek123
    Poziom 2  
    witam.to moj pierwszy post na tym forum.mam problem z dogrzewaczem (D5WZ) w sharanie 1.9 tdi 115 KM 2000r. samochod posiadam od czerwca kupilem go w holandii. postanowilem sprawdzic czy dogrzewacz dziala zwierajac kostke pod podszybiem nic to nie dalo.połozyłem sie pod samochod i powoli wymontowałem cały piecyk.rozebrałem wszystko na czesci co sie okazało nie potrzebnie bo wszystko było w srodku ok(swieca,sitko).zauwarzyłem naderwana izolacje na kabelku przy zewnetrznej kostce ,kabel był juz zasniedziały,kupilem nowa kostke z konektorkami i uszczelki do pieca,zmontowałem wszystko do kupy jak nalezy piec podłaczyłem do samochodu ponownie zmostkowałem kostke pod podszybiem i piecyk jak nie działal tak nie działa,nie mam bladego pojecia co moze byc przyczyna,prosze o pomoc
  • #34
    123kysiek123
    Poziom 2  
    mam tylko polskiego vaga ale nie moge sie nim połączyć z dogrzewaczem,probowalem zainstalowac vaga 311 ale nie moze sie program uruchomić.może jest jakiś inny program którym mógłbym sie połaczyć z dogrzewaczem?
  • #35
    fajfer25
    Poziom 10  
    jak się połączyłem polski wag 2.5 z chomika ale musisz zrobić zworkę na czujniku
  • #36
    primastar
    Poziom 12  
    kup pompę wody elektryczna bez szczotkową od T5 , ze starej zabierz gniazdo i zrób przejściówkę , ja tak mam u siebie i jest super !
  • #37
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Jeżeli webasto odpala i po chwili się wyłącza to najczęściej przyczyną jest przegranie urządzenia. Jeżeli podepniemy VAGA to właśnie taki błąd się pojawi.
    Przyczyny przegrzania mogą być dwie.
    1. Zapowietrzony układ chłodzenia
    2. Uszkodzona pompka obiegu płynu chłodzącego
    W moim przypadku uszkodzona była pompka. Znajduje się ona w pobliżu podszybia tuż za zbiorniczkiem wyrównawczym.
    Ja wymieniłem szczotki w pompce (kupiłem je w serwisie elektronarzędzi za 8 zł zeszlifowałem pilnikiem i było OK). Przejechałem już 80 tys i nic się nie dzieje.
    Jedyny problem stanowi montaż szczotek. Ja nawierciłem dwa małe otworki, przez nie wkręciłem wkręty przytrzymujące szczotki. Po włożeniu wirnika w obudowę wkręty poluzowałem i wówczas szczotki dotknęły komutatora.
    W/w pompka pracuje przez ok minutę po wyłączeniu silnika. Jeżeli otworzymy maskę to będzie ją słychać. Jej zadaniem jest odprowadzenie ciepła z webasta oraz ostudzenie głowic po wyłączeniu silnika.
  • #38
    primastar
    Poziom 12  
    a widzisz u mnie są 2 pompy elektryczne , jedna na podszybiu a druga przy piecu !
  • Osprzęt kablowy
  • #39
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Nie wiem dlaczego masz 2 ale podejrzewam, że u ciebie dogrzewacz pełni jednocześnie rolę ogrzewania postojowego. Miałem zamiar u siebie przerobić dogrzewacz dowiadywałem się nawet w serwisie Eberspacher. Z otrzymanych informacji wiem że istnieje kit dzięki któremu można to zrobić.
  • #40
    LeszekKK820
    Poziom 8  
    Witam. Mój pacjent alhambra 1.9 tdi 1998r.gdy kupiłem auto miało wymontowany czujnik termiczny i kable doprowadzone od kostki czujnika do wnętrza z wyłącznikiem.dogrzewacz działał wiec postanowiłem kupić czujnik i go zamontować dodam że czujnik oryginalny kupiony w aso. ale po podłączeniu czujnika piec nie odpala.wiecie co może być przyczyną?
  • #41
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    Piec jeżeli zewrzesz czujnik temperatury podejmuje 5 prób odpalenia jeżeli nie odpali blokuje się, trzeba wykasować błędy wagiem. I znowu mamy 5 prób. Podczas odpalenia rozgrzewa się świeca załącza wentylator podaje paliwo (obserwować dokładnie ( wentylator będzie słychać pompkę też uderza pulsująco) powinien pojawić się dym z wydechu aż do zapłonu. Jeżeli pojawia się dym a nie odpala wymień świecę. Ja tak miałem za słabo grzała i nie odpalała paliwa. Po wymianie poszło kopę dymu z niespalonego paliwa i odpalił. Jeżeli chodzi o czujnik to pociągnąłem kabelki do środka podłączyłem włącznik i ja decyduje czy odpalić czy nie. Bez waga nic nie stwierdzicie bo jeżeli nie działa to już jest zablokowany. Wykasować błędy i próbować.
  • #42
    LeszekKK820
    Poziom 8  
    ja mam zrobione tak jak ty i wszystko działało a chciałem porostu przywrócić mu fabryczne załączenie.poprzez włącznik który też mam zamontowany odpala bez trudu i grzeje aż miło.ale po dzisiejszym dniu stwierdziłem ze chyba wrócę do swojego włącznika.tylko nie daje mi spokoju to ze na kabelku i włączniku samorobnym chodzi a na czujniku nie chce

    Dodano po 2 [minuty]:

    vagiem nic nie zrobię za stare auto i do tego klima reczna
  • #43
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    Ten czujnik to zwykły łącznik termo bimetaliczny możesz sprawdzić czy zwiera przy niskiej temperaturze.
  • #44
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Ostatnio naprawiałem dogrzewacz. Na początku strasznie dymił i nie odpalał. W związku z powyższym wymieniłem sitko. Dogrzewacz ruszył, ale po około miesiącu przestał działać. Okazało się że były zawieszone szczotki w silniku od wentylatora (znajduje się on w środku urządzenia). Silnik zdemontowałem szczotkotrzymacze przemyłem rozpuszczalnikiem, przy okazji wymieniłem łożyska na nowe oraz przetoczyłem komutator. Po złożeniu urządzenie odpaliło i chodzi do tej pory. Wspomnę, że nie musiałem kasować błędów przez VAGa. Urządzenie za każdym razem jak załączałem zapłon podejmowało próbę odpalenia. Gdy włączymy zapłon i temperatura jest poniżej +5 stopni urządzenie przeprowadza test (podczas testu urządzenie diagnozuje świecę, silnik, pompkę i może jeszcze kilka innych elementów). Jeżeli test zakończy się pomyślnie to następuje właściwy start urządzenia. Jeżeli test będzie negatywny urządzenie nie wystartuje. W moim przypadku w wyniku tego, że szczotki nie dotykały komutatora wynik testu był negatywny. Jeżeli urządzenie przeprowadza test i świeca jest sprawna zaraz po odpaleniu silnika powinien być widoczny na woltomierzu delikatny ruch wskazówki w dół (spadek napięcia spowodowany chwilowym załączeniem świecy).
    Reasumując:
    Jeżeli urządzenie przy odpalaniu dymi wówczas sprawdzamy sitko oraz świecę.
    Jeżeli urządzenie uruchamia się i po chwili wyłącza wówczas sprawdzamy pompkę obiegu płynu na podszybiu.
    Jeżeli urządzenie w ogóle się nie załącza wówczas przyczyn może być wiele ale ja w pierwszej kolejności odpiął bym wtykę przy urządzeniu następnie sprawdziłbym czy jest zasilanie, przeprowadziłbym test pompki paliwa oraz sprawdziłbym ciągłość przewodów pomiędzy dogrzewaczem a pompką. Następnie zmostkowałbym czujnik na podszybiu i znowu przeprowadził próbę odpalenia. W ostateczności jeżeli wszystko do tej pory jest ok zdemontowałbym dogrzewacz a następnie sprawdził świecę, silnik od wentylatora, czujnik płomienia oraz czujniki płynu chłodzącego. Jeżeli nie znalazłbym żadnej usterki wówczas dokonałbym zakupu urządzenia po regeneracji.
  • #45
    LeszekKK820
    Poziom 8  
    witam.dzisiaj rano ku mojemu zdziwieniu dogrzewacz odpalił.widocznie zalacza sie przy niższej temperaturze niż +5 stopni.dzięki za pomocne odpowiedzi.pozdrawiam
  • #46
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    W moim Sharanie koniec 2000r po lifcie po pięciu próbach blokuje się i trzeba kasować błędy wagiem.
  • #47
    0408
    Poziom 5  
    wesoł13 napisał:
    Witam !
    Chodzi mi o nieszczęsny dogrzewacz w vw sharan 1.9 TDi 115KM
    Dogrzewacz działa tylko jest problem a mianowicie załącza się po odpaleniu auta gdy jest poniżej 5 stopni działa może 2 minuty i wyłącza się po jakimś czasie znów się włącza i ponownie gaśnie nie wiem może tak powinno być.
    temperatura na postoju przez 10-15 minut nie podnosi się wogóle.
    Po przejechaniu 10km w temp. -15 stopni temperatura doszła do 80 stopni.
    Czy to powinno się tak odbywać czy coś jest nie tak?


    Dodano po 1 [minuty]:

    Masz w aucie drugi akumulator ?
  • #48
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Po objawach o których piszesz uważam , że problem jest w nieprawidłowym odprowadzeniu ciepła z dogrzewacza. Przyczynę widziałbym w zapowietrzonym układzie lub uszkodzonej pompce obiegu płynu chłodzącego. Często wycierają się w niej szczotki.
  • #49
    cyba75
    Poziom 10  
    Mam pytanie odnośnie pracy dogrzewacza - u mnie pracuje w zasadzie nonstop gdy zimno na dworze. Silnik dogrzany do normalnej temperatury (mierzony vagiem - ok. 83-84 stopnie). Owszem, pracuje "na wolniejszych obrotach" ale jednak pracuje. Jak jest u Was? Dziś jeździłem innym szarikiem - piec przestaje w nim pracować gdy silnik nagrzeje się do normalnej temp. pracy. Jakie są Wasze doświadczenia?
  • #50
    0408
    Poziom 5  
    U mnie jest tak samo i nie masz co szukać usterki , chyba że na dworze jest powyżej 7 , 8 stopni i wyżej to wtedy jest uszkodzony czujnik temperatury .
  • #51
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Prawdopodobnie termostat za wcześnie się otwiera. Wymień go na nowy
  • #52
    litkus
    Poziom 1  
    Mój za to czasami odpala się nawet gdy temeperatura na dworzu wynosi 30 stopni. Teraz gdy na dworzu jest około 15 chodzi non stop. Jak wyglada ten czujnik temeperatury i gdzie go szukać? Dodatkowo kopci jakby stare kalosze palili w piecu. A tak ogólnie to słabo grzeje
  • #53
    cyba75
    Poziom 10  
    litkus napisał:
    Mój za to czasami odpala się nawet gdy temeperatura na dworzu wynosi 30 stopni. Teraz gdy na dworzu jest około 15 chodzi non stop. Jak wyglada ten czujnik temeperatury i gdzie go szukać? Dodatkowo kopci jakby stare kalosze palili w piecu. A tak ogólnie to słabo grzeje


    U mnie faktycznie znacznie lepiej po wymianie termostatu zrobiło się (silnik osiąga właściwą temperaturę pracy i jest w stanie ją utrzymać) ale wciąż czasem grzeje gdy moim zdaniem nie powinien (12.5 stopnia na zewnątrz, silnik dogrzany a ten tam sobie mruczy leniwie na jakiś spowolnionych obrotach).
  • #54
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Czujnik temperatury jest na poszybiu po lewej stronie samochodu. Nad zbiornikiem płynu chłodzącego. Trzeba zdemontować moskownicę pod szybą. Jest to czarna kratka z której wychodzą ramiona wycieraczki. Jeżeli dogrzewacz kopci to prawdopodobnie uszkodzone jest sitko. Trzeba zdemontowć dogrzewacz, odkręcić świecę i owczas masz dostęp do sitka.
  • #55
    potegat
    Poziom 19  
    Dzisiaj wpadł mi w ręce Vw Sharan 2001 rok nie działa dogrzewacz Eberspacher najprawdopodobniej D5WZ. Komputerowo oki wszystko działa ale nie odpala tylko kopci, rozebrałem go świeca grzeje sitko dobre paliwo podaje ale się nie zapala tylko odparowywuje stąd dymienie i kapanie ropy z wydechu. Co do samej świecy to jest to Beru 8V napięcie na niej podczas grzania to około 6,5V nie wiem jakie powinno być ale jeżeli jest za małe to świeca się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury i nie zapala ropy. Albo świeca sama w sobie nie grzeje jak powinna. Zamówiłem świecę jutro założę i zobaczę co będzie
    Może ktoś ma jakiś pomysł ?
  • #56
    Grzegorz Zapart
    Poziom 11  
    Jak wcześniej wspomniałem winę widziałbym w świecy albo sitku. Sitko może być całe ale jeżeli będzie zabite nagarem wówczas dogrzewacz też będzie kopcił.
  • #57
    potegat
    Poziom 19  
    Piec był podobno robiony w tamtym roku sitko jest czyste wygląda jak nowe. Możliwe że świeca nie daje temperatury takiej jak powinna pomimo tego że grzeje ?.
    A może napięcie jest za niskie 6.5V. Wyjąłem ten system podawania paliwa ze sowiecką i nie zapala ropy nawet jak poleje na sitko.

    Dodano po 12 [godziny] 14 [minuty]:

    Wymiana świecy pomogła ogrzewanie odpala bez problemu. Wychodzi na to że stara świeca nie rozgrzewała się do odpowiedniej temperatury.
  • #58
    adamh84
    Poziom 7  
    Witam. Mam też problem z dogrzewaczem. Wymieniłem świece,sitko i szczotki na dodatkowej pompce. Dogrzewacz zapala lecz po chwili wyskakuje błąd ze za wysoka temperatura. Jakies pomysly??? Może orientuję się ktoś w ktora strone ma iść podgrzany plyn z dogrzewacza - w kierunku silnika czy nagrzewnicy??
  • #60
    adamh84
    Poziom 7  
    Wlasnie pompka pompuje na pewno, sprawdzalem gdy byla wyjeta do wymiany szczotek,działa przy wyłączonym aucie jak i przy zapalonym. Wydaje mi się ze ciepła woda idzie na silnik, jest możliwość ze mechanik zamienił przewody chłodnicze przy silniku te od nagrzewnicy z tyłu ??? Że teraz jest obieg w drugą stronę i dodatkowa pompka pompuje pod prąd??