Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw sharan 1.9 TDi 115KM - dogrzewacz

wesoł13 19 Gru 2009 23:12 36708 53
  • #1 19 Gru 2009 23:12
    wesoł13
    Poziom 9  

    Witam !
    Chodzi mi o nieszczęsny dogrzewacz w vw sharan 1.9 TDi 115KM
    Dogrzewacz działa tylko jest problem a mianowicie załącza się po odpaleniu auta gdy jest poniżej 5 stopni działa może 2 minuty i wyłącza się po jakimś czasie znów się włącza i ponownie gaśnie nie wiem może tak powinno być.
    temperatura na postoju przez 10-15 minut nie podnosi się wogóle.
    Po przejechaniu 10km w temp. -15 stopni temperatura doszła do 80 stopni.
    Czy to powinno się tak odbywać czy coś jest nie tak?

    4 29
  • #2 19 Gru 2009 23:19
    Sztomel
    Poziom 34  

    Jeśli chodzi Ci o podgrzewacz płynu chłodzącego czyli te 3 świece żarowe przed wężem do nagrzewnicy to tak właśnie powinno być.

    4
  • #3 20 Gru 2009 00:14
    wesoł13
    Poziom 9  

    to jest urządzenie działające prawie jak webasto tzw piecyk

    2
  • #4 05 Sty 2010 16:48
    mirek1086
    Poziom 10  

    moze masz malo paliwa,zima niedopuszczalna jest rezerwa?

    3
  • #5 05 Sty 2010 17:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 05 Sty 2010 17:15
    mirek1086
    Poziom 10  

    przy malej ilosci paliwa wzbiorniku ,dochodzi do zapowietrzenia pieca

    1
  • #7 05 Sty 2010 17:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 05 Sty 2010 17:30
    mirek1086
    Poziom 10  

    z mojego doswiadczenia ma!!! a jesli kolega chce sprobowacto polecam palaca sie kontrolka rezerwy i do przodu??

    1
  • #9 05 Sty 2010 17:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Sty 2010 19:28
    MP.MIREKK
    Poziom 2  

    Możliwe uszkodzeniu uległa pompa wody jest umieszczona na grodzi czołowej na podszybiu.

    0
  • #11 08 Sty 2010 01:51
    bodykon
    Poziom 10  

    Witam
    U mnie w Alhambrze, silnik 1.9 TDI, AUY jest zamontowane pełne ogrzewanie tzn. działa także w czasie postoju. Po uruchomieniu silnika piecyk włączał się na 2-3 minuty i następnie kończył pracę. Ten cykl powtarzał się co kilka minut a silnik ciągle był zimny.
    Jak przewidywałem, była niesprawna elektryczna pompa wody znajdująca się podszybiem.
    Pompa jest hermetyczna i w zasadzie się nie psuje. Zużywają się szczotki.
    Jest trochę pracy z wyjęciem pompki, ale to się opłaca. Koszt nowej pompki z zamontowaniem to ok. 500 zł. Nie ma możliwości dokupienia szczotek, trzeba je dorobić. Można wziąść szczotki od elektronarzędzi 220V, ale będą one mniej trwałe od szczotek 12 V. Ja dorobiłem szczotki od regulatora napięcia. Teraz mój piecyk "wyje" jak odrzutowiec i silnik błyskawicznie się nagrzewa. Po prostu nie było pełnego obiegu cieczy chłodzącej i piecyk po 2 minutach pracy przegrzewał się i wyłączał się.

    1
  • #12 20 Sty 2010 16:52
    Henryk Marchel
    Poziom 10  

    ostatnio mialem podobne problamy ale to wyniklo z zapowietrzenia ukladu chlodzenia dopiero po pelnym odpowietrzeniu uklad podgrzewacza zaczol dzialac normalnie a odpowietrzenie wygladalo w taki sposob ze przodem auta wjechalem na rampe na wysokosc ok 1.2 m ipotrzymalem kilka minut na srednich obrotach

    1
  • #13 31 Sty 2010 17:05
    ziomalart
    Poziom 1  

    koledzy jeśli można to gdzie dokładnie gdzie siedzi ta pompka elektryczna cieczy w sharanie bo już tylko ona mi została do sprawdzenia

    2
  • #14 03 Lut 2010 15:41
    ~AdamS
    Poziom 2  

    Jest dokładnie tak jak napisał bodykon, z tym że u mnie w Koszalinie facet w serwisie Webasto i "Ebersprachera" zamawia wykonanie takich szczotek i regeneruje te pompy za około 200 zł.

    0
  • #15 20 Lut 2010 19:06
    wrobel52
    Poziom 9  

    posiadam ten sam problem w sharan AUY 115KM 2001 wyczytałem ze to ta pompka pod podszybiem i znalazłem takie cos za 189 zl bosch bez bez szczotkowa allegro OGRZEWANIE WEBASTO POMPA POMPKA WODY OBIEGU CIECZY Mam umówiona wizytę w VW serwis poinformuje was co stwierdzili fachowcy z VW.

    0
  • #16 26 Lut 2010 16:58
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    taką pompę wody kupiłem we Wrocławiu za 130zł w serwisie ebera, na allegro jest -wpisać pompa wody wrocław.
    Gdy się zapala rezerwa piec powinien się wyłączyć ( dogrzewacz) no chyba , że jest to postojowe na osobnej wiązce( nie fabryczne).

    2
  • #17 15 Lip 2010 16:23
    pawelkollbek
    Poziom 10  

    Witam
    Mam do wszystkich takie pytanie.
    Gdzie kończy się przewód idący od termo-włącznika na podszybiu, chodzi o przewód w kolorze błękitno/białym nie czarnym bo czarny kończy się w piecu jako przewód sterujący.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tej kwestii
    Dziękuję

    2
  • #18 29 Lis 2010 13:42
    macrus
    Poziom 17  

    Witam wszystkich i mam pytanie czy vagiem idzie bez problemu zdiagnozować ten,że dogrzewacz ponieważ u mnie w sharanie 2003 w ogóle się nie odpala i się zastanawiam od czego zacząć szukać przyczyny ze on nie działa?

    2
  • #19 26 Mar 2011 06:55
    ~AdamS
    Poziom 2  

    Najpierw przyczyny szuka się w świecy żarowej 8V i sitku :)

    0
  • #20 07 Maj 2011 22:33
    axidix
    Poziom 13  

    witam
    otóż mam pytanie w moim sharanie 2001 1,9 TDI 115KM
    wogule nie dziala dogrzewacz nic zero , zero odzewu , czy moge jakos sie połączyć komputerem z samochodu ? jak sparawdzić dogrzewacz ?

    6
  • #21 25 Maj 2011 20:05
    misiekwdk
    Poziom 2  

    witaj "axidix. mam pytanie: przy jakiej temp. powietrza sprawdzałeś czy działa Twój dogrzewacz? Może na zewnątrz było +5 albo i więcej. Napisz coś więcej aby można było Ci jakoś pomóc. Trochę się już przy tym grzebałem.

    1
  • #22 25 Maj 2011 22:15
    axidix
    Poziom 13  

    otóż było na pewno cieplej niż +5 ale mostkowałem czujnik temp i odłączałem go i nic , mam dostęp do vag , czy mogę jakoś go sprawić przy pomocy vaga ?

    2
  • #23 26 Maj 2011 10:43
    jasiun
    Poziom 1  

    Witam VW Sharan 1,9 TDI AUY 2001r mam problem z nadmiernym kopceniem z rury wydechowej dogrzewacza bardzo bym prosił o pomoc co może byc przyczyna nadmiernego kopcenia , zaznaczam że to sie dzieje jak temperatura otoczenia była około 8 c wcześniej jak było ciepło to nie widziałem kopcenia .Pozdrawiam

    3
  • #24 13 Cze 2011 16:37
    misiekwdk
    Poziom 2  

    do "jasiun" jeżeli bardzo kopci to za duża dawka ropy jak we wszystkim, ale przy 8 stopniach Celsjusza to nie powinien się wogóle załączyć. Jak było wcześniej ciepło to logiczne, że nie widziałeś kopcenia bo nie załączył się przy tej temp. Załącza się poniżej 4 na plusie.

    0
  • #25 10 Sty 2012 00:23
    grzegorz dob.
    Poziom 20  

    Można dostać się vagiem. wybierz komfort-ogrzewanie dodatkowe. W moim Saranie 2000r łącze się Polskim vagiem. Możesz mieć uszkodzone okablowanie i się nie połączysz.

    0
  • #26 26 Sty 2012 17:15
    sharan 2000
    Poziom 2  

    walcze z moim dogrzewaczem od tygodnia pomału dochodzę do ładu ,wymiana świecy, kable tzn kostki zaśniedziałe , teraz komputer pokazuje mi dwa małe błędy ale opanuję to dziś w nocy a czujnik który znajduje się na podszybiu od włanczania dogrzewacza zmieniam na reczny tylko czekam na mróz aby wiedzieć jaki dać opór . jak zadziała dam znać .

    1
  • #27 27 Sty 2012 11:24
    grzegorz dob.
    Poziom 20  

    Czujnik na podszybiu możesz zewrzeć i wtedy powinno ruszyć podgrzewanie. Ten czujnik to włącznik termo bimetaliczny zwiera poniżej +5°. Przy okazji zapytam jaki symbol (typ. nr. katalogowy)ma świeca do podgrzewacza?.

    2
  • #28 30 Sty 2012 18:23
    sharan 2000
    Poziom 2  

    witam ponownie co do świecy podam jutro bo nie chce mi sie w ten tak ppotęrzny mróz iść sprawdzić nr a jest prawie 20 ale wczoraj odpaliłem i działa bez zażutu ale podpowiedz mi kolego jak mam poprostu uciąc ten czujnik i kable zewrzeć razem czy na jakiej zasadzie to zrobić

    2
  • #29 03 Lut 2012 08:41
    klosek6
    Poziom 13  

    mam problem z moim webastem. założyłem sobie webasto do galaxy 2,3 bęzyna 1997 rok i rano na postoju webasto pracuje idealnie , ale po odpaleniu samochodu webasto po kilku sekundach się wyłącza i na pracującym silniku nie chce się załączyć dopiero jak silnik osiągnie około 70 stopni to wtedy się załącza również na pracującym silniku. i tak w kółko a jak tem silnika spadnie to na pracującym silniku znowu się nie chce załączyć co może być problemem. dodam , że piec jest zamontowany tam gdzie jest montowany fabrycznie dogrzewacz w dieslu i ma wbudowaną pompę wody. Wpięty jest szeregowo na powrocie z tylnej nagrzewnicy bez żadnych trójników. paliwo mam podłączone przez trójnik na powrocie.co to może być , nie ukrywam , że zależy mi , żeby webasto działało również jako dogrzewacz w czasie jazdy.

    0
  • #30 09 Lut 2012 09:27
    grzegorz dob.
    Poziom 20  

    Kolego "Sharan 2000" Czujnik na podszybiu możesz zewrzeć na próbę , zwarcie na stałe spowoduje że podgrzewacz będzie odpalany cały czas przy +20 też. Bez sensu. Wymienić czujnik lub zastosować przełącznik którym będziesz załączał podgrzewacz w razie potrzeby. Na ten symbol świecy czekam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów