Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.6 95r,pomaranczowa lampka "check",silnik

morab 20 Gru 2009 10:19 5196 6
  • #1 20 Gru 2009 10:19
    morab
    Poziom 10  

    :!:Witam wszystkich na forum.Problem jest dość dziwny bo od niedawna.Samochód :arrow:Astra F 95r.Objawy następujące : przekręcenie kluczyka w stacyjce ..zapalają się lampki i ta "check" normalnie, po uruchomieniu silnika gasną tak jak powinny.Jazda samochodem normalna i spokojna , po przejechanie gdzie około 3km zapala sie ponownie lampka "check" moc spada,silnik słabnie i to bardzo,brak możliwości przyspieszenia - lampka jednak nie gaśnie i pali sie nadal.Wykonałem test silnika metodą błysków następująco: zapłon wyłączony, w port diagnostyczny założony mostek miedzy pin A i B port 10 pinowy.Przekręcenie stacyjki ,lampka "check" zaczyna błyskać nastepujaco: rozpoczecie diagnozy 3 razy po 12 potem bład nr 18 cytat kodu:"18 System regulacji spalania stukowego ".Wymienilem sensor stukowy lub czujnik jak kto woli ,resetowałem system i dalej to samo .Wymieniłem filtr czujnika stukowego i dalej to samo.Zmierzyłem Solenoid EGR pomiary takie jak powinny tj. rezystancja A-E - 7,8 - 8,6 Ω przy temp. 20°C i napięcie - pomiar napięcia pomiędzy: E-masa - min. 11V (przy włączonym zapłonie), pomiar napięcia pomiędzy: D-masa - 4,9 - 5,1 V (przy włączonym zapłonie).Już nie wiem czego sie czepic ,może już ktoś przerabiał z kolegów taki problem bylbym wdzieczny za pomoc ...........pozdrawiam :cry:

    0 6
  • Pomocny post
    #2 20 Gru 2009 12:30
    fructon
    Poziom 33  

    jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)

    0
  • #3 20 Gru 2009 13:10
    powidz
    Poziom 20  

    Jak się nie mylę to czujnik przykręca się z siłą 20NM.
    Najczęściej przy nie umiejętnej wymianie uszkadza się obudowa czujnika.
    Dziwne że dopiero po 3km zapala się check, Sprawdź jeszcze sondę lambda.

    0
  • #4 20 Gru 2009 13:15
    morab
    Poziom 10  

    Dziekuję wszystkim za udzieloną mi pomoc ale jednak myslę że padł mi ECM.Sprawdze go lub podmienię i zobaczę jaki efekt.

    0
  • #5 21 Gru 2009 10:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Cienko to widzę - samo odczytanie DTC to za mało, bez jakiegokolwiek podglądu parametrów. Ponadto czym dokręcałeś czujnik spalania stukowego ? Bez rzetelnej diagnozy powymieniasz wszystko co możliwe i dalej będzie źle. Tym bardziej że spalanie stukowe może faktycznie mieć inne przyczyny.

    0
  • #6 21 Gru 2009 10:22
    kortyleski
    Poziom 41  

    Samo to że check zapala się po kilku kilometrach mówi już że to nie sam czujnik stuków, ten świeciłby od razu. Czy była robiona próba zagrzania silnika na postoju, bez jazdy? Tak jak robokop napisał - trzeba popatrzeć na parametry - dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu, pracę sondy lambda. Może również temperaturę silnika czy czujnik nie daje jakichś głupot.

    0
  • #7 20 Lut 2010 10:27
    jarek14r
    Poziom 15  

    Przepraszam, że się wtrącę. W temacie chodzi chyba o silnik X16SZR. Mam pytanie gdzie w ogóle znajduje się w tym silniku czujnik spalania stukowego bo sam chciałbym go sprawdzić?

    2