Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

megane 1.9d , problem z odpalaniem po dłuższym postoju

marx333 14 Maj 2010 14:20 22156 33
  • #31
    jx2wx3
    Poziom 2  
    Witam serdecznie ! Od niedawna mam Megankę w dieslu rocznik 96 i posiada takie wady 1. Nie działa obrotomierz, 2. Nie ładuje akumulatora wskaźnik świeci na czerwono, 3 Bardzo długo nagrzewają się świece żarowe
    Nie posiadam schematu instalacji elektrycznej. Wymieniłem akumulator na nowy. Nic to nie dało. Może ktoś wie co trzeba zrobić. Dzieki za pomoc.
  • #32
    joe.s
    Poziom 9  
    Witam. Posiadam Megane 1.9D rok 2000. Ja również miałem problem z odpalaniem, szczególnie problem nasilał się w zimę przy ujemnych temperaturach. Latem w niższych temp. rankiem to jest ok 5-10 st.C autko paliło niby za pierwszym razem ale przy odpalaniu zatrzepotało zachurgotało i po 2-3 sek. chodziło normalnie. W zimę przy ujemnych temp.grzałem swiecę 2-3 razy i kreciłem. Odpalanie wyglądało w ten sposób , że krecąc rozrusznikiem silnik załapywał, tak jakby palił na 2 czy 3 tłoki dopiero po jakiś 5sek zaczął załapywać na 4 i wtedy puszczałem rozrusznik znów nim zatrzepotało zachurgotało i po 2-3 sek. chodziło normalnie.
    Problemu nie mogłem rozwiązać przez 2 sezony. Czytałem na forach o takich przypadkach. Wszedzie mówiło sie o tym że paliwo może się cofa po dłuższym postoju, że świece żarowe niesprawne, czujnik położenia wału, że wtryski leją, ze zły kąt wtrysku itp.
    Pojechałem wkońcu do fachowca od pomp wtryskowych, naświetliłem mu problem i zostawiłem auto.
    Przyszedłem do niego na drugi dzien i gościu mówi że: wtryski są dobre, chociaż gdybym koniecznie chciał można by je wymienić, kąt wtrysku jest dobry ( a pompa w niedużym zakresie sama koryguje złe ustawienie kąta wtrysku) swiece dobre, ale za to ciśnienie w komorach spalania jest takie 24, 26, 22 i 12. I mówi ze jesli chodzi o 3 pierwsze to jeszcze z bólem serca obleci ale na 4 jest tragedia. Polecił sprawdzenie głowicy.
    Pojechałem do fachowca od silników. Powiedzialem co i jak i wziął sie za sprawdzanie.
    Co się okazało Przyczyną takich niskich wartości okazały się luzy zaworowe, a głównie ich brak, na zaworach wydechowych nie było luzów, a wręcz zawory były minimalnie otwarte przez co w czacie spręzania kompresja uciekała w wydech.
    Po zdjeciu głowicy dodatkowo okazało sie ze chyba 2 gniazdo były jak on to powiedział odklejone.
    Po naprawie głównej głowicy ciśnienie oscyluje od 29 do 31 atm i problem z odpalaniem zniknął. W ostatnie mrozy kiedy było od -10 do -15 nie było problemu. przy nizszych temp trzymałem auto w garażu, nie chciałem ryzykować nieodpalenia bo dojeżdzam do pracy samochodem .
    Dla zainteresowanych dodam ze łączny koszt tej diagnozy i całkowitej naprawy wraz z uszczelkami kosztował mnie 1300zł. Może to nie mało ale jest warto.
    Podsumowując moją wypowiedź proponuję sprawdzić ciśnienie w komorze spręzania, luzy zaworów, wtryskiwacze, no i tez swiece żarowe. To jest wszystko co mam na ten temat do powiedzenia. Powodzenia.
  • #33
    junek88
    Poziom 2  
    Witam. Pozwolę sobie trochę odgrzebać ten temat. Mianowicie jeżdzę Renault Megane 98r z motorem 1.9 D Eco 64 KM. Układ wtryskowy na pompie rozdzielaczowej Bosch EP/VE. Problem dotyczy rozruchu na zimnym silniku. Po przekręceniu kluczyka ciężko odpala i szarpie prze kilkanascie sekund po czym pracuje równomiernie. Po zgaszeniu go i powtórnym odpaleniu problem juz nie występuje. Silnik odpala bez problemu i pracuje równo. Opiszę jakie operacje udało sie już wykonać zeby wykluczyć ewentualne usterki. Wymieniony został komplet świec żarowych, sprawdzone zasilanie świec (prąd dochodzi do wszystkich 4 sztuk), zregenerowane zostały wszystkie 4 wtryski, filtr paliwa wymieniony, układ paliwowy odpowietrzony. Proszę o jakieś dalsze wskazówki i sugestie. Dodam, że przeglądając fora zetknąłem się jeszcze z opiniami o nieszczelności pompy wtryskowej, sprawdzeniu elektrozaworu wyprzedzenia wtrysku przy pompie, i regulacji zaworów. Regulacja odpada gdyż u mnie występują regulatory hydrauliczne.
  • #34
    wielecki
    Poziom 21  
    Masz problem z grzaniem swiec. Podjedż do elektryka niech zmierzy prąd grzania świec miernikiem cegowym. Musi być co najmniej 60A na poczatku.