Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

megane 1.9d , problem z odpalaniem po dłuższym postoju

20 Gru 2009 12:04 22213 33
  • Poziom 9  
    Witam ,
    Mam problem z renią 1.9d 2003 r ( stara buda) , przez około 2 lata auto z rana ( niezależnie od temp.zewn.) odpalało ale chodziło jedynie na nieco podwyższonych wolnych obrotach i świeciła kontrolka świec żarowych , po ponownym rozruchu wszystko było ok . Niestety ostatnio pali kiedy chce zawsze ciężko i jeśli odpali puszcza chmurę niebiesko- białego dymu , jak już odpali to śmiga aż do kolejnego poranka . Dodam że czasem odpali od razu . Przeszukałem forum i bede sprawdzał zgodnie ze wskazówkami , piszę dlatego że może ktoś miał juz takie objawy co ułatwi diagnozę mojej reni
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    proponuje zacząc od sprawdzenia swiec zarowych czy wszyskie grzeja lub czy dochodzi do nich wogole napiecie . Bynajmniej u mnie był taki problem w tdi ze 4 swiece były skopcone ,pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Niebiesko biały dym tzn. że do układu przedostaje się powietrze, sprawdź filtr paliwa.
  • Poziom 9  
    Dzieki , za dotychczasowe odpowiedzi , posprawdzam jutro .
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jeżeli ciężko Ci odpala przy ujemnych temperaturach, ale jak odpali to zwróć uwagę czy na początku równo Ci silnik pracuje (przez kilka sekund). Jeśli nie, to któraś świeca do wymiany. Przy okazji wymień wężyki przelewowe wtryskiwaczy, koszt w moim przypadku wynosił 5zł. Przez to też mogą być problemy bo może zasysać przez te wężyki powietrze. Przerabiałem to niedawno;) U mnie była spalona jedna świeca.
  • Poziom 9  
    Witam , dzieki za wskazówki
    Dzisiaj zajzalem pod maske ( samochod sdostalem z firmy prawie za darmo ) i po podladowaniu baterii probowalem odpalic , nic z tego . Poczytalem na forum i podpompowalem reczna pompka ( gruszka) , dziwne tylko ze gruszka ta mieknie chwile po tym jak sie podpompuje , ponadto klips ( zacisk) ktory trzyma wezyk od gruszki do filtra paliwa jest luzny ( podejzewam lewe powietrze ) , Pompa to napewno Lucas bez linki i zapewne trzeba ja odpowietrzyc - moze ktos to robil i zna jakies myki jak to zrobic szybko . Dodam ze autko przeszlo serwis 4 miechy temu ( pasek , swiece zarowe itp ) . Juz wczesniej szwankowalo wiec szef postanowil mi je podarowac.
  • Poziom 14  
    Miałem podobny problem .Przyczyną był przegrzany bezpiecznik i gniazdo od świec żarowych, chyba 80A, znajduje się tam gdzie akumulator.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Dzieki , jesli mozesz sprecyzowac gdzie tegoi szukac ( gniazdo od swiec zarowych ?) , bylbym wdzieczny . Moze udalobysie zrobic fotki ? .
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku
  • Poziom 10  
    witam też mam megi 1.9d te same objawy walcze z nia juz 3mies. zle odpala rano. telepie , kopci na biało niebiesko, zaworek zwrotny załozyłem, nowy filtr, ustawiłem kont pompy, swiece wszystkie ok, grzeją tez cacy, przeley nowe i co- nic. telepie nim jakby zapalał na 2cylindry po kilku sekundach jest ok. jak krece rozrsznikiem to musze go trzymac tak ok 5sek zanim zacznie sam juz chodzic i jak juz czuje ze moge puscic rozrusznik to jest ok i chodzi jak ta lala cyka na pół obrotu. po 8godz ---to samo. nie mam juz siły co jej jest
  • Poziom 9  
    mialem kiedys megane na taki problem,gosciu ja odpalal rano na eter (samostart w sprayu) ogladalem ten silnik z kazdej strony troszke zaplon przyspieszylem bo cos mi za miekko chodzil i okazalo sie ze problem tkwil w podkladkach hydrokinetycznych pod 2 wtryskami, jak cisnienie zlecialo i splynela ropka z laczenia to prawdopodobnie sie rozszczelnial jak tylko zalapal cisnienie i wlecialo tam troszke ropki to trzymal, wymienione podkladki wszystkie cztery dwie nosily slady jakby zdejmowania i pali na dotyk 320tys km przekulane koszt 40zl w czesciach

    Dodano po 42 [sekundy]:

    aha dodam ze to byl silnik 1.9 dti
  • Poziom 10  
    dodam jeszcze ze kompresja jest bo jak mi ta pompe ustawiali to sprawdzili. tylko ze po ustawieniu problem juz był nie tak odczuwalny. odpalał znacznie lepiej a jak mu odwaliło a zdaza sie raz na 10 ze pyknie nawet rano przy mrozie bez problemu. i sie wiele nie krztusi. faktycznie jeden wtrysk jest wilgotny przy głowicy. grzanie swiec nawet po 3 razy nic nie daje. czekam az przekaznik pstyknie i krece. dozbieram troche kasy to pojade do pompiarzy a sa dobrzy w bydgoszczy to niech mi cos doradza podsune im temat z tymi podkładkami .
  • Poziom 12  
    kabe1313
    czy w silniku dt też są takie podkładki i gdzie je można kupić dodam ze mam ten sam problem normalnie już rozkładam ręce przy tym aucie niby wtryski regenerował poprzedni właściciel osobiście je sprawdzałem sa dobre ale podkładki chciałbym wymienić tak dla pewności
  • Poziom 10  
    a moja megane stała teraz 8dni i poszedłem dzis rano przed pracą ją odpalić i o dziwo od jednego króciutkiego strzała odpaliła bez czkania i telepania. nie dymiła chodziła jak nówka ale po 8h po pracy znów to samo. nie wiem o co jej chodzi. a z tymi podkładkami to dziś 3 fachowców miny zrobili jakby nie wiedzieli o co chodzi
  • Poziom 12  
    znalazłem fachowca co do tych podkładek bo mam taki sam problem w Tucholi ma taki gościu ale tez się dziwił tylko muszę mu na wzór jedna zabrać w poniedziałek będę to napisze czy ma takie cudeńka a kolego zobacz sobie jeszcze zaworek zwrotny paliwa na pompie wtryskowej
  • Poziom 9  
    Witam ,
    Zwalczylem problem , bylo tak
    Wczoraj kupilem 4 nowki swiece zarowe i wymienilem , rano pobudka i niestety niemile zaskoczenie ( tryka , tryka i nie moze zalapac ) . Do domu po miernik
    Sprawdzam napiecia na konektorach do swiec i okazuje sie ze na czwartym jak byk zerooooo.... , wiec kabel do plusa bezposrednio na ta swiece i brummm odpalil momentalnie , wiec problem zdiagnozowany teraz szukam przyczyny . chyba pojde na skroty i zasile ta swiece bezposrednio wiec kupie jakis mocny przekaznik zasteruje go z jednej z dzialajacych swiec i wiooo... no taka mam nadzieje :)
    Pozdrawia z Irlandii Marcin

    P.S. wczesniej zalozylem tez zaworek zwrotny i wywalilem oryginalne przewody od filtra do pompy bo wg mnie nie trzymaly te szybko-''zlaczki'' :)
  • Poziom 10  
    witam a ten zawór zwrotny na pompie to który to. napewno go znajdę jak mi podpowiecie gdzie szukać ogólnie szukałem ale niechce rozkręcać za bardzo bo mroźno troche. pompa boscha
  • Poziom 12  
    u góry na pompie przewód powrotny jest do niego podłączony
  • Poziom 10  
    ło to powiem szczerze ze tam właśnie szukałem i tam nic nie ma w srubie jest tylko dziurka i nic pozatym.
  • Poziom 12  
    pompy boscha nie mają zaworków zwrotnych tylko zaworki utrzymujące wewnętrzne ciśnienie w pompie wtryskowej, jeśli ma przepływ to znaczy że jest dobry
    jaki masz problem?
  • Poziom 9  
    A propos tego wewnetrznego zaworka , rozmawialem z kumplem elektronikiem samochodowym ( w czasie moich zmagan z ciezkim odpalaniem) i powiedzial ze to nie zaworek siada tylko tranzystor ktory nim steruje w ukaldzie sterujacym pompy BOSH . powiedzial ze moze wymienic takie cos za relatywnie niskie pieniazki . Okazalo sie ze ja mam LUCAS i problem tkwil w czym innym ale wiedza pozostala wiec sie nia dziele.
    Kumpel jest z Radomia i jakby co moge podac na niego namiary , prowadzi maly warsztat elektroniki samochodowej elektronik z wyksztalcenia i zamilowania
    pozdrawiam Marcin.
    PS . Na zakonczenie tematu u mnie uszkodzony jest NAGARES ( brak pradu na wyjsciu na jedna ze swiec ) , kupilem na allegro uzywke za 50 zl , czekam na przesylke
    Poki co pociagnalem gruby kabelek od swiecy do akumulatora zakonczony krokodylkiem i rano przy pierwszym rozruchu zasilam ta jedna swiece bezposrednio auto pali na dotyk , jak zapali odpinam krokodylek.
  • Poziom 10  
    Witam mi tu jednak coś tkwi w elektryce. Tu jest zależnie jak jej odwali. Przestała mi już temperaturę pokazywać pali ok 10l. Z tego co się doczytałem to jest jakieś dogrzewanie świecami (nie działa) i jeszcze jedno na pompie z boku mam taki elektrozawór z cienką rurka metalową na który jest ciagle +12v. Czy to nie jest czasem od zimnego rozruchu? Silnik jest bardzo gorący a na nim jest napięcie. Dziś wracałem z domu 60km i w czasie jazdy tankowałem. Po odpaleniu dostała takiego kopyta jak nigdy aż się zdziwiłem, że wcześniej tak muliła. Zobacze jak rano będzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Bez komentarza ...szukaj dalej dziurki najlepiej po palcu ( do zavada)
  • Poziom 10  
    marx333 nie wszyscy są specami. To jest zwykły diesel i tam nie widziałem sterowania elektronicznego pompy. Jest jedynie urządzenie grzewczo - rozruchowe i z tym akurat jutro jadę do elektryka niech zobaczy. Wszyscy rozkładają ręce bo te typy niby tak mają
  • Poziom 9  
    zavvada napisał:
    marx333 nie wszyscy są specami. To jest zwykły diesel i tam nie widziałem sterowania elektronicznego pompy. Jest jedynie urządzenie grzewczo - rozruchowe i z tym akurat jutro jadę do elektryka niech zobaczy. Wszyscy rozkładają ręce bo te typy niby tak mają

    przepraszam za uszczypliwosc - wada wrodzona
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem: Scenic 1,9 DTI, po dłuższym postoju ciężko odpala. Co zauważyłem: na powrocie z pompy wtryskowej (Bosch) jest zawór (myślałem, że to zawór zwrotny), ale to zawór utrzymujący ciśnienie w pompie.
    Ostatnio zamieniłem ten zawór na podobny zawór od starej pompy Renault 11 (pompa Lucas CAV) ten zawór ma podobną budowę, ale ma cienką sprężynkę. Samochód ledwie odpalił, obroty miał bardzo wolne ( dosłownie ledwie przewalał tłokami) i W OGÓLE NIE REAGOWAŁ na pedał gazu. (ciekawostka!?) Ten zawór utrzymuje ciśnienie w pompie i jeżeli się wypracuje, to pompa zaczyna głupieć po dłuższym postoju. Jeżeli poszuka się postów z tego typu problemami, to się okaże, że to nie tylko Renault, ale także Ople, Audi, Peugoty i inne marki z pewnymi przebiegami. Myślę że ten zaworek się wypracowuje.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    witam !

    mam problem z renault megan 1.9 d 64km , po nocy przy - temp. ciezko odpala i musze ja dlugo krecic. Po uruchomieniu pracuje nierowno dopiero po chwili wchodzi na rowne obroty .Wczesniej mialem sytuacje , ze w czasie jazdy auto stracilo na mocy , swiece sa dobre prosze o naswietlenie sprawy co moze byc nie tak z autem .

    pozdrawiam !!!
  • Poziom 12  
    Niestety ale silniki w autach renault są strasznie wrażliwe na ustawienie początku wtrysku jeśli we wszystkich przypadkach były sprawdzane świece i paliwo nie schodzi to zaczął bym dalsze POSZUKIWANIA od tego chyba jeśli to nie pomorze to należy sprawdzić zawór przyspieszenia konta wtrysku pozdro.
  • Poziom 9  
    Do kolegi Mateuszpl1
    Mialem ten sam problem dokladnie takie same objawy
    Odepnij zlaczki przy swiecach i sprawdz czy na wszystkich jest napiecie gdy przekrecisz kluczyk ( uwaga napiecie jest tylko 3 minuty i potem spada i zanika , takze sprawdzaj po jednej zlaczce ) . U mnie to byla przyczyna ze na jednej brak pradu wiec grzaly tylko trzy swiece . Zeby sie przekonac czy to nie jest napewno problem ze sterowaniem swiecami , zasil je bezposrednio odpowiednio grubymi kablami bezposrednio z akumulatora ( oczywiscie tylko na czas rozruchu max 3 min ) . Tylko nie jezdzij z ta prowizorka zebys sobie auta nie spalil - chyba ze zrobisz to parzadnie najlepiej z pomoca elektryka .
  • Poziom 10  
    witam ponownie. Mojej megance przeszło po wymianie czujników przy termostacie -świece wcześniej grzały nie wiem na co one miały wpływ (czujniki). Koszt 110zł o ile dobrze pamiętam za dwa. Przestała szarpać, prychać, pali na dosłownie pół obrotu -sprawdzone poniżej zera (-4). Teraz stała 5dni nie jeżdżona i odpaliła na tykniecie. Całkiem inne auto. pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi