Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodatki do paliw przy silnikach HDI

mak270 20 Gru 2009 13:42 9606 9
  • #1 20 Gru 2009 13:42
    mak270
    Poziom 17  

    Witam,
    Mam 1.4HDI a silniki te kojarzone sa z duza wrazliwoscia na zanieczyszczenia. W zwiazku z tym mam 2 pytania:

    1) Czy przy tych silnikach mozna i nalezy dodawac jakichs preparatow czyszczacych do paliwa ?
    2) Jakies preparaty ulatwiajace zima rozruch silnika. Po nocy na dworze przy obecnym mrozie mialem problem z odpaleniem. Bylo ok. -15 chyba w nocy moze ciut zimniej.

    Jesli tak to prosze o nazwy
    Dziekuje z gory

    0 9
  • #2 20 Gru 2009 15:14
    GFdYx
    Poziom 10  

    Ja tam jestem wrogiem takich preparatów, już lepiej wymienić filtr paliwa, bo może się
    w nim zbierać woda, niestety są one dość drogie (160zł). Poza tym sprawdź, czy Ci świece żarowe wszystkie grzeją i spadek napięcia na akku przy kręceniu.
    Mam fieste z tym silniku i wczoraj przy ok. -17st odpaliła tylko po paru sek. kręcenia.

    0
  • #3 04 Sty 2010 08:58
    szakkkalll
    Poziom 15  

    wszystkie te dodatki do ON to nic innego jak zwykła nafta, kto nie wierzy niech spojrzy w kartę charakterystyki pierwszego lepszego takiego wynalazku. Marketing robi swoje.

    0
  • #4 04 Sty 2010 09:12
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Dla tych co twierdza, że części do japończyków drogie: mam Mazdę 626 2.0D z 2000r i na starcie (sprowadzona z Belgii z przebiegiem pewnym 193tys.) wymieniłem wszystko co kolega serwisant radził, po roku w środku zimy powyżej 140km/h samochód zaczął szarpać i wskaźnik świec migał, wymieniłem filtr paliwa (zamiennik ok. 25zł ) i wszystko OK, na dnie obudowy filtra żółta maź, w środku drugiej zimy wymieniłem profilaktycznie filtr, środek idealny ale jak już wymontowałem stary filtr to dałem nowy (wymieniam ok. 20 minut), teraz trzecia zima ale nawet przy 160-170km nic nie szarpie a mnie się nie chce w zimnym garażu bawić. Kupiłem dwa filtry na zapas w hurtowni kolegi , cena ,,oryginalnie zadziwiająca" ale to już inna bajka...Jeżdżę na najtańszym oleju napędowym (ostatnio 3,61zł), tankuję zawsze na stacjach marketowych, z mojej strony zero jakichkolwiek dodatków.

    0
  • #5 07 Sty 2010 21:24
    j_a_c
    Poziom 16  

    serwisuje około 30 takich peugeotów ,wystarczy regularna wymiana filtra paliwa ,sprawdzenie świec żarowych, i ani jeden tej zimy nie miał problemów.
    a niektóre już maja ponad 200k km,i wszystkie stoją na dworze

    0
  • #6 31 Sty 2011 13:12
    przemekm1970
    Poziom 11  

    mak270 napisał:
    Witam,
    Mam 1.4HDI a silniki te kojarzone sa z duza wrazliwoscia na zanieczyszczenia. W zwiazku z tym mam 2 pytania:

    1) Czy przy tych silnikach mozna i nalezy dodawac jakichs preparatow czyszczacych do paliwa ?
    2) Jakies preparaty ulatwiajace zima rozruch silnika. Po nocy na dworze przy obecnym mrozie mialem problem z odpaleniem. Bylo ok. -15 chyba w nocy moze ciut zimniej.

    Jesli tak to prosze o nazwy
    Dziekuje z gory

    Ad.1 W moim przekonaniu nie trzeba stosować żadnych preparatów, wystarczy tankować dobrej jakości paliwo. Trzeba pamiętać o regularnej zmianie filtra paliwa.
    Ad.2 Dobry akumulator, sprawny obwód ładowania+olej syntetyczny 5W/40 lub 5W/30 i nie powinno być żadnych problemów.

    0
  • #7 01 Lut 2011 10:08
    kamil907
    Poziom 28  

    przemekm1970 napisał:

    Ad.1 W moim przekonaniu nie trzeba stosować żadnych preparatów, wystarczy tankować dobrej jakości paliwo. Trzeba pamiętać o regularnej zmianie filtra paliwa.
    Ad.2 Dobry akumulator, sprawny obwód ładowania+olej syntetyczny 5W/40 lub 5W/30 i nie powinno być żadnych problemów.

    Po pierwsze gratuluję odkopania tak starego tematu. Co do odpowiedzi to nie do końca podzielam takie zdanie. Zgodze się jedynie że aku musi być w dobrej kondycji żeby nie było sytuacji że rano nawet nie zakręci rozrusznikiem. Ja mam starą, dobrą, wolnossącą jednostkę 1.9D koncernu PSA, cały czas leję Bioester, w zimie również, a w lecie praktycznie wszystko co jest pod ręką i da się to przepalić. Olej to mineralny Castrola i jakoś najmniejszych problemów z odpalaniem nigdy nie miałem, zawsze za pierwszym razem odpala i nigdy nie kręcę dłużej niż 3sek. Jedynie gdy temperatura spada poniżej -25 dolewam trochę benzyny lub denaturatu żeby się parafina nie wytrąciła. Silnik ma ponad 360k przebiegu i nadal jest w idealnej kondycji, nie bierze w ogóle oleju. To jest właśnie potwierdzenie wyższości niektórych silników nad innymi.

    1
  • #8 01 Lut 2011 11:48
    siewcu
    Poziom 33  

    kamil907 napisał:
    To jest właśnie potwierdzenie wyższości niektórych silników nad innymi.

    To nie jest potwierdzenie niczego. Widziałem Passata B6 2.0 TDI z przebiegiem 900 tysięcy km - i silnik był w bardzo dobrej kondycji. Poza tym lanie Castrola jest przejawem braku wiedzy, i nie jest to zdrowe dla silnika.

    -1
  • #9 01 Lut 2011 14:19
    kamil907
    Poziom 28  

    Gdyby nie było zdrowe to już by się skończył ten silnik ale jakoś ma się dobrze już przez długie lata. A ja widziałem B6 2.0TDI który po 150k miał za sobą już dwa remonty silnika.

    1
  • #10 01 Lut 2011 23:39
    przemekm1970
    Poziom 11  

    [quote="kamil907"]

    przemekm1970 napisał:

    Ja mam starą, dobrą, wolnossącą jednostkę 1.9D koncernu PSA

    1.9D to nie jest niestety HDI i doświadczeń z tegoż silnika nie można przenosić 1:1 do jednostek HDI.
    To prawda, że ten silnik (1.9D) jest nie do zdarcia i może pracować na wielu alternatywnych paliwach, w przeciwieństwie do HDI .

    Dodam, że 1.4Hdi odpala również po 3s kręcenia nawet w największe mrozy.

    0