Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodatki do paliw przy silnikach HDI

mak270 20 Dec 2009 13:42 11595 9
  • #1
    mak270
    Level 17  
    Witam,
    Mam 1.4HDI a silniki te kojarzone sa z duza wrazliwoscia na zanieczyszczenia. W zwiazku z tym mam 2 pytania:

    1) Czy przy tych silnikach mozna i nalezy dodawac jakichs preparatow czyszczacych do paliwa ?
    2) Jakies preparaty ulatwiajace zima rozruch silnika. Po nocy na dworze przy obecnym mrozie mialem problem z odpaleniem. Bylo ok. -15 chyba w nocy moze ciut zimniej.

    Jesli tak to prosze o nazwy
    Dziekuje z gory
  • #2
    GFdYx
    Level 11  
    Ja tam jestem wrogiem takich preparatów, już lepiej wymienić filtr paliwa, bo może się
    w nim zbierać woda, niestety są one dość drogie (160zł). Poza tym sprawdź, czy Ci świece żarowe wszystkie grzeją i spadek napięcia na akku przy kręceniu.
    Mam fieste z tym silniku i wczoraj przy ok. -17st odpaliła tylko po paru sek. kręcenia.
  • #3
    szakkkalll
    Level 16  
    wszystkie te dodatki do ON to nic innego jak zwykła nafta, kto nie wierzy niech spojrzy w kartę charakterystyki pierwszego lepszego takiego wynalazku. Marketing robi swoje.
  • #4
    cirrostrato
    Level 37  
    Dla tych co twierdza, że części do japończyków drogie: mam Mazdę 626 2.0D z 2000r i na starcie (sprowadzona z Belgii z przebiegiem pewnym 193tys.) wymieniłem wszystko co kolega serwisant radził, po roku w środku zimy powyżej 140km/h samochód zaczął szarpać i wskaźnik świec migał, wymieniłem filtr paliwa (zamiennik ok. 25zł ) i wszystko OK, na dnie obudowy filtra żółta maź, w środku drugiej zimy wymieniłem profilaktycznie filtr, środek idealny ale jak już wymontowałem stary filtr to dałem nowy (wymieniam ok. 20 minut), teraz trzecia zima ale nawet przy 160-170km nic nie szarpie a mnie się nie chce w zimnym garażu bawić. Kupiłem dwa filtry na zapas w hurtowni kolegi , cena ,,oryginalnie zadziwiająca" ale to już inna bajka...Jeżdżę na najtańszym oleju napędowym (ostatnio 3,61zł), tankuję zawsze na stacjach marketowych, z mojej strony zero jakichkolwiek dodatków.
  • #5
    j_a_c
    Level 17  
    serwisuje około 30 takich peugeotów ,wystarczy regularna wymiana filtra paliwa ,sprawdzenie świec żarowych, i ani jeden tej zimy nie miał problemów.
    a niektóre już maja ponad 200k km,i wszystkie stoją na dworze
  • #6
    przemekm1970
    Level 12  
    mak270 wrote:
    Witam,
    Mam 1.4HDI a silniki te kojarzone sa z duza wrazliwoscia na zanieczyszczenia. W zwiazku z tym mam 2 pytania:

    1) Czy przy tych silnikach mozna i nalezy dodawac jakichs preparatow czyszczacych do paliwa ?
    2) Jakies preparaty ulatwiajace zima rozruch silnika. Po nocy na dworze przy obecnym mrozie mialem problem z odpaleniem. Bylo ok. -15 chyba w nocy moze ciut zimniej.

    Jesli tak to prosze o nazwy
    Dziekuje z gory

    Ad.1 W moim przekonaniu nie trzeba stosować żadnych preparatów, wystarczy tankować dobrej jakości paliwo. Trzeba pamiętać o regularnej zmianie filtra paliwa.
    Ad.2 Dobry akumulator, sprawny obwód ładowania+olej syntetyczny 5W/40 lub 5W/30 i nie powinno być żadnych problemów.
  • #7
    kamil907
    Level 28  
    przemekm1970 wrote:

    Ad.1 W moim przekonaniu nie trzeba stosować żadnych preparatów, wystarczy tankować dobrej jakości paliwo. Trzeba pamiętać o regularnej zmianie filtra paliwa.
    Ad.2 Dobry akumulator, sprawny obwód ładowania+olej syntetyczny 5W/40 lub 5W/30 i nie powinno być żadnych problemów.

    Po pierwsze gratuluję odkopania tak starego tematu. Co do odpowiedzi to nie do końca podzielam takie zdanie. Zgodze się jedynie że aku musi być w dobrej kondycji żeby nie było sytuacji że rano nawet nie zakręci rozrusznikiem. Ja mam starą, dobrą, wolnossącą jednostkę 1.9D koncernu PSA, cały czas leję Bioester, w zimie również, a w lecie praktycznie wszystko co jest pod ręką i da się to przepalić. Olej to mineralny Castrola i jakoś najmniejszych problemów z odpalaniem nigdy nie miałem, zawsze za pierwszym razem odpala i nigdy nie kręcę dłużej niż 3sek. Jedynie gdy temperatura spada poniżej -25 dolewam trochę benzyny lub denaturatu żeby się parafina nie wytrąciła. Silnik ma ponad 360k przebiegu i nadal jest w idealnej kondycji, nie bierze w ogóle oleju. To jest właśnie potwierdzenie wyższości niektórych silników nad innymi.
  • #8
    siewcu
    Level 34  
    kamil907 wrote:
    To jest właśnie potwierdzenie wyższości niektórych silników nad innymi.

    To nie jest potwierdzenie niczego. Widziałem Passata B6 2.0 TDI z przebiegiem 900 tysięcy km - i silnik był w bardzo dobrej kondycji. Poza tym lanie Castrola jest przejawem braku wiedzy, i nie jest to zdrowe dla silnika.
  • #9
    kamil907
    Level 28  
    Gdyby nie było zdrowe to już by się skończył ten silnik ale jakoś ma się dobrze już przez długie lata. A ja widziałem B6 2.0TDI który po 150k miał za sobą już dwa remonty silnika.
  • #10
    przemekm1970
    Level 12  
    [quote="kamil907"]
    przemekm1970 wrote:

    Ja mam starą, dobrą, wolnossącą jednostkę 1.9D koncernu PSA

    1.9D to nie jest niestety HDI i doświadczeń z tegoż silnika nie można przenosić 1:1 do jednostek HDI.
    To prawda, że ten silnik (1.9D) jest nie do zdarcia i może pracować na wielu alternatywnych paliwach, w przeciwieństwie do HDI .

    Dodam, że 1.4Hdi odpala również po 3s kręcenia nawet w największe mrozy.