Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.6 benzyna 95r. - za dużo pali

aribike 20 Gru 2009 14:14 18484 26
  • #1 20 Gru 2009 14:14
    aribike
    Poziom 12  

    Witam. Posiadam samochód jak w temacie. Od jakiegoś czasu zaczął bardzo dużo spalać, nawet do 20l/100km jeżdżąc po mieście i to przy ekonomicznej jeździe, do 50km/h lekko przyspieszając i zmieniając bieg tak przy 2.5 tys obrotów. Fakt że w zimę, ale nawet w lato jest to tak 12-15 l. W trasie nie jest zle, nawet jadąc dość szybko pali maks 10, a średnio może z 8. Dodam że z tłumika leci sporo wody, przy kilkuminutowym postoju robi się kałuża. Zmieniłem filtr powietrza, jest jak było. Będę też wymieniał termostat bo auto przy jeździe nie osiąga nawet 60st. i przy takiej temp. ciągle śmigam. To pewnie trochę pomoże bo jazda na rozgrzanym silniku to już będzie inna jazda, jednak myślę, że do poziomu np. 10l w mieście nie dojdę. Co jeszcze może być przyczyną tak dużego spalania ? Bo nie wiem za co się brać. Czekam na odpowiedzi bo zbankrutuję, czuję się jakbym miał pod maską z 500 kucyków :p a czytałem o tym aucie ze jego średnie spalanie w mieście to 8-9. Marzę o takim spalaniu :(
    Dopowiem jeszcze, że w mieście robię krotkie odcinki, często odpalam, jadę do dziewczyny 2km, gaszę potem tak samo wracam. Ale nieraz jeżdżę po mieście o tak sobie i słucham muzyki i nawet przy takiej ciągłej jeździe np. 30km jest tak samo. Może filtr paliwa też wymienic ? Doradźcie

    0 26
  • #2 20 Gru 2009 15:09
    GFdYx
    Poziom 10  

    Musiałbyś sprawdzić sondę lambda i sprawdzić ten termostat, chociaż po przejechaniu 2km, nie ma szans żeby silnik miał więcej niż 60st. Możliwe ze coś jest jeszcze nie tak z modułem od silnika. najlepiej jakbyś sobie go podpiął pod komputer, to powinno wszystko wyjść

    0
  • #3 20 Gru 2009 15:46
    aribike
    Poziom 12  

    No tak ale nawet jak przejade 100 km to nie podejdzie nawet do tych 60 tak wiec termostat na pewno do wymiany. Czyli komputer wykaże co jest nie tak ? No okey to będę próbował.

    0
  • #4 21 Gru 2009 21:58
    aribike
    Poziom 12  

    Wymieniłem termostat, nie powiem jest lepiej, autko szybko się nagrzewa do 90 i tak trzyma :) Mało jeździłem, ale chyba też mniej spala, zobaczymy jak będzie dalej. Póki co jestem zadowolony. Teraz druga sprawa. Muszę wymienić filtr kabinowy, bo nawiew słabo dmucha trochę, to chyba ten filtr jest tego przyczyną prawda ? Czy w moim aucie znajduje się on po lewej stronie stojąc z przodu auta na podszybiu ? Ten plastik zdjąć i tą plastikową listwę z szyby tak ? No i filtr paliwa też chyba będę musiał, gdzie on się znajduje ? Gdzieś w bagażniku po prawej stronie ? No i jeszcze ostatnia sprawa, nadmuch działa mi tylko i wyłącznie na maks obrotach, czy to rezystor nadmuchu ? Gdzie on jest ? Trochę się chcę zająć autkiem ale jestem początkujący, wybaczcie :P

    1
  • #5 27 Gru 2009 14:09
    aribike
    Poziom 12  

    Jednak po wymianie termostatu dalej jest tak samo. zatankowałem 12l benzyny i zrobiłem na tym 80 km jeżdżąc tylko po mieście, w przeciągu kilku dni. Oznacza to ze auto pali na mieście 15l/100km. Przy moim silniku to prawie 2x za duzo :( mial ktoś juz taki przypadek ?

    3
  • #6 27 Gru 2009 14:48
    putin2208
    Poziom 18  

    Nie licz na niższe spalanie jak robisz niewielkie dystanse przy niedogrzanym silniku. Pracuje ssanie i pobiera więcej wachy. Mi lanos jest w stanie wciągnąć i 12litrów na krótkich dystansach. A dane ze spalania innych ludzi możesz między bajki włożyć. Sprawdź sondę lambda i filtr powietrza.

    1
  • #7 27 Gru 2009 16:11
    aribike
    Poziom 12  

    Filtr powietrza wymieniłem. A tą sondę można sprawdzić tylko podłączając pod komputer czy u zwykłego mechanika też można ?

    0
  • #8 27 Gru 2009 21:04
    putin2208
    Poziom 18  

    U zwykłego też można sprawdzić. U mnie w lanosie podłączył woltomierz i okazało się że sonda się zacina.

    0
  • #9 28 Gru 2009 19:57
    aribike
    Poziom 12  

    Aha ok, dzięki za info :) Mam jeszcze jedną zagwozdkę. Czasami skaczą mi obroty, przykład : jadę sobie np. na 2 biegu, jest 3tys. obr./min., naciskam sprzęgło, spada do 1 i w tym miejscu nieraz skaczą, spada do 0,6, szybko podnosi się do może 1,3 potem znowu gdzieś do 0,6 i nagle się stabilizuje i jest przed 1. Czasem też jak stoi sobie na luzie i przygazuję też tak jest, już nie aż tak bardzo ale jednak. Czego to może być oznaka ?

    0
  • #10 28 Gru 2009 22:39
    bezum1
    Poziom 22  

    Witam !
    Objawy wskazują na uszkodzenie sondy lambda.

    0
  • #11 28 Gru 2009 22:57
    aribike
    Poziom 12  

    Dziękuję bardzo :) zmniejszy się spalanie dzieki temu ? i ile kosztuje taka sonda do mojego auta ? i ile wymiana mniej wiecej ?

    0
  • #12 31 Gru 2009 09:36
    aribike
    Poziom 12  

    Przy odpalaniu na dużym mrozie tez mam podobny problem, zwlaszcza rano. odpalam, silnik zalapie i kręci sie ale tak na 0.5 tys obr, dusi sie, czasem zalapie i wskoczy na 1 tys, a czasem sie zadusi i zgaśnie, dopiero po kolejnych próbach sie udaje. To tez moze byc objaw uszkodzonej sondy ?

    0
  • #13 02 Sty 2010 17:03
    aribike
    Poziom 12  

    Szkoda że już mi nie odpisujecie. Podpiąłem auto pod kompa. Jednak sonda działa i to poprawnie. Czyli wszystko jest ok :( Czy tak już po prostu jest że on na mieście będzie mi palił najmniej 15l/100 ? I to minimalnie, przy najspokojniejszej jeździe, trochę szybciej to i 20 spali. Co jeszcze może być przyczyną ? Czytałem o jakichś wężykach powrotu paliwa, a może przepływomierz ? Facet który sprawdzał mi sondę powiedział żeby go przeczyścić. Zrobię to ale wątpię żeby to coś dało. Macie może jeszcze jakieś pomysły czy po prostu niby "oszczędny" silnik 1.6 musi tyle palić ?

    0
  • #14 10 Sty 2010 19:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A gdzie wyczytałeś że to oszczędny silnik?
    W lecie trzeba się liczyć ze zużyciem ok 10l w mieście w zimie więcej.
    Niedawno był podobny temat z tym silnikiem.

    0
  • #15 10 Sty 2010 19:39
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Może wreszczie spadne niektórym klapka z oczu, ze jak coś jest niemieckie i ma cztery kółka na masce to jest rewelwcja...A4 w benzynie - fatalny stosunek ceny do jakości.
    Ale wracając do tematu, -20 litrów -troche dużo. Zmieniałeś dawno świece, przewody WN ?. Podjedź do mechanika i sprawdź sprężanie na cylindrach.

    Mój japończyk- duze kombi(1600kg!!) z 3-litrowym 170-konnym motorem i z automatem z tego samego roku pali do 17 l gazu na krótkich odcinkach ( no oczywiście i trochę benzyny na początek), a 13-14 w tzw. trasie- jeśli coś takiego u nas istnieje.

    0
  • #16 18 Sty 2010 17:34
    czaarny25
    Poziom 11  

    Kupcie sobie diezla. Teraz mam corolle 2.0 d4d z 03r na mieście średnia 6.0 do 6.8 l/100km na trasie 400 km tam i 400 km z powrotem 4.8 do 5.2 l /100km. Wcześniej miałem audi a4 1.9 tdi 110koni z 97r i paliło około 0.5 l więcej niż toyota

    0
  • #17 18 Sty 2010 22:44
    eltron
    Poziom 26  

    Cytat:
    Może wreszczie spadne niektórym klapka z oczu, ze jak coś jest niemieckie i ma cztery kółka na masce to jest rewelwcja...A4 w benzynie - fatalny stosunek ceny do jakości.
    Ale wracając do tematu, -20 litrów -troche dużo. Zmieniałeś dawno świece, przewody WN ?. Podjedź do mechanika i sprawdź sprężanie na cylindrach.

    Mój japończyk- duze kombi(1600kg!!) z 3-litrowym 170-konnym motorem i z automatem z tego samego roku pali do 17 l gazu na krótkich odcinkach ( no oczywiście i trochę benzyny na początek), a 13-14 w tzw. trasie- jeśli coś takiego u nas istnieje.



    Ku************a !! No nie mogę. W każdym temacie w którym można zaznaczyć różnicę pomiędzy samochodami, zawsze piszesz Ty. Zawsze. I zawsze że niemieckie są be, a Twój japończyk cacy. No weźże się chłopie ogarnij. Ta Twoja Sigma to rewelacyjna nie jest, i nie wmawiaj że nie wiem co piszę, bo w samochodach już długo siedzę, i jakoś nie jestem stronniczy w tych kwestiach, mimo że sam jeżdżę niemiecką maszyną.

    Żeby nie było offtopic to do autora tematu - samochód pali Ci troszkę zbyt dużo - fachowa diagnostyka, nie tylko testerem diagnostycznym powinna wyjaśnić sprawę, jeżeli nie jest to wina zbyt ciężkiej nogi.

    0
  • #18 19 Sty 2010 12:45
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Wiem, ze nie na temat, ale odpowiem: Może i znasz się na autach , ale o tym chyba mało wiesz i to nie tylko moja opinia:
    http://www.autocentrum.pl/oceny/mitsubishi/sigma/

    I ogólny ranking w klasie wyższej średniej- sigma i diamante jest prawie w każdej kategorii ze szczególnym uwzględnieniem stosunku jakośc/cena, a niemieckich jakoś tam nie widać...
    http://www.autocentrum.pl/oceny/rankingi/wyzsza-klasa-srednia

    Kolego , trochę nmiej emocji, to dłużej pożyjemy...
    Pozdrawiam.

    -1
  • #19 19 Sty 2010 14:42
    eltron
    Poziom 26  

    Oceny z tego portalu mam daleko w .... niepoważaniu. Poza tym nie wdaję się w dyskusję z fanem marki, tutaj chyba modelu, zaślepionym w miłości do swojego samochodu. Ponadto, sigma nie bez powodu jest tak tania. Poczytaj może rokroczny plebiscyt na engine of the year, to jest miarodajne. Przoduje tam niemiecki producent. We wszystkich kategoriach praktycznie.

    1
  • #20 19 Sty 2010 17:26
    czaarny25
    Poziom 11  

    Audiki miałem do tej pory dwie, obie 1.9 tdi teraz mam japończyka (corolle) - audi jest wygodniejsze, na drodze stabilniejsze i na te tysiące co robię nigdy mnie nie zawiodło, zawsze do celu dojechałem :) Co do poruszonego problemu paliwowego to samemu będziesz miał zabawę, Nie znam tego silnika ale generalnie do sprawdzenia jest wiele rzeczy: przepływomierz, sonda, świece, przewody wysokiego napięcia, silniczek krokowy (zwłaszcza przy LPG) , filtr powietrza, ale z tego co pamiętam to masz niesamowitą moc więc jeszcze wszystko co jest odpowiedzialne za skład mieszanki paliwowo-powietrznej - czujniki temperatury nie wiem ile ich masz, a kiedyś spotkałem silnik co brał pod uwagę temperaturę otoczenia oraz temp oleju. Znajomy miał kiedyś problem ze "ssaniem" - automat nie zamykał do końca "zaworu" więc paliwo szło. Powodzenia :) Daj znać jak znajdziesz usterkę

    0
  • #21 20 Sty 2010 11:53
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    [quote="eltron"] Ponadto, sigma nie bez powodu jest tak tania.

    Jest relatywnie tania, bo ...nieznana, a nie kiepska i występuje u nas TYLKO z motorem 3 litry, i nie nadaje się dla ciułaczy każdego spalonego litra w tdi czy benzynowym 1.6 jak w temacie. Dla mnie te 3.0 V6to jego zaleta i jedna z lepszych prostych i bezawaryjnych konstrukcji tamtych lat.
    Ceny części eksploatacyjnich ( bo tylko to wymieniam) są często o polowe niższe niż do tego audi i to made in japan. Nie jestem żadny fanatykiem marki/modelu, tylko po dwóch latach eksploatacji tego auta jestem pod duzym pozytywnym wrażeniem, i znajomi ,posiadacze popularnych u nas aut też. Bezawaryjne i tanie w eksploatacji. W trasie na gazie przy predkości pow. 130km/h wyszło mnie taniej niz A4 w tdi...

    0
  • #22 22 Sty 2010 15:25
    dudpis
    Poziom 10  

    Może też spróbuj przepustnice wyczyścić, ale nie wiem czy to coś da. Co do spalania, też mam silnik 1.6, niemieckie auto, tyle, że 8v, 100 koni, ale pali on 7-8 litrów, a nie 15 --.--. Jedź do jakiegoś porządnego mechanika, a najlepiej do serwisu Audi.

    0
  • #23 22 Sty 2010 18:38
    czaarny25
    Poziom 11  

    Sądzę że tan serwis to najlepsze wyjście. Nie musisz tam naprawiać ale mogą zrobić samą diagnostykę. Koszt około 200 ~ 300 zł i z wydrukiem do mechanika.

    0
  • #24 23 Sty 2010 15:11
    tomek696
    Poziom 1  

    co może być przyczyna spadku temperatury podczas jazdy spada do 70 stopni

    0
  • #25 23 Sty 2010 16:07
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Witam no ładne rady kup sobie diesla najlepiej japończyka itd. przecież awaryjność samochodów w bardzo dużej mierze zależy od stylu jazdy,przebiegu ,sposobu naprawiania i czasami zakupu po prostu wadliwego egzemplarza, generalnie każdy samochód się psuje i niestety z tego co widzę to im młodszy tym więcej trzeba dokładać bo nie da już się go samemu naprawić i części bardzo drogie więc darujcie sobie teksty o japończykach itd one też są nie dorobione albo przekombinowane jak wszystkie auta.
    Sam jeżdżę octavią 1,6 75km i z tego co widzę to jak najbardziej może zimą przy odcinkach 2km spalić 12l benzynki i niema w tym nic nadzwyczajnego diesel też połknie spokojnie 9l po prostu trzeba się przyzwyczaić a w trasie moja benzynka spala mi niecałe 7l przy płynnej jeżdzię, w mieście średnio ok 9l i to jest norma ale na ciepłym silniku,ale teraz mam gaz i średnio pali ok 10l plus trochę benzynki ,ale robie zwykle odcinki ok 40km minimum.
    Mogę tylko poradzić abyś sprawdził rozrząd (bo zapłon masz zapewne już nie regulowany ręcznie jak tak tu już nic z nim nie zdziałasz),ciekawe na jakim oleju jeździsz ,jak na mineralu to on kiepsko znosi temp ujemne (nadmiernie obciąża silnik w niskich temp).
    Ja akurat muszę sam naprawiać samochód bo nie znam w siedlcach dobrego warsztatu ,tylko sami naciągacze i nieuki (teksty w stylu trzeba wymienić to,to,to razem 1200zł ale gwarancji nie daje,albo ten typ tak ma itd i mowa oczywiście o stacjach aso ,czasami nawet w małych warsztatach pracują ludzie co mają więcej pojęcia niż w aso).
    Generalnie jest tak że chodzi tylko o zdarcie kasy a nie naprawę.

    0
  • #26 23 Sty 2010 22:57
    nienapalony1
    Poziom 1  

    Co do spalania to czesto jezdze tym autem. Przy jezdzie na krotkich odcinkach gdzie silnik pracuje niedogrzany + czeste korki + czeste gaszenie odpalanie silnika = spokojnie 11 l. Bez jakiegos katowania. Normalna jazda. Trasa srednio 7-8 . Ten typ tak ma. Mam nadzieje ze nie jezdzisz na nadbiegu. Bo sa tacy co jezdzili na 5-ce 50 km/h i sie dziwili ze pali im 14 l. hehe . Dla roznych ludzi "oszczedna jazda" to calkowicie dwa rozne pojecia.
    Pozdrawiam

    0
  • #27 29 Sty 2010 12:16
    karus04
    Poziom 11  

    witam, pewnie mamy taki sam silinik bo ja mam w seacie 1.6 8V 102km, Powiem ci ze teraz w taką zimę to na mniej niż 12-13 w mieście nie ma co liczyć. Ten typ tak ma. To nie sa oszczędnie silniki z resztą benzyniaki VW nigdy nie były szoczędne. Sprawdz czy nie masz nieszczelności na węzyku który wraca nadwyżkę paliwa do baku. Wymień świece. Njlepsza będzie wizyta w salonie i diagnostyka bo wiećej wydasz na naprawy.

    0