Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford escort 1.6 efi zetec, odpala i zaraz gaśnie.

ojciec_77 20 Gru 2009 19:34 9998 20
  • #1 20 Gru 2009 19:34
    ojciec_77
    Poziom 8  

    witam mam taki problem z moim autkiem escort 1.6 efi zetec 95r. odpala i zaraz gaśnie lub po przejechaniu paru kilometrów,potem musi odstać parę minut i dopiero odpali ale szarpie w trakcie jazdy zaznaczam ze auto jest już po trzech mechanikach i nic tylko wyrwali tyle kasy ,ale wymienione zostały cewka ,niby silniczek krokowy i sonda lambda prosze o pomoc co to morze być pozdrawiam[/code]

  • #2 20 Gru 2009 19:38
    justyna5551
    Poziom 18  

    Czy po zatrzymaniu sprawdzałeś iskrę na świecy i czy podaje paliwo?

  • #3 20 Gru 2009 19:57
    karola44-81
    Poziom 27  

    Problem wzstepuje od dluzszego czasu, czy pojawil sie wraz z nastaniem mrozow?
    Moze wato wzmienic filterek paliwa, lub zatanowac innego lepszego paliwa.
    Bedziecie pewnie zaraz wytrzasac, zebym sam sobie wymienil....
    Ale wiem o czym pisze. U mnie co prawda w dieslu, ale zatankowanie innego paliwa pomoglo. I na nic sie zdaly zapewnienie Panow z Orlenu gdzie tankowalem, ze paliwo do -30 stopni wytrzymuje.
    Szwagier tez w takim Fordzie sie przekonal, ze na byle jakiej benzynie jezdzil nie bedzie.

  • #4 20 Gru 2009 20:42
    ojciec_77
    Poziom 8  

    tak iskra i paliwo idzie zapomnialem czujnik polozenia walu tez byl wymieniany

  • #5 20 Gru 2009 22:02
    justyna5551
    Poziom 18  

    Czy czujnik temperatury też był sprawdzony? Jak dobrze rozumiem samochodu nie daje się zmusić do dłuższej jazdy (dogrzania silnika do normalnej temperatury).

  • #6 21 Gru 2009 17:20
    ojciec_77
    Poziom 8  

    nie czujnik temperatury nie był sprawdzany kwestia leży chyba gdzieś indziej odpalał na dotyk to jechał jakieś 8 kilometrów i zdechł po odpaleniu trzeba go ostro deptać żeby się jakoś wlókł potem wraca wszystko do normy do następnego uruchamiania

  • #7 26 Gru 2009 20:18
    ojciec_77
    Poziom 8  

    witam ponownie i proszę o pomoc autko nadal nie odpala bo stwierdziłem ze jak kolega wcześniej pytał to iskra raz jest a potem niema jak jest to odpali pochodzi chwile i zdycha i co robić

  • #8 26 Gru 2009 23:06
    g73
    Poziom 17  

    uszkodzony moduł zapłonowy lub zabrudzona kostka łącząca

  • #9 27 Gru 2009 08:21
    manta
    Moderator Samochody

    Skrzynka bezpieczników się kończy, brak zasilania cewki i całej reszty ze stacyjki,jak problem z uruchomieniem to podaj +z akumulatora na środkowy pin cewki WN i wtedy uruchamiaj.

  • #10 27 Gru 2009 10:16
    ojciec_77
    Poziom 8  

    gdzie on się znajduje czy to jest to kolo zbiorniczka spryskiwaczy ?

  • #11 27 Gru 2009 11:56
    jurekj1
    Poziom 14  

    Skrzynka bezpieczników do przelutowania.

  • #12 27 Gru 2009 12:16
    boguś 20000
    Warunkowo odblokowany

    Witam Jak cewka została wymieniona to i przewody od świec i świece też filtr paliwa trzeba wymienić może być zanieczyszczony przed zimą nalezy to zrobić

  • #13 27 Gru 2009 12:23
    manta
    Moderator Samochody

    Zrób najpierw próbe z dodatkowym przewodem.

  • #14 27 Gru 2009 18:11
    ojciec_77
    Poziom 8  

    witam ponownie wtyczka modułu wyczyszczona i nic po podaniu napięcia na cewkę pali na dotyk odłączam i zdycha ponadto sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i się teraz pali kontrolka ABS to morze jednak lutowanie mi zostało teraz zaskoczyłem że ten ABS jakieś pół roku temu zaczął mi świecić i po paru dniach gasł i było ok ,to morze to ta cholerna skrzynka jest przyczyną jak myślicie panowie

  • #16 27 Gru 2009 19:05
    manta
    Moderator Samochody

    No to potwierdziłeś wstępną diagnoze ,no to do dzieła.

  • #17 28 Gru 2009 19:46
    ojciec_77
    Poziom 8  

    witam panowie skrzyneczkę wymontowałem wyszła bez problemów biorę się teraz za rozbieranie jak polutuję i zamontuję z powrotem to się odezwę ,na razie dzięki za porady i do siego roku

  • #18 03 Sty 2010 15:30
    ojciec_77
    Poziom 8  

    witam już skrzynka zamontowana po lutowaniu i kuku auto ani drgnęło po włączeniu zapłonu napięcie na cewce 12v a przy kręceniu rozrusznikiem napięcie spada na 9.5v gdy podam napięcie z akumulatora to dyga jak odłączę to zdycha .Teraz jest niby ok po podaniu napięcia z akumulatora po raz chyba setny auto nie gaśnie chodzi jakieś 20 kilometrów i zdycha ,dodam jeszcze ze teraz jak odpali to kontrolki gasną a gdy kola pójdą w ruch to się zapala kontrolka ABS i tak jest teraz cały czas gaszę i jak przekręcam zapłon to kontrolki gasną gdy odjadę kawałek to się zapala ABS to morze jest jakieś zwarcie tu które powoduje zanik napięcia na cewce . Pozdrawiam

  • #19 15 Sty 2010 14:02
    yaris101
    Poziom 11  

    W swoim fordzie-tj. 1.6 -16v 95r. mialem tak samo (bez abs) samochod zapalal, i po chwili gasł. Lub, przejechalem kilka km i klapa. Zaczelo mi sie to dziac przy duzej wilgotnosci powietrza-np deszcz itd. Sprawdz w jakich warunkach Ci gasnie. jesli po deszczu lub wilgotnym powietrzu- sa to styki na akumulatorze, przy masie, i elektryka. Odkreć je przejedz preparatem do oczyszczania, dokrec mase (przy aku) czarny kabelek. Powinno pomoc. Ja jeszcze przewinalem cala elektryke tasma izolacyja-Snieg, deszcz czy cholota-dziala i nie gasnie. POzdrawiam.

  • #20 02 Lut 2010 14:54
    Mike22
    Poziom 2  

    Witam.

    Też miałem podobny problem (idento silnik), odpalał a po chwili gasł i następnie był problem z odpaleniem. Sprawa nijako sama się rozwiązała. Mianowicie owego czasu miałem zalany Lotosa 10W-40. Ciężko kręcił, dostawał dziwnych drgawek i gasł... Ale tak jakoś przypadkiem w Ksawerowie znalazłem gościa, który sprzedaje oryginał olej: Ford 5W-30 za przystępną cenę. Wymieniłem zatem olej. I niech nikt nie mówi, że uszczelka padnie etc.! Przejechałem już 60 tyś. km i nic nie leci, nie cieknie etc. Ale wracając do meritum sprawy. Po jakiś tysiącu km się poprawiło, nie było idealnie ale lepiej. Postanowiłem jeszcze obejrzeć zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Wyciągłem go i ku mojemu zaskoczeniu cały był zalepiony olejem - wypłukałem go więc w ropie. Sprawdziłem też wężyk idący do filtra powietrza. Na dnie filtra zebrał się dużo oleju i zablokował gąbkę, która się tam znajduje. Od pory pierwszej wymiany oleju na Forda i wyczyszczeniu w/w nie spotkałem już problemami -auto pali od razu, nie gaśnie i równo pracuje.
    Takie są zatem moje doświadczenia:D
    Pozdrawiam

  • #21 10 Kwi 2010 18:36
    ojciec_77
    Poziom 8  

    witam wszystkich po całym tym i w ogóle auto trafiło do mechanika który znalazł usterkę walnięty był przewód który idzie od skrzynki bezpieczników w sumie myślałem że się nie da złożyć do kupy tych przewodów ale się udało koszta jakie pochłoną elektryk to niesamowite 120zl i teraz auto po 2 miesiącach leżakowania pod blokiem a potem u mechanika jak by mocniejsze było a ABS już ok walnięty był czujnik temat uważam za zakończony pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME