Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat cordoba stag-4 problem

Y-Traxx 20 Dec 2009 19:37 3555 6
  • #1
    Y-Traxx
    Level 11  
    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem seata cordoby benzyna 1.4 8 zaworówka, wielopunkt, moc 75 km. Od około 2 miesiecy mam instalacje gazową sekwencja(wielozawór tomasetto, listwa valtec). zrobiłem na niej około 7 tysiecy km. Cała niespodzianka zaczęła się dziś. Wczoraj jeszcze spokojnie pojechałem na zakupy auto sie zagrzało i załączył się gaz. Przyjechałem do domu i auto zostawiłem pod gołym niebem. Dziś przyszło mi jechać odpalam samochód a tutaj buzer zaczął głośno piszczeć a dioda mrugać bardzo szybko. Zapalił spokojnie na benzynie ale gdy znow spróbowałem włączyć komputerek od gazu piszczy. pomyślałem jest bardzo zimno wiec może parownik jest zmarzniety, tylko wydaje mi sie że nie mogł zamarznać skoro auto zapala mi tylko na benzynie, dopiero gdy zagrzeje sie parownik do 30 stopni wtedy przełącza się na gaz. Piszczało mi tylko w sytuacji gdy zabrakło gazu ale to wtedy gdy przyszło na moment załaczenia listwy gazowej.

    Dodam ze auto zagrzałem dość konkretnie az cały reduktor był ciepły, to samo piszczał przy zapaleniu auto i także przy włączeniu komputerka. Zrobiłem więc awaryjne zapalanie by zastartował bezpośrednio na gazie. Zapalił i chodził na nim więc parownik nie jest zamarzniety... Czy możliwe ze od tego mrozu minus 20 stopni, coś pochrzaniło się komputerowi?? Jak o naprawić, myślałem by zdjąć klemę może komputer się zrestartuje ale jest za zimno... Proszę o jakąś poradę, napisałem możliwie wszystko co robiłem i jak wygląda owy problem. pozdrawiam i dziękuje za pomoc z góry
  • #2
    Y-Traxx
    Level 11  
    widzę że nikt nie potrafi mi pomoć, dodam ze odłączyłem akumulator by zrobic restart komputera i dalej to samo
  • #3
    enauto
    Level 29  
    Y-Traxx wrote:
    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem seata cordoby benzyna 1.4 8 zaworówka, wielopunkt, moc 75 km. Od około 2 miesiecy mam instalacje gazową sekwencja(wielozawór tomasetto, listwa valtec). zrobiłem na niej około 7 tysiecy km. Cała niespodzianka zaczęła się dziś. Wczoraj jeszcze spokojnie pojechałem na zakupy auto sie zagrzało i załączył się gaz. Przyjechałem do domu i auto zostawiłem pod gołym niebem. Dziś przyszło mi jechać odpalam samochód a tutaj buzer zaczął głośno piszczeć a dioda mrugać bardzo szybko. Zapalił spokojnie na benzynie ale gdy znow spróbowałem włączyć komputerek od gazu piszczy. pomyślałem jest bardzo zimno wiec może parownik jest zmarzniety, tylko wydaje mi sie że nie mogł zamarznać skoro auto zapala mi tylko na benzynie, dopiero gdy zagrzeje sie parownik do 30 stopni wtedy przełącza się na gaz. Piszczało mi tylko w sytuacji gdy zabrakło gazu ale to wtedy gdy przyszło na moment załaczenia listwy gazowej.

    Dodam ze auto zagrzałem dość konkretnie az cały reduktor był ciepły, to samo piszczał przy zapaleniu auto i także przy włączeniu komputerka. Zrobiłem więc awaryjne zapalanie by zastartował bezpośrednio na gazie. Zapalił i chodził na nim więc parownik nie jest zamarzniety... Czy możliwe ze od tego mrozu minus 20 stopni, coś pochrzaniło się komputerowi?? Jak o naprawić, myślałem by zdjąć klemę może komputer się zrestartuje ale jest za zimno... Proszę o jakąś poradę, napisałem możliwie wszystko co robiłem i jak wygląda owy problem. pozdrawiam i dziękuje za pomoc z góry

    Jedź na gwarancję
  • #4
    Y-Traxx
    Level 11  
    To tez wiem ale myślałem że jest inna możliwość łatwiejsza do naprawy, w czwartek juz jestem umówiony. sorry za temat. można zamknąć
  • #5
    orion_blue
    Level 10  
    Sorry za wygrzebanie tematu, kolego, jak się to skończyło ?

    Bo u mnie było podobnie, pojechałem do gaziarzy , skasowali bład w sterowniku ale znów piszczy :) umówiłem się na następny termin w celu wymiany sterownika. najprawdopodobniej nie wytrzymał -15 stopni i padł :)
  • #6
    pinger666
    Level 2  
    Witam. U mnie było to samo i zajechałem do gazownika i okazało sie że trzeba było zmienić filtr przy parowniku. Gdy to uczyni8ł pipczenie ustało :)
  • #7
    Y-Traxx
    Level 11  
    Wybaczcie ze dopiero teraz ale zapomniałem o tym temacie. Sprawa wygladała nastepująco, "gazownik" bo to totalny matoł nad matoły podczas autokalibracji na komputerze zapomniał zapisac mapy i jej zamknąć. Podczas tego przymrozku był gwałtowny spadek napiecie, komputer wrazliwy na takie cos poprostu stracił napiecie i skasowała mu sie mapa wtrysków. Dlatego w stagu ciągłe piszczenie podczas przekrecenia kluczykiem owocuje pięknym piszczeniem...
    to jeden najczęstszy powód. Mam nadzieje że to pomoże innym użytkonikom stafg 4. pozdrawiam