Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 700 problem z rozruchem zimową porą

20 Gru 2009 20:40 5737 11
  • Poziom 2  
    Witam, mam pytanie do specjalistów od CC 700.
    Jesteś szczęśliwym posiadaczem CC 700 (gaźnik FOS) od ładnych paru lat. Mam pytanie odnośnie rozruchu zimą przy temperaturze poniżej 0 stopni.
    Aby uruchomić silnik (tzn. doprowadzić do sytuacji w której pracuje w sposób ciągły) potrzebne jest jakieś 15 a czasami nawet 30 prób. Podczas pierwszych 5 przekręceniach kluczyka pod maską nie słychać pracujących cylindrów (tzn. silnik kręci się dzięki rozrusznikowi ale nie spala benzyny - brak dymu z rury). Po kolejnych wielu próbach silnik wkręca się na wysokie obroty (2500 - 3000 obrotów na min, pracują wszystkie dwa cylindry), po czym zaraz gaśnie. Próby z sanniem i bez ssania dają taki sam efekt. Często nawet ssanie powoduje momentalne zgaszenie silnika. Dopiero po kilkunastu (lub czasem dużo więcej) próbach udaje się doprowadzić do sytuacji w której silnik pracuje w nie przerwany sposób.
    Taka sytuacja ma miejsce odkąd pamiętam (czyli jakieś 6 zim).
    W między czasie wymieniłem pompę paliwa wraz z bolcem napędzającym, przewody WN, świece, cewkę zapłonową, czujnik położenia wału korbowego, obudowę filtra powietrza, cały układ wydechowy, filtry, olej, płyn w chłodnicy, termostat, łapak ciepłego powietrza.
    Dodatkowo dodam iż mam zamontowany obrotomierz i podczas próby rozruchu wskazuje obroty (tak więc chyba zapłon jest ok). Oraz w filtrze paliwa przed pierwszym rozruchem znajduje się paliwo.
    Czy ma ktoś jakąś receptę w jaki sposób szybciej odpalić samochód?
  • Poziom 15  
    w 700 stosowali 3 rodzaje gaznika polski [fos] niemiecki [weber] i japonski [aisan] jezeli posidasz japonski wywal go załuz inny i pojezdzisz normalnie pozdrawiam wesołych swiąt
  • Poziom 2  
    Gaźnik FOS (co zresztą napisałem w drugim zdaniu).
  • Poziom 37  
    A jak wyglada gaznik , tzn czy ma luzy na osiach przepustnic? Byc moze go zalewa na dziendobry i musisz kilka razy zakrecic zeby cos zaczelo sie dziac... Jest to przypadlosc ktora zdarza sie w tych modelach. Poza tym jest jeszcze sterownik elektroniczny (po stronie kierowcy tuz kolo nadkola) sterujacy zaplonem. Jemu tez bym sie przypatrzyl.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Ja stawiam na niedomagania gażnika a dokładnie na urządzenie rozruchowe.Wygląda że sanie w gażniku w ogóle się nie włącza.Jeśli chodzi o te luzy to wyrabiają się ośki przepustnic w korpusie gażnika przez co nadmierne luzy powodują zaciąganie lewego powietrza .
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    miałem to samo!

    Wystarczy zdemontować pokrywę komory pływakowej, ustawić prawidłowy skok pływaka.

    Przed demontarzem sprawdź po zaciągnięciu ssania czy dostatecznie przymykają się przepustnice rozruchowe
    U mnie to właśnie było winą ciężkiego palenia!
    Rozwiązałem problem wydłużając cięgło pośredniczące między dżwignią uruchamiająca (ta co jest do niej linka od ssania zamocowana) a przepustnicami. To cięgno to zwykły cienki pręcik który jest wygiety, wystarczylo go podprostować kombinerkami aby szczelina między przepustnicami rozruchowymi a ścianką gaźnika wynosiła ok 2,5-3mm
    na zaciągniętym maxymalnie ssaniu

    Co do wysokich obrotów po odpaliniu, to tam poniżej dżwigni ssania przy gaźniku jest regulacja uchylenia początkowego przepustnic przyśpieszenia, trzeba popuścis śrubke wkrętakiem i wsunąc ją lekko aby wystawała ok 1 mm za dźwigienke do której jest przykrecona, to spowoduje zmniejszenie szczeliny początkowej. U siebie tą szczeline ustawiłem na niecały 1 mm między przepustnicą a gardzielą.
    Sprawdzić można też wąż serwa hamulców czy dobrze sie trzyma na króćcu
  • Poziom 2  
    kupiłem niedawno cnq 700 i mam problem z zapalaniem (gaźnik fos). przy zaciąganiu ssania przepustnice rozruchowe wcale mi się nie zamykają. czy mógł by mi ktoś zrobić fotkę jak tak dźwignia jest podpięta i gdzie?
  • Poziom 10  
    przeczysc pompke paliwa gaznik oraz swiece sprawdz tak samo mialem a nawet identycznie i pomogło
  • Poziom 28  
    misza_pl napisał:
    kupiłem niedawno cnq 700 i mam problem z zapalaniem (gaźnik fos). przy zaciąganiu ssania przepustnice rozruchowe wcale mi się nie zamykają. czy mógł by mi ktoś zrobić fotkę jak tak dźwignia jest podpięta i gdzie?

    Cięgno czasami nie spadło od klap.
  • Poziom 2  
    Witam mam straszny problem zmieniałem szczotki w rozruszniku po ponownym włożeniu rozrusznika auto pali kreci ładnie ale po chwili gaśnie nie wiem co jest grane czy coś zle mogłem poskładać a i jeszcze nie reaguje na ssanie i pedał gazu proszę o porady z góry wielki dzięki
  • Poziom 13  
    Witam, ja mam również problem z zapalaniem w niskich temperaturach gażnik FOS.Niedawno założyłem instalację gazową i jeżdziłem przeważnie na gazie, jak zrobiło się zimno to zaczeły sie problemy z zapalaniem auta na benzynie, wygląda to w ten sposób że po przekręceniu kluczyka zapala na 2 sekundy i zaraz gaśnie i trzeba powtórzyć zapalanie kilkanaście razy aż wreszcie załapie.Jak już zapali to nie można nawet na 2mm ssania wcisnać z powrotem bo zaraz gaśnie,trzeba go na wysokich obrotach trzymać.Może przez ta instalacje gazową coś się stało z gaznikiem? ,sprawdzałem odstęp na przepustnicach rozruchowych i wynosi około 3mm,pływak nie dawno też ustawiałem.Proszę o fachową pomoc,jak naprawić ten gażnik?