Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw passat 1.6 lpg zamarza parownik

brodaty77 20 Dec 2009 20:44 5301 10
  • #1
    brodaty77
    Level 10  
    Witam mam problem z zamarzaniem parownika odpalam na paliwie i nie moge przełaczyć na gaz dopiero po nagrzaniu sie silnkia odpuszcza i mogę przełączyć na gaz .czy ktoś może mi podpowiedzieć czego to może być przyczyna .
  • #2
    zwirek1
    Level 30  
    Witam
    To naturalna kolej rzeczy a tym bardziej przy ujemnych temperaturach.
    Parownik jest ogrzewany cieczą z bloku silnika a trochę to potrwa zanim płyn się zagrzeje.
    Przy rozprężaniu gazu w parowniku aby nie zamarzał musi mieć odpowiednią temperaturę.
    Pzdr
  • #3
    1 Marcin
    Level 17  
    Witam , napisz jaki masz silnik tzn. czy na wtrysku MPi czy SPi i rodzaj innstalacji gazowej- możesz miec w instalacji od gazu czujnik temperatury i dopieru po przekroczeniu np. temperatury 70-80 stopni celsjusza mozna załączyć gaz.
  • #4
    piotrek14m
    Level 10  
    ewentualnie może to być pompa wody
  • #5
    romoo
    User under supervision
    brodaty77 wrote:
    Witam mam problem z zamarzaniem parownika odpalam na paliwie i nie moge przełaczyć na gaz dopiero po nagrzaniu sie silnkia .

    Przy dzisiejszych mrozach to normalne jak odpuści mróz problemy ustaną.
  • #6
    kubicak
    Level 12  
    może masz w parowniku czujnik temperatury i przelacza na gaz po jej przekroczeniu, albo zapowietrzony parownik. Auto po odpaleniu na benz i odrazu przelaczeniu na gaz powinno chodzic ponieważ jest obieg plynu. Wiem po sobie ze wystarczy ze plyn chociaz zacznie krążyć chociaz nawet zimny a parownik nie zamarznie.
  • #7
    brodaty77
    Level 10  
    silnik mam 1.6 zwykły 8 zaworowy ,instalacja też zwykla bez możliwości odpalania na gzazie .czujnik temperatury mam napewno ściągnięty .instalacja ma trzy lata przejechane jakieś 30tys na tej instalacji w tamtym roku tez byly takie mrozy ale nie mialem problemu dopiero wczoraj pierwszy raz mi sie tak zrobiło . i zastanawiam sie co to może być jak przejechałem jakies 5-6km to dopiero moglem włączyć gaz bo tak to wogóle nie paliła sie dioda od gazu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    zapowietrzony parownik to co by trzeba zrobić żeby go odpowietrzyć?
  • #8
    tomo19811
    Level 18  
    brodaty77 wrote:
    silnik mam 1.6 zwykły 8 zaworowy ,instalacja też zwykla bez możliwości odpalania na gzazie .czujnik temperatury mam napewno ściągnięty .instalacja ma trzy lata przejechane jakieś 30tys na tej instalacji w tamtym roku tez byly takie mrozy ale nie mialem problemu dopiero wczoraj pierwszy raz mi sie tak zrobiło . i zastanawiam sie co to może być jak przejechałem jakies 5-6km to dopiero moglem włączyć gaz bo tak to wogóle nie paliła sie dioda od gazu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    zapowietrzony parownik to co by trzeba zrobić żeby go odpowietrzyć?


    Odpowietrzyć układ chłodzenia , górna część parownika powinna się znajdować poniżej lustra płynu w zbiorniczku wyrównawczym . nie we wszystkich samochodach jest to do zrealizowania. Poziom płynu ok?
  • #9
    brodaty77
    Level 10  
    Płyn jest ok i parownik też jest tak zamontowany jaki piszesz.dzisiaj zapalił normalnie bo nie ma takie mrozu.
  • #10
    M4RU52
    Level 9  
    Witam. Sprawdz poziom wody w chlodnicy, jesli jest za malo to parownik zamarza.
  • #11
    strzymik
    Level 11  
    Sprawdź u mechanika temperaturę zamarzania płynu gaz podczas rozprężania ma minusową temperaturę więc to może być problem po drugie zobacz czy wąż od termostatu nie robi się ciepły po ok 10 min od zapalenia auta jeżeli tak to do wymiany termostat i parownik nie będzie się grzał bo będzie włączony duży obieg wody