Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40 2006 - brak nawiewu

orzelpiotr 21 Gru 2009 17:11 4233 10
  • #1 21 Gru 2009 17:11
    orzelpiotr
    Poziom 34  

    Problem jak w temacie - nawiewu brak w całym zakresie pokrętła (klimatronic) - usterka wystąpiła po dwudniowym postoju auta na mrozie - nie wiem czy ma to znaczenie ale pojawił się także komunikat - konieczny przegląd alarmu (zgasł po chwili i już się nie pojawił).

    Volvo s40 2.0 D

    Byłbym wdzięczny za rady - na forum jest dużo o problemach z nawiewem ale dotyczących poprzedniego modelu S40.

  • #2 21 Gru 2009 17:46
    s.q
    Poziom 21  

    Witaj, przegląd alarmu- baterie w pilocie do wymiany.
    Nawiew jest na tranzyst. motoroli, dostań sie do rezystora i zobaczysz co jak.
    Rozumiem że bezpieczniki sprawdzone.

  • #3 21 Gru 2009 18:47
    orzelpiotr
    Poziom 34  

    Tak bezpieczniki sprawdzone.
    Tylko z tego co widzie w Vadisie to żeby się do tego cholerstwa dostać to trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą. Chyba, że jest jakiś szybszy sposób ?

  • #4 21 Lut 2010 12:27
    Tuning Marek
    Poziom 20  

    koledzy odnawiam temat ponieważ w tym volvie takze nie działa nawiew doszedłem tylko , ze jest uszkodzony tranzystor mosfet o oznaczeniu K3057 przykreconych do radiatora jest ich sześć sztuk jeden padł , że az pekł chyba od ciepła dowiedziałem sie , ze to zamiennik IRFI3205 ale jest tam wtyczka są dwa grube piny to wiadomo , ze głowne zasilanie ale i dwa cieńkie i teraz pytanie jak moge je wysterować by sprawdzić bez wkładania do auta ponieważ auto już sobie pojechało hehe i został tylko wentylator ale na powaznie jak podac napięcie , że po wymianie tranzystora-- żeby sprawdzić na stole podając napięcie fotki wyśle pózniej pozdrawiam

  • #5 05 Mar 2010 14:54
    orzelpiotr
    Poziom 34  

    s.q napisał:
    Witaj, przegląd alarmu- baterie w pilocie do wymiany.


    Od baterii mam komunikat - Słaba bateria pilota.

    Co do sprawdzenia dmuchawy to mój mechanik podpinał do tych dwóch pinów sygnałowych potencjometr ale nie dało się płynnie sterować dmuchawą. Efekt był taki, że dmuchawa albo kręciła na maxa albo wcale.

    Tak przy okazji to niech ci sprawdzą czy wszystkie silniczki sterowania nawiewami działają prawidłowo bo z tego co wiem to do ich zmiany jest również konieczne wymontowanie deski.

  • #6 17 Kwi 2010 21:39
    Tuning Marek
    Poziom 20  

    tak ale ja myśle że można potencjometr ale trzeba go pewnie zasilic może tak cos na zasadzie dzielnika napięcia tylko skąd ten zasił osobny czy wziąść z zasilania prądowego ijak gdzie + a gdzie - i sterowanie czy sterować minusem czy plusem?

  • #7 18 Kwi 2010 00:07
    147258
    Poziom 9  

    Raczej wymiana panelu od klimy. A w S40 i V40 często dostawała się woda do układu i to była przyczyna zamieszania, radze dokładnie sprawdzić cały nawiew.

  • #8 26 Kwi 2010 11:02
    Tuning Marek
    Poziom 20  

    Tak tom możliwe , że tak sie robiło ale ja mam to na wierzchu i wymieniłem ten tranzystor tylko sprawa podłączenia na stole i sprawdzenia tak jak wcześniej pisze w poście

  • #9 27 Kwi 2010 09:34
    oskarv
    Poziom 15  

    na 2 pinie podaj 400 Hz z wypełnieniem od około 20 do 90 % (PWM- poziom 12V)
    na 3 masz sygnał kontrolny też PWM
    ale jak chcesz aktywować to na 2 pinie

  • #10 27 Kwi 2010 19:44
    Tuning Marek
    Poziom 20  

    dziękuję kolego za odpowiedz sprawdzę tylko muszę zrobić może na ne 555 bo troche ta czestotliwość ale załatwię tą sprawę jeszcze raz dzięki apropo na te dwa grube piny plus i minus a te dwa cieńkie to co piszesz dzięki

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson