Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

czlowiekmucha 07 Sty 2010 20:58 50027 46
  • #31 07 Sty 2010 20:58
    manio123
    Poziom 34  

    jeśli w stagu wybierasz sterowanie sekwencyjne to czasy gazu są takie jak benzyny tylko powiiększone o mnożnik.
    Jeśli w stagu wybierzesz sterowanie półsekwencyjne to sterownik wycina co drugi czas wtrysku , dodając go do następnego wtrsyku - tu masz wyjaśnienie dlaczego czasy lpg są 2 razy dłuższe niż przy sterowaniu sekwencyjnym - gaz jest inaczej sterowany niż benzyna.

    Siłą rzeczy dysza dobrana dla sterowania półsekwencyjnego będzie za mała do sterowania sekwencyjnego co było widać po wykresie mnożnika. Jeśli krzywa gazu była pod benzyną to śledząc paluchem po wykresie można odczytać że dla tego samego podciśnienia czas gazu jest krótszy niż benzyny - czyli na gazie za bogato. W tej sytuacji podniosłeś mnożnik na 1,2 - czy zrobiłeś superbogato.
    Nic dziwnego że dobrze szedł :D, jeśli ecu nie ma funkcji autoadaptacji i nie ma katalizatora to można śmigać do woli.
    Jeśłi próbujesz wyciągac jakieś wnioski z mapy powastałęj z przpadkowych puinktów plus punkty zebrane na postuju to nigdy nie ustawisz tego auta. To działanie po omacku i do nieczego nie doprowadzi :|
    I jeszcze jedna mała uwaga : mapa gazu to nie mapa czasu wtryskiwaczy gazowych lecz czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy silnika na gazie.
    Zachęcam jednak do lektury instrukcji. Ten silnik na tych wtryskiwaczach pójdzie tylko na półsekwencji pod warunkiem prawidłowego jej zestrojenia, na sekwencji albo będzie sypał się dół albo góra i nie jest to specyfika silnika lecz zastosowanych wtryskiwaczy.

  • #32 08 Sty 2010 00:39
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Lekko podnisłem tam gdzie zelona była poniżej niebieskieji pojezdziłem jeszcze dzisiaj, smiga aż miło, za kilka dni podłącze kontrolnie laptopa i zobacze jak sie poukłada mapa. A Checka nie wywala, także jest git póki co. A katalizator mam... no ale jak nie wywala checka to raczej meiszanka daje rade, AFR diodowy tez na czerwono nie daje wiec za bogato chbya nie jest, na blosie to ewientnie jak AFR dawla mi na czerwono to miałem kod błedu ża za bogato, jak na zielono że za ubogo itp, wiec tu by się zgadzało. no zobaczymy co czas pokaże, i ile będzie palił w niedzielę jade do Berlina to będe miał okazje sprawdzić na autostradzie

  • #33 08 Sty 2010 15:30
    manio123
    Poziom 34  

    nie czytasz tego co piszę :cry:, jak zielona gazowa linia jest poniżej niebieskiej to znaczy że w tym miejscu jest za bogato na gazie i trzeba zmniejszyć mnożnik, a Ty robisz dokładnie odwrotnie i jeszcze się tym chwalisz :D . Na krzywe trzeba patrzeć od strony prawawej do lewej czyli od podciśnienia czy inaczej mówiąc "cisnienia kolektora" . Afr można ustawić na best economy ale jak zalezy na mocy to jest też punkt best power :D i raczej do tego zmierzasz .
    Nie gniewaj się ale robisz to wszystko chaotycznie i bez sensu , więc jakikolwiek efekt jest tylko dziełem przypadku i nie może się to dobrze skończyć :cry:

  • #34 08 Sty 2010 15:57
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Kurcze bo właśnie się zamotałem, bo po autokalibracji mnoznik ustawił się na prawie 1 i cała zielona była o pół centymetra poniżej niebieskiej, a w którymś poście wcześniej kolega mirben mi napisał że kropka nr 4 jedno kliknięcie w góre a tam linia zielona była poniżej niebieskiej wieć tak wywnioskowałem, a wiem że pisałeś mi wcześniej że trzeba obnizyc, tyle że jak obniżam mnożnik to potem zielona mi się obniża,

    kurcze no i gosć od ktrego kupiłem instalke też jak powiedział "wyrównać mapy" to zapytałem dokładnie o co mu chodzi to powiedział, zielona ponizej to kropki w góre, powyżej to kropki w dół, sory ale już zdurniałem

    No narazie to rzeczywiście mam best power bo do tej pory na gazie tak dobrze nie chodził


    edit:

    A przed chwilą wsiadłem do samochodu i mapa taka po wczorajszych wieczornych jazdach:
    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy


    cały mnoznik przesunąłem d ół tak jak było po autokalibracji i zrobiłem mapy i wygladaja tak:
    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    więc wersja nr 1 bardziej pasuje do tego ze jakzielona ponizej to mnożnik w góre

  • #35 09 Sty 2010 08:17
    manio123
    Poziom 34  

    Jeśli pozorne czasy benzyny (czyli zielone) są dłuższe od beny dla tych samych podciśnień to znaczy że jest za ubogo bo ecu wydłuża czasy wtrysku , a mapa gazu układa się poniżej benzyny. Podniesienie mnożnika spowoduje uniesienie zielonej mapy w górę.
    W każdym razie wersja 1 jest prawie idealna i powinno dobrze smigać

  • #36 19 Sty 2010 22:08
    januszd
    Poziom 1  

    obserwuję ten temat gdyż także walczę ze stagiem
    a oto odpowiedź od doradcy technicznego z ac

    ,,Jeżeli mapka gazowa jest poniżej benzynowej, oznacza to iż mieszanka jest zbyt uboga.
    Z tym że należy pamiętać, o zbieraniu map, benzynowej jak i gazowej aby były tworzone w tych samych warunkach drogowych. Dopiero wtedy można się sugerować , czy mnożnik trzeba opuścić lub podnieść.
    Przykład:
    W momencie gdy mape PB zbieramy jadąc pod górkę, a LPG górki nie będziemy mogli prawidłowo ocenić czy jest dobrze czy źle.
    Proponuję ustawić instalację, obserwując czasy wtrysku PB na PB i PB na LPG, zarówno porównując to z wykresem pracy sondy lambda.
    Jeżeli po przełączeniu z benzyny na gaz czasy są na tym samym poziomie (nie zmieniają się), sonda pracuje prawidłowo, nie powinien Pan odczuć różnicy na jakim paliwie akurat jedzie.


    pytanie kto ma rację krzywa gazu poniżej beny co oznacza . bo faktycznie obniżając drastycznie całą krzywą mnożnika napięcie na sondzie wynosi zero co potwierdza to co mówi gość z ac , uboga mieszanka . a przeczy to tłumaczeniom dlatego nie można się tu połapać ?

  • #37 20 Sty 2010 16:21
    dariusz105
    Poziom 26  

    doradca AC wyjaśnił to bardzo dobrze i bezbłędnie.

  • #38 05 Lut 2010 18:37
    emiloski
    Poziom 10  

    Witam. Podepnę się do tematu. Elektronika stag 300 plus, wtryski 2 szyny po 3 magiki, reduktor magic3. Samochód w jakim instalacja pracuje to omega 3,2 v6. Pozornie wszystko śmiga, ale dużo pali i przy głębszym pedale potrafi wyrzucić błąd zbyt niskiego ciśnienia lub zapętlania wtrysku.
    Ciśnienie na reduktorze jak na załączonym zdjęciu, dusze rozwiercone do 3mm.
    Co myślicie na ten temat?
    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

  • #39 05 Lut 2010 21:34
    dariusz105
    Poziom 26  

    wygląda ok.można by nagrać i przeanalizować plik OSC jeśli występują problemy.

  • #40 05 Lut 2010 22:26
    manio123
    Poziom 34  

    wcale nie wygląda OK bo krzywa gazowa nie zrobiona do końca, a objawy wskazuja na to że cudowny magic3 sobie zwyczajnie nie radzi. Trzeba zebrać punkty w całym zakresie tak jak krzywa benzyny . O tym czy reduktor nie jest za słaby przekonaj się sam : depnij w pedał na maksa i po chwili jazdy odczytaj jakie jest ciśnienie i temperatura gazu. Magic 3 mimo deklaracji producenta w takiuch warunkach obsługuje nie więcej niz 200KM, a zapętlanie się wtrysków czy spadki ciśnienia i przełączanie na bene to typowe objawy. Długie czasy wtrysku nieefektywne spalanie gazu i zwiększone jego zużycie, w prawidłowo skonfigurowanej instalacji czasy gazu dążą do czasów benzyny , a przy dużym obciążeniu są niemal identyczne. Wtedy gaz trafia w odpwiednim punkcie otwarcia zaworu , a mieszanka ma właściwy skład zapewniający efektywne spalanie

  • #41 06 Lut 2010 08:41
    emiloski
    Poziom 10  

    Właśnie wydawało mi się że cudowny magic nie daje sobie rady. Myślałem o zwiększeniu ciśnienia gazu na reduktorze bo chyba zmniejszenie dysz wtrysków nic tu nie da a tylko będzie zmuszało do wydłużenia czasów wtrysku gazu. Bo raczej problem nie tkwi w średnicy zewnętrznej przewodu łączącego reduktor z butlą gazową fi 6.

    Problem może jeszcze wynikac z tego, że wielozawór pochodzi z butli leżącej a u mnie ona stoi. Chociaż nawet przy pełnym zbiorniku było to samo.
    Przy agresywnej jeździe i minimalnym ciśnieniu gazu ustawionym na 0.40 potrafi wyrzucic błąd i przełączyc na pb.
    Dziwi mnie jeszcze fakt że temperatura reduktora, podczas szybkiej jazdy potrafi spaśc do 32 stopni. Muszę popatrzec jak zasilany jest on w gorącą wodę.

    Dodam jeszcze że przewody wtryskiwacz - kolektor 15 cm, wejście w kolektor skierowane w stronę wtryskiwacza paliwowego

  • #42 06 Lut 2010 10:07
    manio123
    Poziom 34  

    wszystko ma wpływ na spadki ciśnienia , miedź φ 6 mm też. Ponieważ najkosztowniej wymieniać reduktor , warto zastanowić się nad zwiększeniem przepustowości np filtra fazy lotnej. Polecam taki

  • #43 08 Lut 2010 23:22
    emiloski
    Poziom 10  

    Zwiększyłem ciśnienie na reduktorze do 1,3 i jest wyraźna poprawa tylko mnożnik spadł poniżej całości. Jest na poziomie około 0,8. Co myślicie o zmniejszeniu dysz z 3 do 2,5 - 2,7?

  • #44 21 Lut 2010 22:39
    emiloski
    Poziom 10  

    Znalazłem chwilę czasu na małe poprawki, ale bez jakiejś super poprawy. Dysze 2,5, ciśnienie reduktora około 1,5 a mnożnik dziwnie wysoki na poziomie 1,4. W związku z tym notorycznie wyrzuca błąd całkowicie otwartych wtryskiwaczy. Co robic?

  • #45 05 Kwi 2010 17:34
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    JAko ze z 2 miesiace temu rozladowal mi sie kilka razy aku, to podlaczylem laptopa zeby zobaczyc co sie tam porobilo z mapami po calej zimie jazdy i nei zagldania do ustawien, ogolnie byla jakas kaszanka to zrobiłem auokalibracje pojezdzilem i zeby mapy w miere sie pokryly to mnozniki musza byc ustawione jak tutaj, ale to zupoelnie rozni sie od tego co bylo jesienią, takie drstyczne zmiany?

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    W sumie samochod jezdzi normalnie, czasmi ma dni w ktorych nierowno chodzi i na beznynei i na gazie ale to zdarzylo sie tylko kilka razy.

    Problemem jest to ze pali o wiele wiecej niz zima i smierdzi gazem

    o co chodzi?

  • #46 31 Paź 2010 20:23
    12daniel
    Poziom 11  

    Panowie ja mam inny problem nie mogę wogóle zrobić autokalibracji ponieważ wyłacza się silnik włacza benzyne pózniej przełacza na 1 pózniej na kolejne 3 i dupa co zrobić jakoś ustawiłem ręcznie mapę ale ma odchyłki autko jedzie ale niewiem jakie ma teraz spalanie stag 300 listwy valtek 3omowe autko chrysler vovager 3,3 v6 96.

  • #47 24 Gru 2010 19:46
    kukiz1986
    Poziom 27  

    Co wy piszecie? Jak mapa gazowa (zielona) jest pod mapa benzyny (to znaczy ze ecu bezn wydluza czasy wtrusku bo jest za ubogo na lpg) to wy obnizacie mnożnik? przecież mapa gazu jeszcze bardziej wtedy idzie na doł (czasy się jeszcze wydłużają)

    proponuje przeanalizowac jeszcze raz co piszecie.

    kolego manio123 jestes pewien tego co piszesz? bo nie wiem czy w pewnym momencie ci sie coś nie pomylilo.