Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

czlowiekmucha 21 Gru 2009 20:34 47300 46
  • #1 21 Gru 2009 20:34
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Samochód to Pontiac Firebird 1991 V6 3.1 140 KM
    Scorpion ST
    Magic Jet 2mm

    Czy coś pozmieniać w ustawieniach

    Zmieniszyć ciśnienie czy zwiększyć?

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    Jak tą mapę podrasować te kropki poprzesuwać w góre czy w dół czy o co chodzi?

    aha przy max bucie w podłodze

    "wtryskiwacze całkowicie otwarte, sprawdz sonde lamba przy pełnym obciązeniu" ???

    3 29
  • #2 21 Gru 2009 21:28
    manio123
    Poziom 34  

    zacznij od przeczytania instrukcji gdzie prezycyjnie opisane jest jak korygowac mapy.Masz niski mnoznik , a korekta mapy gazowej jeszcze go obniży bo masz za bogato na gazie.Zmniesz ciśnienie do 1 bar,ale i to może być za duże. Jakiem masz ciśnienie przy butowaniu ? Reduktor wystarczająco wydajny do tego auta, ale spadek ciśnienia moze byc na filtrze fazy ciekłej lub lotnej. Popatrz tu jak mają wyglądac mapki , Twoja ma byc podobna do lanosa

    1
  • #3 22 Gru 2009 19:33
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Ustawiłem ciśnienie na 1.0

    nowa mapa

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    a co do ustawień z istrukcji to nei kumam o co chodzi z tymi kropkami czy w góre czy wdół czy jak...

    1
  • #4 22 Gru 2009 20:16
    manio123
    Poziom 34  

    to tłumaczę ręcznie :
    1. po zmianie ciśnienia skasowac mape gazu pozostawiając mape benzyny
    2. zebrać ponownie mapę gazu na zmniejszonym ciśnieniu gazu
    3. Jeśli mapy się nie pokrywają w zakładce odchyłki odczytać wartości o które należy przesunąć odpowiednie punkty krzywej mnoznika - czyli te żółte kropki
    4. skasować mapę gazu jak w p.1
    5.zebrać mapę gazu jak w p.2
    6.sprawdzić czy mapy się pokrywają jeśłi nie to wróć do p.3
    itd aż się ppokryją jak na stronie producenta.Wtedy dopiero ocenić wartośćmnożnika i wyciągac wnioski co do wielkości dysz lub dalszego obnizania ciśnienia.
    Nie odpowiedziałeś na pytanie jakie masz ciśnienie gazu przy pojawiniu się komunikatu o zapętlaniu wtrysków. To ważna informacja

    -1
  • #5 28 Gru 2009 14:30
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Narazie błedy żadnu już mi nie wyskakują, to teraz na przykładzie proszę o wyjasnienie jak skorygować odchyłke na mnozniku

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    powiedzmy patrzac na 5 kropek przy czerwonej lini, od lewej neich beda 1,2,3,4,5

    co z nimi zrobic, góra dół? Jak bede znał idee to dalej ogarne jakos :)

    1
  • #6 28 Gru 2009 15:14
    mirben
    Poziom 22  

    Kropka 1,2 jedno kliknięcie w dół, 4 jedno w górę. Skasuj mapę gazu i pojeździj trochę. Niestety to trochę żmudna robota bo w zasadzie nie jesteś w stanie dokładnie odwzorować warunków jazdy tych sprzed korekcji, więc mapa wyjdzie znowu trochę inna. O ile pamiętam w treści instrukcji do Staga jest napisane, że jak krzywa mieści sie w 10% to jest ok. U ciebie ten warunek jest juz spełniony ale pieszczoty to fajna sprawa, więc "muskaj" tę mapę, przyjemności nigdy za wiele...
    Myślę, ze odchyłka nie odnosi się do mapy z poprzedniego postu bo tam postępowałbym nieco inaczej.

    1
  • #7 28 Gru 2009 15:17
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Dzieki, no w sumie auto jeżdzi ok, ale ma zamulenie przy ruszaniu, tak jakby na chwile traci oddech i cichnie i rusza z szarpnieciem, skrzynai automatyczna wieć chyba bardziej wyczuwalne niż w manualu

    -1
  • #8 28 Gru 2009 15:18
    mirben
    Poziom 22  

    Zawsze zamula czy tylko na zimnym silniku?

    0
  • #9 28 Gru 2009 15:19
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Na zimnym i na ciepłym, zawsze przy rusznaiu, kilka autokalibracji wczesniej bylo ok, ale zaczalem czytac jakies forum, chcialem cos udoskonalic i sie nie udalo do konca

    0
  • #10 28 Gru 2009 15:27
    mirben
    Poziom 22  

    Zwróć uwagę na to co dzieje się z ciśnieniem reduktora w tym momencie - Scorpion lubi płatać figle.

    0
  • #11 28 Gru 2009 16:02
    manio123
    Poziom 34  

    mulenie na wolnych wynika z krótkich czasów wtrysku , które są za krótkie dla magic jet. Mozna zmniejszyć dysze ale wtedy będzie zapętlowny i ubogi u góry. Jednym słowem aby było dobrze na górze i na dole obrotów trzeba wtryski matrix.

    0
  • #12 28 Gru 2009 16:43
    mirben
    Poziom 22  

    Pewnie się zgodzę z kolegą manio123 bo argumentacja logiczna ale mam pytanie czy aby mapa nie pokazuje czasy tak ok. 1,8 ms to chyba jeszcze mieści się w parametrach magików? I jeszcze jedno, jak interpretować czas 6 ms, który wyswietla Stag dla magiców?
    Jeśli uzytkownik auta nie męczy zbytnio silnika na wysokich obrotach to regulując instalację z zamiarem opanowania dołu może kompromisowo odpuścić sobie górę i dać wsparcie benzyną od jakiegoś progu obrotów dla wyjątkowych sytuacji - no takie dyplomatyczno/ekonomiczne rozwiązanie. Może bez zmniejszania srednicy dysz udałoby się tylko ciśnienie obnizyć?

    0
  • #13 28 Gru 2009 17:41
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Wtryski sa ustawione na ólsekwencje, moze ma to znaczenie dla czasów, w samochodzie wtryskwacze podlaczone sa oryginalnie stronami po 3 sztuki na lewa i prawa strone wiec ustawilem polsekwencje, na sekwencji nie przechodzil autokalibracji.

    A jezeli wtryski matrix to jaki model? bo chcialbym takie zeby byl listwy po 3 na strone, a matrix chyba robi jakies podwoje i poczworne

    0
  • #14 28 Gru 2009 17:56
    mirben
    Poziom 22  

    Też robi i pojedyńcze ale poczekajmy co powie kolega manio123. Mam silnik z podobnymi czasami pracy wtryskiwaczy i mnie udało się zamknąć cała mapę z dyszami 2,5 mm na magicach.

    0
  • #15 28 Gru 2009 22:58
    manio123
    Poziom 34  

    jeśli ustawiłeś silnik na półsekwencję to masz tego konsekwencje :D. Myślałem że to silnik z wtryskiem półsekwecyjnym. Wybranie takie opcji w stagu powoduje że czas wtrysku gazu jest 2x dłuższy niż przy wyborze opcji sekwencja. Zmiana sposobu sterowania na półsekwencję w silniku sekwencyjnym może powodować falowanie na jałowym. Niestety nie mam pojecia o tym silniku Ognistego Ptaka Wodza Siuksów, a może to full group ? Bo autko trochę zabytkowe ?
    Nawet silnik full group może pracować zasilany sekwencyjnie, ale wtryski muszą być szybkie, wydajne i precyzyjne jednocześnie. Dlatego dla full i pół stag ma inne sterowania , pozwalające na zastosowanie wolniejszych wtrysków.
    Niestety ta opcja nie pracuje zbyt dobrze i zawsze troche telepie silnikiem, a już szczególnie w automacie. Tu by trzeba kogoś z doświadczeniem z autem i silnikiem, którego ja nigdy nie widziałem , a szkoda :cry:
    Mechanizm działania full group i pół sekwencji dokładnie obgadano w tym watku
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1487245.html
    a poniewaz kolega morben ma półsekwencję to wie wszytko na ten temat. Choć jeśli to jednak full grupa albo jakis mieszaniec to magiki nie poradzą.

    0
  • #16 28 Gru 2009 23:46
    mirben
    Poziom 22  

    Nie, no nie wiem wszystkiego i nie mam zamiaru udawać Greka, jak to się onegdaj mówiło. Mój silnik akurat to fulgrupa (francuz- XU10) a stag ustawiony do pracy z nim w półsekwencję. Sam tylko z grubsza rozumiem ideę takiej kombinacji i z chęcią prześledzę wskazany wątek.

    Faktycznie, człowiekumucha może należałoby dogrzebać się do informacji jakim silnikiem dysponuje twoja strzała, co skróci ci męki różnych zbędnych doświadczeń.
    A tak a propos napisałeś, że nie przeszła ci kalibracja na ustawieniu na sekwencję. Stag chyba kończy zawsze kalibrację? Jedynie co, to może wyrzucić komunikat, że dysze nie takie. Co nie przeszkadza żeby się dalej z ustawieniem mapy pobawić - chyba?
    Zapisuj ustawienia w pliku, zawsze będziesz mógł potem wrócić do wypróbowanej opcji.

    0
  • #17 29 Gru 2009 00:36
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Tak jak mówiłem wtryski sterowane są stronami po 3 na raz, z jednej strony na 1,3,5 cylinder i z drugiej na 2,4,6

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    A na ustawieniu "sekwencja" nie przechodziłautokalibracji bo pod koneic zaczynało mocno telepac samochodem i zazwyczaj gasł, cisnienie kolektora nieprawidlowe 0,61 a jak sie raz udalo to mnoznik byl nizszy niz 0,8 i fua nie bardzo chciala jezdzic, a kolejnosc wtyczek na bank byla dobra, sprawdzalem to wtedy milion razy, jak ustawilem, wyskaiwal trz komunikat ze dysze za duze, jak ustawilem na "półsekwencja" to autokalibracja sie udala bez zadnych bledów.

    Aha a z ciekawosci jak ktos chce obczaic wóz to jest na www.gradley.neostrada.pl

    -1
  • #18 29 Gru 2009 01:15
    mirben
    Poziom 22  

    Kolego ukłon w stronę człowieka, który wykonał taką wielka robotę z tym autem - koniecznie trzeba zaopatrzyć to monstrum w dobrze działający gaz. Praca przy tworzeniu strony też zasługuje na uznanie.
    Rzadko na Elektrodzie daje się obejrzeć instalację LPG na zdjęciach, co jest bardzo pomocne. Właśnie w związku z tym, nie mogłem dobrze ocenić trasy i długości wężków wtrysk-kolektor. Jeśli nasza dyskusja stanęła na szybkich wtryskach to długość tych wężyków ma tu niebagatelne znaczenie.
    Oj chyba będzie przebudowa na pojedyńcze wtryski i upychanie blisko wkrętek, tylko gdzie? Auto wielkie ale miejsca przy kolektorze mało.....
    To ile mają te wężyki?

    0
  • #19 29 Gru 2009 01:23
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    10 miesięcy składałem ale się udało :)

    wężyki 20 cm, skrocić sie wlasnie nie da, bo jak zrobie pojedyncze magicy to bedą leżly na pokrywach zaworow żeby byly krotsze, dlatego myslalem tez ze jak dam matrixy to wezyki beda mialy moze z 13 cm i łatwiej będzie mi je zamontowac takz zeby nie dotykaly pokryw zaworów. No ale póki co mam Magicki potrójne i nic wiećej nie wykombinuje z węzykami, dzis zrobilem na nowo autokalibracje i pojezdze troche i zobacze jak sie mapy poukladaja i wtedy bede kombinowal dalej

    1
  • #20 29 Gru 2009 11:32
    mirben
    Poziom 22  

    20 cm to jeszcze nie tragedia. Jaka jest reakcja silnika, jeśli chodzi o czasy benzyny kiedy pojawi się gaz - chodzi mi o wolne obroty. Czy wejscie do pracy gazu wymusza na ECU benzyny zmianę czasu wtrysku PB?
    Mam nadzieję, że zasialnie listew jest bez róznicy cisnień i reduktor trzyma ciśnienie.

    0
  • #21 29 Gru 2009 15:57
    manio123
    Poziom 34  

    Pracą instalacji gazowej również w czasie jazdy na gazie steruje sterownik benzynowy. Jak? Sterownik lpg podgląda cały czas czasy pozorne czasy wtrysku benzyny (pozorne bo faktycznie wtryski benzyny są odłączone) i mnoząc je przez mnożnik odpowiednio je wydłuża. Tak w uproszczeniu. czas pracy wtrysku gazowego nie zależy zatem wyłącznie od czasy pracy wtrysku benzyny , ale jest odpwiednio wydłużany. Im mniejsza dysza i ciśnienie gazu tym mnożnik większy .
    U Ciebie mnoznik jest bardzo niski więc czasy gazy są bardzo bliskie benzyny. Ponieważ dzieje się tak przy sterowaniu półsekwencyjnym to dla sterowania sekwencyjnego czasy te były jeszcze krótsze i dlatego nie dało sie przeprowadzic autokalibracji.
    Co by tu zrobić ? Ja bym zaczął od mniejszych dysz , żeby jednak spróboiwać zostac przy magicach. Kup mniejsze lub wykręć i zalutuj miekkim lutem istniejące i nawierć od nowa.Myslę że nie więcej niż 1,8 mm. Wtedy mozna oczekiwać zwiększenia mnożnika , a tym samym wydłużenia pracy wtrysku gazowego przy którym będzie stabilniejszy. Pokazywany na mapie czas wtrysku gazu nie jest więc faktycznie czasem wtrysku gazu ale pozornym czasem wtryskiwacza benzynowego przy zasilaniu silnika gazem. Pokrycie się map świadczy o tym że sterownik silnika nie zauważa zmiany paliwa - i o to chodzi w całej zabawie :D
    oznacza to że nie tylko na biegu jałowym ale pod każdym obciążeniem pstrykanie pomiędzy zasilaniem gaz/benzyna nie powoduje zmian czasu pracy wtrysku benzyny. No w każdym razie nie więcej jak 5% :D
    A czy połączenia elektryczne są takie jak zaleca isntrukcja staga dla półsekwencji?
    A może to półsekwencja z dotryskami ? ustaw obcinanie dotyrysków na 1,8 ms i sprawdź czy się nie polepszy ?

    0
  • #22 01 Sty 2010 23:11
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    manio123 napisał:

    A czy połączenia elektryczne są takie jak zaleca isntrukcja staga dla półsekwencji?


    Nie wiem o co tam chodiz z tymi nożyczkami narysowanymi na schemacie, ja podłączyłem poprostu wtyczk iz numerkami 1,2,3,4,5,6 do poszczególnych cylindrów.. a po kolorach jezeli chodzi półsekwencje to są tak samo ponumerowane jak w sekwencji tylko na schemacie jakieś tranzystory i nożyczki, ale nie kumam o co z tym chodzi

    0
  • #23 01 Sty 2010 23:38
    mirben
    Poziom 22  

    A czy połączenia elektryczne są takie jak zaleca isntrukcja staga dla półsekwencji?
    Kolego manio123, elektrycznie wtryskiwacze łączy się w sposób jednakowy bez względu na to z jakim typem wtrysku mamy do czynienia. Nie sugeruj, że dla np. półsekwencji jest ono jakieś inne niz np. dla fulgrupy.
    Nożyczki na schemacie mają informować o przerwie w obwodzie wtrysku benzyny, którą zastępuje przekaźnik sterownika gazu a jednocześnie - ważne: jeden z przewodów jest przewodem (informującym) podajacym do sterownika LPG impuls jaki wytworzony jest dla wtryskiwacza benzyny. Nie wolno dowolnie zamieniać między sobą przewodów idących z wtrysku benzyny do sterownika LPG - gorący syganałowy przewód wtryskiwacza Pb musi trafić na konkretny pin w sterowniku LPG.

    0
  • #24 02 Sty 2010 08:51
    manio123
    Poziom 34  

    :D nie pamiętałem co jest na schemacie, a faktycznie jest tam tylko pokazane czym się różnią te instalacje od strony benzyny co nie ma znaczenia na przyłączenie wtrysków lpg. Tranzystory to symboliczne wyjścia sterowania z ecu benzynowego .
    Program staga pozwala na kolejne włączanie wtryskiwaczy gazowych, przetestuj czy wszystkie pracują jak trzeba i we właściwej kolejności, może jednak coś zamotane. Masz instalację półsekwencyjną i tak nią steruje stag. Czasy gazu są ponad dwa razy dłuższe niż benzyny (algorytm jest taki : czas benyx2 x mnożnik xkorekty) - to obsłuży każdy wtryskiwacz , a już magic bez problemu. W górnych obrotach mnożnik był za wysoki ( powinien być bliski 1) to i czasy gazu rosły do zapętlenia - to wystarczy doregulować. Dlatego sądzę że coś musi być namotane i przeszkadza w pracy. A dotryski wyciąłeś?

    0
  • #25 02 Sty 2010 14:21
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Narazie nie ustawiałem nic z tymi dotryskami, zdrobiłem nową autokalibracje i nowe mapy

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    o dziwo lepiej reaguje na pedał gazu, nie ma takiego zamulenia, a przy kick downie cisnienie trzyma kolo 1 bar więc spadków nie ma, reduktor chyba ok, wystarczy poregulowac ochyłke i tu prosze o porae w ktora strone ktore kropeczki, nie liczac skrajnych od lewej niech bąda 1,2,3,4,5

    aha a ciśnienie troche zwiększyłem i załozyłem dodtkowy mouł sterowania zapłonem

    System zapłonowy z wyładowaniem pojemnościowym CDI ACCEL 300+ tp popularne w USA zapłony "wyścigowe" poobne o MSD czy Mallory (stabilizują wolne obroty, porawiają szybkość reakcji na otwarcie przepustnicy, szybsze ładowanie cewki itp.)

    I teraz na troche wyższym cisnieniu mnożnik też jest wyższy,

    0
  • #26 02 Sty 2010 18:39
    manio123
    Poziom 34  

    niepotrzebnie zwiększałeś ciśnienie gazu bo i tak masz za bogato, za wyjątkiem końcówki. Nie ma sensu ciągle robić autokalibracji , to się robi tylko raz dla wstępnego ustawienia. Tam gdzie masz zieloną linię mapy gazowej poniżej niebieskiej tam masz za bogato i trzeba obnizyć krzywą mnożnika , a na końcówce odwrotnie.
    Skoro się poprawia to może wystarczą dobre mapy. Koniecznie włącz w konfiguraji wycinanie dotrysków bo niepotrzebnie dodatkowo wzbogacają mieszankę i ecu durnieje , natychmiast przestanie Ci mulić na wolnych i wstąpi w Ptaka nowy Duch. Ja bym jednak zmniejszał ciśnienie aż do uzyskania na biegu jałowym mnożnika 1.2 . Korekty mnożnika bardzo delikatne bo są mnożone x2 w porównaniu do sterowania sekwencyjnego

    0
  • #27 02 Sty 2010 23:18
    mirben
    Poziom 22  

    A mnie nie podoba się mapa benzyny. Punkty rozstzrelone. Krzywa wykreślona przez sterownik jest "wywróżona". Pojeździłbym solidniej na benzynie (wiem kosztuje), żeby stworzyć bardziej "prawdziwe" odniesienie.

    0
  • #28 02 Sty 2010 23:49
    manio123
    Poziom 34  

    to tyz prowda, ale to wynik wiary w sens autokalibracji, większość gazowników na tym kończy swoja pracę. Warto raz starannie zebrać mape benzyny w całym zakresie obciążeń , wtedy jest mocny punkt odniesienia i łatwiej o sensowne, jednoznaczne wnioski.

    0
  • #29 07 Sty 2010 18:57
    czlowiekmucha
    Poziom 9  

    Pojeździłem troche w trasie i nie bardzo moja wczesna radosc byla uzasadniona, jednak i tak przy gwałtownym przyspieszaniu szarpie i jakos slabo chodzi, a wpadłem na jakas myśl ze niby czemu czasy wtryskow sa 2 razy wieksze? skoro polskewencja w aucie ma czasy jakie ma to gazowa polsekwencja powinna meic podobne.

    A ustawienie dotrysków na 1,8 pomogło ale niewiele.

    Dziś po nocy jakies nowe sny i wizje to wrocilem z miasta i podlaczylem laptopa

    ustawilem typ wtrysku na sekwencje i zrobilem autokalibracje mnoznik ustawil sie troszke nizej niz 1 i komunikat ze dysze za duze. Aha cisnienie zmiejszylem na 1,02, dotryski spowrotem na zero

    ale autokalibracja przeszla bez wiekszych problemów.

    Mapa gazowa przy takim mnozniku byla w calym zakresie o pół centymetra nizej niz benzynowa.

    wiec podnioslem mnoznik na 1,2 na calej dlugosci, pojezdizlem pół godizny na beznyne i na gazie

    i tu wynik
    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    ale jak wrocilem do garazu postalem na wolnych obrotach 3 minuty to zmienila sie na taką

    STAG 300 Plus - ustawienia, mapy

    o dziwo samochód zapierdycza jak na benzynie i zero szarpnieć, niby fajenie, ale nie testowalem jeszcze na zimniejszym. okaze sie jutro... no i te mapy rozjechane jakies takie

    Aha no i w konca jak z ta mapa jak jest ponizej niebieskiej to mnoznik w gore jak powyzej to mnoznik w doł tak?

    0
  • #30 07 Sty 2010 20:07
    mirben
    Poziom 22  

    Może krzywa po poprawkach wyjdzie w podobny sposób jak na załączniku. Ten silnik jest specyficzny i jeśli w tej chwili nie buntuje się (czyli nie wyrzuca checka) w przedziałe gdzie ma zbyt bogato to może trzeba będzie to tak zostawić ze względu na pozbycie się mulenia przy ruszaniu. Podnieść jedynie w górze tak by nie było zbyt ubogo i szerokiej drogi:

    0