Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komputer pokładowy - Opel Vectra A

roy_ 14 Lis 2008 15:18 44594 49
  • #31 14 Lis 2008 15:18
    emano1
    Poziom 9  

    witam posiadam wektrunie a 95' CDX 2.0 16v posiadam zwykły wyświetlacz chce założyć komputer mam żółtą kostkę bo sprawdzałem nie bardzo wiem gdzie szukać i jak wygląda kostka od przełączników z tego czo wyczytałem powinienem mec juz tez impulsator,ale mój problem polega na tym ze mam na allegro do kupienia wyświetlacz pod komputer czy oprócz tego i przełączników muszę coś jeszcze kupić czy ten komputer to jest razem z wyświetlaczem czy to muszę nabyć osobno czy to tez już mam i czy jak nie będę miał przełączników to mi będzie godzina i termometr działał czy nic nie będzie chodziło bo chodzi oto ze na allegro jest parę takich wyświetlaczy z przełącznikami ale własnie pech chciał ze ten pod mój silnik jest bez a wiem że same przełączniki też jest troszkę ciężej nabyć. czy ktos mi pomoże z góry DZIĘKUJE.

  • #32 15 Lis 2008 11:07
    Andy74
    Poziom 24  

    Witam.
    Jeśli obaj mówimy o Vectrze A (w '95 wychodziły już również B), to kostka do przełączników powinna znajdować w środkowym tunelu za lewarkiem zmiany biegów. Pod dźwignią hamulca ręcznego jest taka wklęsła zaślepka, którą należy wyjąć. Pod nią trzeba szukać białej (jeśli dobrze pamiętam) kostki pasującej do przełącznika funkcji. Na poniższych fotkach zaznaczyłem zaślepkę, oraz miejsce gdzie należy szukać. Musisz sprawdzić dokładnie, bo kostka może być ukryta głęboko w tunelu.

    Komputer pokładowy - Opel Vectra AKomputer pokładowy - Opel Vectra A

    Co do impulsatora, to najłatwiej sprawdzić czy do kostki ISO zasilania radioodbiornika dochodzi do jednego z pinów (nie pamiętam którego) kabelek koloru niebiesko-czerwonego. Doprowadzony jest nim właśnie sygnał z impulsatora dla radioodbiorników z automatyczną regulacją głośności w zależności od prędkości jazdy.
    Bez przełącznika BC będzie działał, ale (chociaż mocno wytężam mózgownicę :)) nie mogę sobie przypomnieć które wskazania są domyślne... Coś mi świta, że zegar, oraz chwilowe zużycie paliwa, ale mogę się mylić. Autka już nie mam, więc nie mogę sprawdzić, ale może ktoś inny podpowie.
    Jeśli nie uda Ci się od razu kupić fabrycznego przełącznika - zawsze możesz zrobić sobie moim wzorem tymczasowe rozwiązanie na mikrostykach. Schemat podłączenia jest chyba w załączniku na poprzedniej stronie.
    Ten wyświetlacz (jak to określiłeś), to jest już cały komputer i niczego więcej oprócz przełącznika nie potrzebujesz. No chyba, że nie znajdziesz kostki, to jeszcze parę metrów przewodu. :)
    Pozdrawiam
    Andy

  • #33 16 Lis 2008 13:00
    emano1
    Poziom 9  

    Witam.wtyczki od przełączników będę szukał a kabelka niebiesko-czerwonego również.Czy ta żółta wtyczka ma takie krótki kabelki ze ledwo można ją wciągnąć do wnęki gdzie jest zegarek?Czy te kabelki są tam gdzieś podwinięte i zaczepione?I tak sobie myślałem czy nie ma możliwości wymiany przełącznika od wycieraczek założyć od astry z przełącznikami od komputera bo manetka jest łatwiej dostępna.Pytanie tylko czy kostka będzie pasowałą?Teoretycznie kostka powinna być taka sama a do komputera z manetki wychodzą osobne kable z wtyczką a miejsce na przełączniki bardziej podręczne.Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

    Dodano po 14 [minuty]:

    A własnie w tym przełączniku są dwa czy cztery guziki?i jak pamiętasz ile kabelków?A w tamtym miejscu co pokazałeś na fotce to ja mam jakąś szeroką kostkę od el.szyb możę tam w nią się muszę gdzieś wpiąć ale to sobie rozbiorę i dokładnie po oglądam.

  • #34 16 Lis 2008 16:17
    Andy74
    Poziom 24  

    "Guziki" są cztery. Dwa duże (jeden wypukły, drugi wklęsły) służą do zmiany wyświetlanej funkcji, oraz dwa małe w postaci takich jakby dołków wciskane czymś spiczastym (widać na zdjęciu powyżej) do ustawiania czasu. Do kostki powinno dochodzić pięć przewodów - po jednym do każdego przycisku i jeden wspólny.
    U mnie wiązka żółtej wtyczki była przypięta do głównej wiązki przewodów (z której wychodzi) czymś w rodzaju izolacji. Po jej przecięciu można było wyciągnąć wtyczkę na tyle by ją wygodnie podłączyć do BC przed jego założeniem.
    Co do przełącznika od astry, to niestety nie mam pojęcia.

    Aha! Sprawdź czy z żółtej kostki wychodzą przewody z pinów o następujących numerach:
    1 - Brązowo-Żółty
    5 - Brązowo-Czarny
    20 - Brązowo-Biały
    22 - Brązowo-Czerwony
    23 - Brązowo-Niebieski
    Jeśli tak, to myślę że kostka do przełącznika musi być, bo to są właśnie przewody poszczególnych przycisków, oraz wspólny (nr. 1). U mnie te piny w żółtej kostce były puste...
    Dodatkowo przewód z pinu nr. 21 (Niebiesko-Czerwony j.w.) idzie do impulsatora.
    Mam nadzieję, że niczego nie pomyliłem - wzoruję się na swoich starych zapiskach.
    Pozdrawiam i powodzenia :)
    Andy

  • #36 18 Lis 2008 17:12
    Andy74
    Poziom 24  

    A tutaj kolega szukał? Link do wyszukiwarki.
    Dlaczego nie szrot? Ja uważam to miejsce za najlepsze do takiego zakupu...

  • #37 19 Lis 2008 13:21
    emano1
    Poziom 9  

    Witam dzięki za pomoc i cenne rady ale pojawił się kolejny problem mam wtyczkę wyciągłem ją była przyczepiona opaską elektryczna przytwierdzona do konsoli od środka podłączyłem komputer który dzisiaj do mnie dotarł i tu zonk totalnie nic nie działa zero reakcji nic nie widać na wyświetlaczu a sprzedający zapewniał że jest 100% sprawny co może być przyczyną ze nie chodzi.zostałem poprostu oszukany czy coś jeszcze u mnie muszę zrobić żeby działał odrazu mówię że nie mam podłączonych przełączników ponieważ dopiero muszę je nabyć. Co mam teraz zrobić czy moge sam sobie miernikiem sprawdzić czy wszystko z kostką jest ok? POMOCY.

  • #38 19 Lis 2008 19:22
    Andy74
    Poziom 24  

    Komputer powinien działać od razu po podłączeniu. U mnie tak było, i tak samo było u mojego kolegi. Jeśli nic nie wyświetla, to chyba coś jest z nim nie tak.
    Kostkę można oczywiście sprawdzić miernikiem:
    - pin nr. 14 (czerwony przewód) to +12V zasilania elektroniki BC doprowadzone z bezpiecznika F8 15A,
    - pin nr. 11 (czarny przewód) to +12V po stacyjce doprowadzone z bezpiecznika F22 10A,
    - pin nr. 25 (brązowy przewód) to masa zasilania elektroniki.

    Jeśli na tych trzech pinach są prawidłowe napięcia - komputerek powinien wyświetlać cokolwiek. Właściwie wystarczy już tylko +12V na pinie nr. 14 i masa na pinie nr. 25.

    Działa podświetlenie BC po włączeniu świateł? Jeśli nie, to za jego zasilanie odpowiadają z kolei piny:
    - nr. 15 (przewód szaro-czarny) +12V z podświetlenia zegarów i konsoli,
    - nr. 2 (przewód brązowy) - masa.

    Pozdrawiam i powodzenia!
    Andy

  • #39 20 Lis 2008 12:23
    emano1
    Poziom 9  

    Witam wielkie dzięki za pomoc wszystko już chodzi działa tylko z tego powodu że nie mam jeszcze przełącznika a sprawdzałem i można stosować przełączniki od astryII bo astraI astraII i Vektra A i B mają takie same manetki wystarczy tylko przeciągnąc kabelki z tunelu do kolunmy kierowniczej to poprostu pokazuje mi sie tylko spalanie chwilowe a samo mi przeskoczyło na opcje 4 czyli ile jeszcze przejade km na tym paliwie pokazało mi sie 48 km czy przełączył mi się automatycznie z tego powodu ze mam mało paliwa?

  • #40 14 Mar 2009 21:30
    kokos126
    Poziom 10  

    up

    odkopie trochę temat,a mianowicie mam viki a 94 r cdx ale w 1,7td czy do niej da sie zalozyc bc bo mammozliwosc zakupu po groszach sprawnego ale bez wtyczki ewentualni czy mozna czyms zastapic tego dida(data i czas) czymś innym ewentualnie czy ktos mogłby cos takiego zrobić ?? mając asterke zamowilem minikompa do dida i smigalo ale asterka sprzedana i trochę lipa.

  • #41 27 Lip 2009 15:26
    mirek-m9
    Poziom 10  

    Witam. założyłem sobie taki komputerek do swojej vectruni 1.6 z 95r, ale mam problem ze wskazaniami, byłem u gościa który by mi to wykalibrował, ale musi znać numer oprogramowania. Może ktoś ma vectre z silnikiem 1.6 SZ. Aby odczytać numer oprogramowania wystarczy przy włączonym zapłonie wcisnąć jednocześnie te dwa duże przyciski przy ręcznym.

  • #42 21 Sie 2009 18:59
    scyzoryk-1
    Poziom 9  

    Witam gdzie jest fabrycznie komputer pokładowy w Opel Vectra A 2.0i 92r.??

  • #43 13 Wrz 2009 10:06
    duczekzabrze
    Poziom 15  

    Witam


    ja mam Vectre 1.8 1994 wersja CD Diamant i czy tez bede miał te kostki ?? posiadam dual display ale ten ubogi ... zegarek + temp

  • #44 31 Paź 2010 11:21
    exorcist83
    Poziom 9  

    Mój problem dotyczy komputera pokładowego. Otóż jak zapodam funkcję średniej prędkości to ciągle mi pokazuje zero, a w średnim spalaniu pokazuje mi ciągle kreseczki ------. Mam Vectre A CDX C20NE 95r. z ABS i obrotomierzem. Jest także oryginalnie żółta wtyczka do BC i kostka pod przyciski. Zapewne jest też impulsator, ponieważ nieniesko-czerwony przewód występuję u mnie i w kostce iso, i w kostce do dual display i w żółtej kostce. Gdy miernikiem sprawdzam ciągłość tego przewodu pomiędzy tymi wtyczkami to miernik mi brzęczy więc ciągłość jest. Gdzie łączą się te 3 przewody impulsatora. Na żadnej z tych 3 kostek nie są one mostkowane. Zaznacze też, żę obrotomierz działa mi poprawnie. Więc gdzie tkwi przyczyna? Co mogę jeszcze sprawdzić? Czy w kosteczkach koło ECU również jest przewód z impulsatora i to tam się rozdziela na poszczególne kostki? Wątpie, żeby sam BC był uszkodzony bo by nie pokazywał tego zero i tych kreseczek. A tak widać, że jakby BC nie otrzymywał żadnych impulsów. Mierzyłem również napięcie na pinie impulsatora w kostce radiowej iso względem masy i przy zgaszonym silniku pokazywało ok.11V, a przy zapalonym silniku ok.12,5V. Z wpiętym miernikiem powoli jeździłem do przodu i tyłu i nie było widać by miernik pokazywał raz napięcia a raz jego braku. Nie wiem co już o tym sądzić. Czy to wina impulsatora czy okablowania czy jeszcze czegoś innego.Zaznaczę również, że chwilowe spalanie mi pokazuje oraz zasięg na baku. BC jest z Omegi z takim samym silnikiem C20NE. Moja Viki jest z gazem ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Proszę pomóżcie rozwiązać ten problem.

  • #45 06 Lis 2010 10:48
    exorcist83
    Poziom 9  

    Dalej się nie uporałem z moim problemem. Odkręciłem deskę z zegarami żeby zobaczyć co z impulsatorem a moim oczom ukazał się widok jak na fotce ->

    Komputer pokładowy - Opel Vectra A

    Czy to jest impulsator? Na fotkach dotyczących BC impulsator jest czarny i w żaden sposób nie przypomina takiego czegoś jak u mnie w prędkościomierzu. Może ktoś się spotkał z takim czymś lub wie czy to jest impulsator tylko jakiś zabudowany w środek prędkościomierza czy go tam nie ma. Gdy odpiąłem od tego taśmę to 3 piny szły do wewnątrz licznika. Sprawdziłem ciągłość ścieżek do miejsca przyłączenia kostki z deską zegarów i wszędzie było wszystko ok. Także od pinu 3 (impulsator)w kostce do zegarów do pinu 21 w żółtej kostce od BC jest przejście, więc dlaczego ciągle nie wyświetla mi tej prędkości średniej w BC? Zaznaczę , że auto ma ABS a według schematu elektr. sygnał z ABS-u również idzie do BC. Ktoś może wie co może być przyczyną nie pokazywania średniej prędkości w BC?

  • #46 07 Lis 2010 06:28
    roy_
    Poziom 16  

    W mojej viki impulsator wygladal calkiem inaczej (wiekszya czarna kostka)ale moze w poliftach montowane byly inne .

  • #47 07 Mar 2011 21:38
    arasss1979
    Poziom 9  

    witam a czy ktoś wie od czego jest to bc
    GM90 314 457
    5WK7 337

    Dodano po 1 [minuty]:

    witam a czy ktoś wie od czego jest to bc
    GM90 314 457
    5WK7 337

  • #48 08 Lut 2012 01:31
    mateusz6367
    Poziom 10  

    jest to BC od opla Omegi A C20NE

  • #49 12 Lut 2012 17:43
    trabant18
    Poziom 2  

    witam posiadam vectre b 2.0 16v 98rok, może ktoś z was mi pomoże chodzi o komputer a mianowicie o brak w nim liczb np. spalanie, przejechany dystans pojawiają się tylko niemieckie nazwy jedyne co chodzi to stoper ma to jakiś związek z radiem??

  • #50 04 Cze 2013 08:20
    kasztelanek
    Poziom 2  

    witam, mam VECTRE A GLS 1992r z silnikiem 1.6 (nie wiem jaki kod silnika), miałem zegarek analogowy na 3 kabelkach. Na szrocie dopadłem komputerek, klawisze na tunel i licznik z Calibry 2.0. No to zacząłem montować. W tunelu kostke do klawiszy miałem, słynnej żółtej kostki nie znalazłem u mnie ( na szczęście wyciąłem z calibry). kable od klawiszy puściłem nowe do BC ponieważ oryginalne kończą się gdzieś przy nogach kierowcy. Mogę już ustawić zegarek, zmieniać funkcję, i działa stoper. termometr pomijam bo zapomniałem o nim na szrocie. Kolej na sygnał z Ecu. I tu jest problem. Według porady z forum vectry trzeba wpiąć w złącze 6 pinowe (ww.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/montaz_bc.html zdjęcie 4) Ja mam całkiem inne kolorki kabli, z góry wchodzą 4 dołem wychodzą 3. Nie wiem gdzie się podpiąć z sygnałem. Zależy mi na tym żeby komputerek pokazywał mi spalanie