Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B montaż wspomagania

krzysiek380 21 Gru 2009 22:33 12085 0
  • #1 21 Gru 2009 22:33
    krzysiek380
    Poziom 2  

    Witam. Myślę że może komuś się przydać ta wiedza, bo sam szukałem czegoś na ten temat ale nie znalazłem niczego sensownego.
    Moja Corsa B jest z 1995r, silnik 1.2 8v. Zdecydowałem się założyć do niej wspomaganie bo jest w bardzo dobrym stanie a moja żona, która nią jeździ ciągle narzekała na trudności z parkowaniem.
    Z rzeczy które należy zgromadzić to:
    -pompę wspomagania z przewodami
    -zbiorniczek na płyn do wspomagania z mocowaniem
    -dwa koła pasowe wielorowkowe, jedno na wał a drugie na alternator
    -łapę prawą przednią mocowania silnika
    -poduszkę pod tą łapę
    -napinacz paska wielorowkowego
    -pasek wielorowkowy
    -maglownicę ze wspomaganiem
    Największy problem to przerobienie prawej podłużnicy, bo trzeba odciąć mocowanie półokrągłe starej poduszki pod mocowanie łapy silnika w wersji bez wspomagania.
    Następnie trzeba w prawej podłużnicy wyciąć prostokątny otwór na inną poduszkę mocowania silnika wersji ze wspomaganiem, oraz wywiercić dwa otwory bo dwa dolne już są fabrycznie. Aby to zrobić trzeba odkręcić kolektor wydechowy bo tam nie ma za dużo miejsca. W tym momencie należy zmienić koła pasowe na wale i na alternatorze na wielorowkowe, bo u mnie były na tradycyjny pasek klinowy. Aby to zrobić trzeba zdjąć cały filtr powierza i zluzować naciąg alternatora bo i tak teraz będzie to robił napinacz, który właśnie teraz należy zamontować. Dobrze jet do tego przegwintować dwa otwory 8mm które są w przygotowane do jego montażu w bloku silnika ale pewnie są podkorodowane. Kiedy już to mamy to można zakładać nową łapę silnika do której przykręcona jest pompa wspomagania. Jak już się z tym uporamy to zakładamy nowy pasek tak żeby jako ostatnie kółko założyć go na koło alternatora.
    Grubszą robotę mamy już za sobą teraz bierzemy się za maglownicę. odkręcamy starą z końcówek drążków kierowniczych przy kolumnach McPersona. a następnie z drążka kierowniczego w środku i czterech śrub mocowania maglownicy od dołu. Do tej opracji trzeba zdjąć przednie koła. kolumna wyszła mi na lewą straonę razem z drążkami. Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Dobrze jest ją kupić też z drążkami bo w wersij bez wspomagania są one inne. teraz należy poprzykręcać przewody chydrauliczne i zbiorniczek napełnić go ,sprawdzić czy nic nie cieknie i można odpalać.
    Trzeba jeszcze pamiętać o ustawieniu zbieżności na nowo.
    Cenowo wychodzi to w granicach 1000zł ja za wszystkie graty zapłaciłem 550zł z przesyłką, Robocizna zbieżność płyn zajeły 600zł ale jak ktoś ma kanał i smykałkę do mechaniki to może to sam zrobić ale to na pewno potrwa bo przeróbka podłużnicy to najgorsza część tej operacji.
    Ważne aby wszystkie graty kupić najlepiej pochodzące od tego samego samochodu bo samych napinaczy jest chyba ze trzy rodzaje do tego modelu. Rzeczy które kupiłem były od corsy z silnikiem 1,4 ale też pasowały.
    To chyba tyle pozdrawiam Krzysiek.