Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat elektryczny nagrzewnicy Skoda Favorit.

22 Gru 2009 15:37 4272 13
  • Specjalista Sieci, Internet
    Potrzebuje schematu nagrzewnicy do Favoritki.
    Jest coś tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic168994.html ale nie mam tyle ptk.
    Mogł by ktoś wrzucić ten schemat na inny serwer?? Nie moge pobrać bo nie mam wystarczajaco punktów co jest dla mnie dziwne bo szukam pomocy a nie moge jej uzyskać. Wogóle po jakiego diabła są te ograniczenia?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 19  
    Tam to jest schemat elektryki a nagrzewnica to z elektryką nie ma nic wspólnego przynajmniej w favoritce. Napisz dokładnie czego szukasz to może zeskanuję i wrzucę na jakiś serwer.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista Sieci, Internet
    Pod silnik do Nagrzewnicy nie dociera prąd. Szukam przyczyny przy pokretle i nie wiem ktory kabel jest wejcsiowy a który wyjściowy, I wtedy w ktorych kablach przy nagrzewnicy powinen byc prad.??

    To jest włącznik z "3" biegami czy potencjometr z takim przeskokiem?
  • Admin grupy audio
    Koledze chyba chodzi o rezystor dmuchawy (czy jak to się tam fachowo nazywa). Budowa takiego czegoś jest banalnie prosta - trzy przełączane rezystory (dużej mocy) z drutu oporowego oraz bezpiecznik termiczny, który zapewne uległ uszkodzeniu.

  • Specjalista AGD
    LucekB napisał:
    Potrzebuje schematu nagrzewnicy do Favoritki.
    Jest coś tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic168994.html ale nie mam tyle ptk.
    Mogł by ktoś wrzucić ten schemat na inny serwer?? Nie moge pobrać bo nie mam wystarczajaco punktów co jest dla mnie dziwne bo szukam pomocy a nie moge jej uzyskać. Wogóle po jakiego diabła są te ograniczenia?

    Witam.
    No to sobie ściągnij punkty już masz :D
  • Specjalista Sieci, Internet
    Dzięki Paw_el. Wesołych Świąt :D

    Nie ma tam nagrzewnicy ;(

    Artur k. napisał:
    Koledze chyba chodzi o rezystor dmuchawy (czy jak to się tam fachowo nazywa). Budowa takiego czegoś jest banalnie prosta - trzy przełączane rezystory (dużej mocy) z drutu oporowego oraz bezpiecznik termiczny, który zapewne uległ uszkodzeniu.


    A gdzie znajduje się ten bezpiecznik?? W środku pokrętła? Czekam na pomoc
  • Poziom 35  
    Zazwyczaj jest on w pobliżu rezystora- rezystorów, zamieszczonych obok silnika dmuchawy.
  • Poziom 19  
    Sprawdź najpierw bezpiecznik w skrzynce (15A nr 6 lub 8 zależnie od roku produkcji auta).
    Jeżeli będzie sprawny to w okolicy regulatora obrotów dmuchawy powinno być złącze oznaczone AA (cztery styki 1 -wolny 2 - +12V do reg.dmuchawy 3 i 4 jakaś żarówka oświetlenia). Regulator dmuchawy w pozycji 3 powinien załączyć +12 na silnik bez żadnych rezystorów po drodze.
    Opis złącz na obudowie dmuchawy:
    M - czerwony +12
    1 - biały
    2 - żółty
    3 - czerwony
    niebieski do masy
  • Specjalista Sieci, Internet
    Już zrobiłem. Wejściowy + nie dawał prądu. Tylko teraz prawie zawsze nie mam 2 biegu dmuchawy dam 2 a jest 3 dam 3 i jest 3. Myślę że to już wina pokrętła. Choć kilka razy były wszystkie biegi.
  • Poziom 19  
    Regulacja obrotów dmuchawy realizowana jest za pomocą rezystorów włączanych szeregowo z silnikiem przez ten włącznik w kabinie. Czasem jednak zdarza się, że silnik nie chce "wystartować" na 1 lub 2. Aby temu zapobiec rezystory są zabezpieczone wyłącznikami bimetalicznymi. Gdy silnik nie zacznie się kręcić na 1 lub 2 biegu rezystor grzeje się i wyłącznik bimetaliczny zwiera go włączając trzeci bieg.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nie będę zakładał nowego tematu wiec piszę tutaj.
    Mam problem z obrotomierzem albo nie działa wcale albo działa i moim zdaniem obniżona jest wartość na skali o jakieś 1-2 tys obrotów.
    Jeśli się nie mylę nie jest on chyba napędzany linką tylko idą tam przewody tak?? W czym tkwi problem??
  • Poziom 26  
    Niestety mylisz sie , sprawdź połączenia na cewce WN
  • Specjalista Sieci, Internet
    Na której cewce? Zapłonowej?
  • Poziom 26  
    tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-"
    biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej

    proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie