Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat elektryczny nagrzewnicy Skoda Favorit.

LucekB 22 Gru 2009 15:37 4125 13
  • #1 22 Gru 2009 15:37
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Potrzebuje schematu nagrzewnicy do Favoritki.
    Jest coś tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=168994&highlight=favorit ale nie mam tyle ptk.
    Mogł by ktoś wrzucić ten schemat na inny serwer?? Nie moge pobrać bo nie mam wystarczajaco punktów co jest dla mnie dziwne bo szukam pomocy a nie moge jej uzyskać. Wogóle po jakiego diabła są te ograniczenia?

    0 13
  • #2 22 Gru 2009 18:57
    Bicker1
    Poziom 19  

    Tam to jest schemat elektryki a nagrzewnica to z elektryką nie ma nic wspólnego przynajmniej w favoritce. Napisz dokładnie czego szukasz to może zeskanuję i wrzucę na jakiś serwer.

    0
  • #3 22 Gru 2009 23:13
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Pod silnik do Nagrzewnicy nie dociera prąd. Szukam przyczyny przy pokretle i nie wiem ktory kabel jest wejcsiowy a który wyjściowy, I wtedy w ktorych kablach przy nagrzewnicy powinen byc prad.??

    To jest włącznik z "3" biegami czy potencjometr z takim przeskokiem?

    0
  • #4 23 Gru 2009 04:43
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Koledze chyba chodzi o rezystor dmuchawy (czy jak to się tam fachowo nazywa). Budowa takiego czegoś jest banalnie prosta - trzy przełączane rezystory (dużej mocy) z drutu oporowego oraz bezpiecznik termiczny, który zapewne uległ uszkodzeniu.

    0
  • #5 23 Gru 2009 08:28
    Paw_el

    Specjalista AGD

    LucekB napisał:
    Potrzebuje schematu nagrzewnicy do Favoritki.
    Jest coś tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=168994&highlight=favorit ale nie mam tyle ptk.
    Mogł by ktoś wrzucić ten schemat na inny serwer?? Nie moge pobrać bo nie mam wystarczajaco punktów co jest dla mnie dziwne bo szukam pomocy a nie moge jej uzyskać. Wogóle po jakiego diabła są te ograniczenia?

    Witam.
    No to sobie ściągnij punkty już masz :D

    0
  • #6 23 Gru 2009 10:29
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Dzięki Paw_el. Wesołych Świąt :D

    Nie ma tam nagrzewnicy ;(

    Artur k. napisał:
    Koledze chyba chodzi o rezystor dmuchawy (czy jak to się tam fachowo nazywa). Budowa takiego czegoś jest banalnie prosta - trzy przełączane rezystory (dużej mocy) z drutu oporowego oraz bezpiecznik termiczny, który zapewne uległ uszkodzeniu.


    A gdzie znajduje się ten bezpiecznik?? W środku pokrętła? Czekam na pomoc

    0
  • #7 23 Gru 2009 10:56
    wkj
    Poziom 35  

    Zazwyczaj jest on w pobliżu rezystora- rezystorów, zamieszczonych obok silnika dmuchawy.

    0
  • #8 23 Gru 2009 20:46
    Bicker1
    Poziom 19  

    Sprawdź najpierw bezpiecznik w skrzynce (15A nr 6 lub 8 zależnie od roku produkcji auta).
    Jeżeli będzie sprawny to w okolicy regulatora obrotów dmuchawy powinno być złącze oznaczone AA (cztery styki 1 -wolny 2 - +12V do reg.dmuchawy 3 i 4 jakaś żarówka oświetlenia). Regulator dmuchawy w pozycji 3 powinien załączyć +12 na silnik bez żadnych rezystorów po drodze.
    Opis złącz na obudowie dmuchawy:
    M - czerwony +12
    1 - biały
    2 - żółty
    3 - czerwony
    niebieski do masy

    0
  • #9 23 Gru 2009 21:08
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Już zrobiłem. Wejściowy + nie dawał prądu. Tylko teraz prawie zawsze nie mam 2 biegu dmuchawy dam 2 a jest 3 dam 3 i jest 3. Myślę że to już wina pokrętła. Choć kilka razy były wszystkie biegi.

    0
  • #10 24 Gru 2009 16:36
    Bicker1
    Poziom 19  

    Regulacja obrotów dmuchawy realizowana jest za pomocą rezystorów włączanych szeregowo z silnikiem przez ten włącznik w kabinie. Czasem jednak zdarza się, że silnik nie chce "wystartować" na 1 lub 2. Aby temu zapobiec rezystory są zabezpieczone wyłącznikami bimetalicznymi. Gdy silnik nie zacznie się kręcić na 1 lub 2 biegu rezystor grzeje się i wyłącznik bimetaliczny zwiera go włączając trzeci bieg.

    1
  • #11 26 Gru 2009 19:21
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Nie będę zakładał nowego tematu wiec piszę tutaj.
    Mam problem z obrotomierzem albo nie działa wcale albo działa i moim zdaniem obniżona jest wartość na skali o jakieś 1-2 tys obrotów.
    Jeśli się nie mylę nie jest on chyba napędzany linką tylko idą tam przewody tak?? W czym tkwi problem??

    0
  • #12 26 Gru 2009 19:40
    and61
    Poziom 26  

    Niestety mylisz sie , sprawdź połączenia na cewce WN

    0
  • #13 26 Gru 2009 20:20
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Na której cewce? Zapłonowej?

    0
  • #14 27 Gru 2009 12:36
    and61
    Poziom 26  

    tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-"
    biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej

    proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie

    0